Caliber Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Hei. Har en 360W Chieftec PSU og en kamerat er 999% sikker på at grunnen til at jeg ikke kommer over 3.45Ghz med min p4c 2.8 er strømforskyningen. Ved 3.5Ghz restarter pc'en plutselig (maks 60C temp.) og dette forekommer også selv om jeg ikke stresstester men bruker pc'en kontinuerlig over en lengre periode. Har derfor sett på en Mist 480W de har på microplex. Noen som har erfaringer med denne strømforskyningen? Noen som i det hele tatt har noen syn på saken, er den nåværende psu'en min skyldig? Mvh, Haakon Endret 19. februar 2004 av Caliber Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Den så ut til å være meget brukbar PSU, da den gir 22A på +12v railen. Chieftec PSU'en gir 17A på +12v railen. Last ned speedfan eller noe, og sjekk hva +12v railen din synker til under stresstesting Endret 20. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 MIST bruker PSUer produsert av Fortron/Source, som er kjent for å levere strømforsyninger av rein, gjennomført kvalitet - så den er iallefall et trygt og godt valg. PSU _kan_ vere flaskehalsen i overklokkinga di,men det kan jo selfølgelig vere at CPU ikkje vil meir. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 MIST bruker PSUer produsert av Fortron/Source, som er kjent for å levere strømforsyninger av rein, gjennomført kvalitet - så den er iallefall et trygt og godt valg. PSU _kan_ vere flaskehalsen i overklokkinga di,men det kan jo selfølgelig vere at CPU ikkje vil meir. Er ikke de nye sorte mist psuène laget av antec da?? Uansett, Antec er kjent for kraftige og stabile strømforsyninger Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 MIST bruker PSUer produsert av Fortron/Source, som er kjent for å levere strømforsyninger av rein, gjennomført kvalitet - så den er iallefall et trygt og godt valg. PSU _kan_ vere flaskehalsen i overklokkinga di,men det kan jo selfølgelig vere at CPU ikkje vil meir. Er ikke de nye sorte mist psuène laget av antec da?? Uansett, Antec er kjent for kraftige og stabile strømforsyninger jo, det er mulig at MIST kun har brukt FSP sin PSU i 350W modellen - så du har nok rett i det du seier. Uansett så er Antec også en god PSU produsent Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Hvor nøyaktige er målingene av spenning som gjøres av bios / hovedkort? Jeg har den minste MIST-boksen, og med litt overklokking av en ussel duron viser målingene 11,80 v på 12-voltslinja og 4,91 på 5-voltslinja. Jeg kommer ikke så langt med klokkinga heller (se den dedikerte duron-tråden) men det kan jo ha andre årsaker også. Jeg har 1 harddisk, 1 cd-enhet og gpu med passiv kjøling - ingenting tilsier at 360 watt skulle være for lite for maskina. Jeg kjøpte denne strømforsyninga fordi jeg ville ha den beste og stilleste som var å få. Den er stille som bare det, men jeg hadde vært mer glad med høyere målt spenning. ... på en annen side - spenningsavviket hos meg er mindre enn 2 prosent. Det skal ikke ha noe å si. Endret 23. februar 2004 av arehb Lenke til kommentar
diss Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Noen som vet hvordan Mist 480W er på støy? Har sett på en fortron 400w som bare har 1 120mm vifte, og det første som slår meg er jo at denne må være mer stille enn mist psu'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå