rollen Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hei Har vurdert intel basert Shuttle ST61G4 , men har lest at ATI9100 grafikkkontroller ikke er så veldig god. Da har faktisk Intel sitt eget fått bedre på tester. Det er dette som sitter i G2 modellene til Shuttle. Vurderer nå å gå over til AMD prosessor og SN85G4. Liker bedre det nye designet. Er det noen som har kjøpt seg ett slikt vidunder og kan noen gi tips om hva som passer å stappe i en slik av disk(er) , ram . Tror ikke jeg vil sette inn ekstra grafikkkort. Håper det holder det som følger med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har den og kan godt dele mine erfaringer. For det første er det ikke onboard vga på den, så det må du kjøpe uansett. En stillegående disk som Samsung eller Seagate er å foretrekke. Du bør ikke ha mer enn en disk i. Ram bør være en av Corsair's XMS typer. Så bør du skifte ut prosessorvifta for å få den mer stillegående. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Ingen integrert skjermkort på SN85G4, men full anledning til å sette inn et selv i AGP-porten. Stilig design, solid konstruksjon og ok lydnivå. Eneste negative jeg har funnet så langt: * WOL virker ikke - vet ikke hvorfor enda. * Ingen coax spdif ut (faktisk _ingen_ mulighet for coax spdif ut, uten eget lydkort - elendig) * Ikke nforce soundstorm * HT-bussen kjører i "safemode" på nforce150 Edit: Jeg bruker Corsair Value 3200, og det har fungert utmerket på 2 stk SN85G4. Til deg over: Hvilken vifte byttet du ut på heatpipen? Og gidder du teste WOL til deg? Endret 19. februar 2004 av Linuxguru Lenke til kommentar
rollen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Akkurat. Det hadde jeg ikke sjekka. Sitter bare her litt skuffa etter å ha lest benchmark tester på ST61G4. Derfor gikk med en gang lysten over til AMD. Takk for tips. Hvilken vifte har du satt inn ? Er du fornøyd med grafikkkortet du har satt inn ? Det støyer vel endel det også ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hva er WOL? Har ikke skiftet vifte enda, prioriterte nytt Case Cover før vifte. Vifte skal jeg kjøpe om to uker. Det er en spesiell vifte som er anbefalt til Shuttle modeller. De har den på Microplex. Skal finne link asap. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hva er WOL? Har ikke skiftet vifte enda, prioriterte nytt Case Cover før vifte. Vifte skal jeg kjøpe om to uker. Det er en spesiell vifte som er anbefalt til Shuttle modeller. De har den på Microplex. Skal finne link asap. WOL = Wake-up-on-LAN...starte maskinen ved å sende en spesiell datapakke fra en annen maskin på nettverket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hva er WOL? Har ikke skiftet vifte enda, prioriterte nytt Case Cover før vifte. Vifte skal jeg kjøpe om to uker. Det er en spesiell vifte som er anbefalt til Shuttle modeller. De har den på Microplex. Skal finne link asap. WOL = Wake-up-on-LAN...starte maskinen ved å sende en spesiell datapakke fra en annen maskin på nettverket. Ah. Jeg visste at jeg hadde hørt det i noe laptop sammenheng. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hva er WOL? Har ikke skiftet vifte enda, prioriterte nytt Case Cover før vifte. Vifte skal jeg kjøpe om to uker. Det er en spesiell vifte som er anbefalt til Shuttle modeller. De har den på Microplex. Skal finne link asap. WOL = Wake-up-on-LAN...starte maskinen ved å sende en spesiell datapakke fra en annen maskin på nettverket. Ah. Jeg visste at jeg hadde hørt det i noe laptop sammenheng. Nå fungerer dette på både stasjonære og laptoper. Er vel gjerne servere osv som har dette egentlig. Bruker det selv på min server. Nå er det heller ikke noen dyr affære å skaffe seg, da de fleste NIC faktisk støtter det, selv Jensen kortet på Elkjøp til ~300 kr. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 På SN85G4 kan du enable WOL i bios, og forsøke å sende en wake-up pakke med MAC-adressen til nettverkskortet. Min slår seg derimot ikke på, så lurer på om funksjonen er defekt...? Har andre PCer som WOL virker på, så det er ikke noe galt med det andre utstyret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå