Lantador Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 er på "Delphi for nybegynnere - del 2" der har jeg kommet til: Velg Tekst-memoet, og i Object Inspector gå til tabben "Events". Her ser du en liste over de ulike hendelsene som kan skje i ett TMemo. Øverst ser du OnChange. Dobbelklikk på den, og skriv inn denne koden: Endret := True; Men når jeg har skrevet inn det, får jeg denne beskjeden: 'Endret := True;' is not valid indentifier er det noe jeg skal se over, noe jeg bør sjekke? eller er det feil skrevet? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 OK, det står at du skal dobbelklikka til høgre for OnChange. Når du gjer dette vert du tatt med til kode-vindauget. Om du skriv "Endret := False" her, vil det virke. Delphi oppretter automatisk hendelsen når du går inn på den på denne måten, og du treng berre å skriva kva som skal skje. mvh., Vegard Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg får heller ikke dette til å virke. Du sier at man skal klikke til høyre for den. Jeg gjør dette og får feilmeldingen: "Cannot find implementation of method TekstChange". Er nettopp begynt med Delphi, så jeg forstår ikke så mye. Hadde vært fint hvis du kunne svart fort, er ivrig etter å komme videre i "Nybegynner guiden".. :wink: EDIT: Fikk det til, det var visst en linje som var kommet inn som ikke skulle være der.. :smile: _________________ sim[ @ EFnet *Kremt* *Host* Stolt: Har svidd en ThunderBird 1,4 GHz.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-06-23 22:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå