Gå til innhold

Mist 480W PSU, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 360W Chieftec PSU og en kamerat er 999% sikker på at grunnen til at jeg ikke kommer over 3.45Ghz med min p4c 2.8 er strømforskyningen. Ved 3.5Ghz restarter pc'en plutselig (maks 60C temp.) og dette forekommer også selv om jeg ikke stresstester men bruker pc'en kontinuerlig over en lengre periode. Har derfor sett på en Mist 480W de har på microplex. Noen som har erfaringer med denne strømforskyningen? Noen som i det hele tatt har noen syn på saken, er den nåværende psu'en min skyldig?

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så ut til å være meget brukbar PSU, da den gir 22A på +12v railen. Chieftec PSU'en gir 17A på +12v railen.

Last ned speedfan eller noe, og sjekk hva +12v railen din synker til under stresstesting ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
MIST bruker PSUer produsert av Fortron/Source, som er kjent for å levere strømforsyninger av rein, gjennomført kvalitet - så den er iallefall et trygt og godt valg.

PSU _kan_ vere flaskehalsen i overklokkinga di,men det kan jo selfølgelig vere at CPU ikkje vil meir.

Er ikke de nye sorte mist psuène laget av antec da??

Uansett, Antec er kjent for kraftige og stabile strømforsyninger

Lenke til kommentar
MIST bruker PSUer produsert av Fortron/Source, som er kjent for å levere strømforsyninger av rein, gjennomført kvalitet - så den er iallefall et trygt og godt valg.

PSU _kan_ vere flaskehalsen i overklokkinga di,men det kan jo selfølgelig vere at CPU ikkje vil meir.

Er ikke de nye sorte mist psuène laget av antec da??

Uansett, Antec er kjent for kraftige og stabile strømforsyninger

jo, det er mulig at MIST kun har brukt FSP sin PSU i 350W modellen - så du har nok rett i det du seier.

Uansett så er Antec også en god PSU produsent :)

Lenke til kommentar

Hvor nøyaktige er målingene av spenning som gjøres av bios / hovedkort?

Jeg har den minste MIST-boksen, og med litt overklokking av en ussel duron viser målingene 11,80 v på 12-voltslinja og 4,91 på 5-voltslinja.

Jeg kommer ikke så langt med klokkinga heller (se den dedikerte duron-tråden) men det kan jo ha andre årsaker også. Jeg har 1 harddisk, 1 cd-enhet og gpu med passiv kjøling - ingenting tilsier at 360 watt skulle være for lite for maskina.

Jeg kjøpte denne strømforsyninga fordi jeg ville ha den beste og stilleste som var å få. Den er stille som bare det, men jeg hadde vært mer glad med høyere målt spenning.

... på en annen side - spenningsavviket hos meg er mindre enn 2 prosent. Det skal ikke ha noe å si.

Endret av arehb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...