Gå til innhold

Posten Nettspor


Anbefalte innlegg

Bestilt noen varer fra Komplett.no. Varene ble pakka raskt og sendt.

 

Og pakka ble sendt i går og ble regisert hos Posten avd. Stokke kl. 1525. Dette var greit nok. Pakka kom videre til Oslo i dag, på morgenkvisten. Jeg bor i utkanten av Oslo og har Posthandel. Posthandelen er åpent til 20.00 Man-Fre. Og det pleier å bli kjørt ut pakker om kvelden. Selv når de kommer til oslo samme dag. Og det ble det gjort. Pakka ble regisert hos postkontoret kl. 1820. Men hos Posten Nettspor fikk jeg ikke opp dette før kl. 2115. Ja, da var postkontoret mitt stengt for 1time og 15min siden. Og pakka mi hadde ligget der siden 1820.

 

Hva skal vi Nettspor når det ikke blir oppdatert før 3timer etterpå?!?

 

Ikke første gang jeg opplever dette. Hadde vært kjempe fint å få pakka i dag. Og ringe Posten Kundeservice for å spørre etter dette. Hjelper jo ikke heller. Hadde man hatt nummeret til det lokale postkontoret i steden så hadde dette vært mye greiere. Da kunne jeg ringt ned å spurt etter pakka. Isteden må jeg bruke 15min bil for å komme til Posthandelen. Noe jeg ikke orker. Å hente pakka om kvelden er mye greiere enn å hente den etter arbeidstid. Om kvelden er det nesten ikke folk på postkontoret/posthandelen.

 

Nettspor er helt topp, vel å merke så lenge det går an å få oppdatert den oftere enn 3timer etter pakka ble regisert. Nettsport burde blitt oppdatert med en gang pakka ble regisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg ringer heller til mitt lokale postkontor og spør om pakken min har kommet. Funker mye bedre. :)

Ja, det tror jeg også. Men å få nummeret til det lokale postkontoret er ikke lett. Det må man kjenne noen som jobber der for å få det nummeret. Har spurt minst 20ganger om å få det. Men nei, ikke i det hele tatt. Vil ikke gi det fra seg.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ringer heller til mitt lokale postkontor og spør om pakken min har kommet. Funker mye bedre.  :)

Ja, det tror jeg også. Men å få nummeret til det lokale postkontoret er ikke lett. Det må man kjenne noen som jobber der for å få det nummeret. Har spurt minst 20ganger om å få det. Men nei, ikke i det hele tatt. Vil ikke gi det fra seg.

Ehm... Fant telefonnumeret her jeg...

Lenke til kommentar
Ja, jeg ringer heller til mitt lokale postkontor og spør om pakken min har kommet. Funker mye bedre.  :)

Ja, det tror jeg også. Men å få nummeret til det lokale postkontoret er ikke lett. Det må man kjenne noen som jobber der for å få det nummeret. Har spurt minst 20ganger om å få det. Men nei, ikke i det hele tatt. Vil ikke gi det fra seg.

Ehm... Fant telefonnumeret her jeg...

Finner ikke nummeret mitt der jeg.

 

Går jo an å kjøre å hente pakka selv. Så slepper man porto. Lønner jo seg snart det. Hvis posten får drive på sånn de vil.

Lenke til kommentar

Har hatt mange dårlige erfaringer med nettspor! Har hatt mange ganger da pakken har ligget nede i Oslo eller Stokke i 5dager, men den har kommet til mitt lokale postkontor i løpet av disse dagene. Dette er meget irriterende siden jeg bor oppe i Nord! Bestillte et digital kamera fra komplett og etter 4dager så var det på mitt lokale postkontor og fikk seddelen. Dro ned for å hente den, men etter ei lang tid der de på posten hadde leitet, så fant de ut at den lå enda på Fauske (skal opp til vesterålen etter her), så jeg måtte vente etter helga for da var den kanskje kommet! Men nå har jeg merket at når folk har bestillt noe fra en komplett.no eller noe lignende så er de på posten meget seine med å finne dem av en eller annen grunn..... (dette gjelder da kvinnfolkene på det lokale postkontoret), men hadde noen bestillt noe fra H&M eller Ellos da er dem raske med å finne disse pakkene!!

Lenke til kommentar
Har hatt mange dårlige erfaringer med nettspor! Har hatt mange ganger da pakken har ligget nede i Oslo eller Stokke i 5dager, men den har kommet til mitt lokale postkontor i løpet av disse dagene. Dette er meget irriterende siden jeg bor oppe i Nord! Bestillte et digital kamera fra komplett og etter 4dager så var det på mitt lokale postkontor og fikk seddelen. Dro ned for å hente den, men etter ei lang tid der de på posten hadde leitet, så fant de ut at den lå enda på Fauske (skal opp til vesterålen etter her), så jeg måtte vente etter helga for da var den kanskje kommet! Men nå har jeg merket at når folk har bestillt noe fra en komplett.no eller noe lignende så er de på posten meget seine med å finne dem av en eller annen grunn..... (dette gjelder da kvinnfolkene på det lokale postkontoret), men hadde noen bestillt noe fra H&M eller Ellos da er dem raske med å finne disse pakkene!!

fordi da skal de ut og sladre og baksnakke alle de som handler oss ellos

Lenke til kommentar

Egentlig burde an fått beskjed med en gang pakken var på det riktige postkontoret. F.eks ved at alle pakkene som kjøres fra postterminalen ut til ditt lokale postkontor eller post i butikk registreres samlet (med håndscanneren) og oppdateres via GSM/SMS til databasen så snart den er levert på postkontoret.

 

Da kunne også latt databasen sende ut SMS til de som ønsker å motta SMS for hver pakke som kommer. SMS'en burde gått ut øyeblikkelig etter at databasen er oppdatert. En SMS per mottager er heller ikke særlig dyrt, og jeg hadde gjerne betalt en krone ekstra i porto per pakke for en slik service.

Lenke til kommentar

Tja, hva kan jeg si? har aldri hatt noen problemer med nettspor. Bor på Myre jeg også, k_drey. Etter erfaring så kommer pakken til Myre en dag etter at den har vært registrert på Fauske.

 

Men så skal det også sies at jeg heller bestiller ho mpx enn hos komplett... synes d går mye raskere med leveringen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja, hva kan jeg si? har aldri hatt noen problemer med nettspor. Bor på Myre jeg også, k_drey. Etter erfaring så kommer pakken til Myre en dag etter at den har vært registrert på Fauske.

 

Men så skal det også sies at jeg heller bestiller ho mpx enn hos komplett... synes d går mye raskere med leveringen. :thumbup:

vet at det tar normalt en dag før pakken kommer fra Fauske til Myre, men det er jo også hvorvidt på dagen at pakken er registrert på Fauske. Det er jo greit at man får pakken, men å kunne oppdatere nettsporingen hadde vært bedre, skulle jeg eller noen andre av dem jeg bestiller mye ilage skrive opp eller lage et form for regneark over denne dårlige oppdateringen hadde lista blitt meget lang. Men så vet ikke jeg hvordan det er for mange av de andre, dette er bare erfaringer jeg har hatt + de andre jeg bestiller med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...