snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 har lite peil, og dette er sikkert dagens noob spørsmål men... klarer en p166 eller en p200mxx og dra i gang slackware eller no? Lenke til kommentar
house Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 selvfølgelig klarer dem det...!! selv om jeg har linux på en k6-2 400 her da =) Housey Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 okai..! :smile: takk skal du ha... Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Klart den klarer det. Men KDE og Gnome kjører vel ikke helt optimalt, men det finnes jo masse andre alternative du kan kjøre uten problemer. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Vet jeg spurte i en annen post og greier! MEN! Kan en maskin med (se setup nedenfor), kjøre som webserver (altså, ha sidene mine på, slik at jeg kan vise dem på web'en?), InternetConnectionSharing-sak og print-server samtidig? Eller i det hele tatt? Setup: Pentium 100MHz 1 GB harddisk 3 GB (SeaGate) harddisk 80 MB RAM (gammel type. Vet ikke hvilken.) Printer: HP DeskJet 690C Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Ja. Jeg har ikke peil paa Linux, men det er min oppfatning at L. takler 'utdatert' hw bra. L. har heller ikke noe saerlig hw krav for aa funke da. Men seff, det spoers hvor mange treff du faar. Uansett tror jeg du ligger bedre ann med L. enn M$IIE-et-eller-annet. Try! Experimentation is good for the soul. Or not. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 13:11, DrDoogie skrev:Ja.Jeg har ikke peil paa Linux, men det er min oppfatning at L. takler 'utdatert' hw bra. Så lenge man kjører Linux i tekstbasert modus, kan man kjøre den på gammel hw (feks. 386). Men med en gang man skal ha et grafisk grensesnitt (feks. Gnome eller KDE), må man ha mere futt i CPU'en. Har kjørt KDE på en P166, men det gikk ikke fort. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Viss han kun skal ha konsolen går det jo bra ! - Skal han i tillegg kjøre GUI, vil jeg anbefalle WindowMaker som WindowMananger (alternativ til KDE, GNOME....etc..) Og dessuten er WindowMaker rask i bruk, og meget lite ressurs krevende,.. Tar ikke mange sekkundene før den er oppe og kjører fullt !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå