Lurifaksen Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) <form name="form2" method="post" action=""> <select name="select"> <option value="1">1</option> <optgroup label="Label"> <option value="2">2</option> </select> </form> Den labelen får sort bakgrunn, og hvit tekst. Er det mulig å endre på det? Endret 19. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Bruk css. color: fargen; og background-color: fargen; For det elementet. Eksempel med inline styles: <form name="form2" method="post" action=""> <select name="select"> <option value="1">1</option> <optgroup label="Label" style="color: red; background-color: blue;"> <option value="2">2</option> </select> </form> Edit: hos meg får labelen sort bold skrift og hvit bakgrunn som default(IE). Endret 19. februar 2004 av Findus Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Hmm, ser ut som om Opera og IE takler <optgroup> forskjellig. Opera viser den med sort bakgrunn og hvit skrift, mens IE viser den med hvit bakgrunn og sort kursiv skrift. I IE fungerer det du skrev over, men i Opera er det ingen forskjell. Er det opera sin feil, eller er dette litt utenfor standarden? Edit: Ser også at firefox viser det likt som IE. Men både IE og firefox setter samme farge på alt som kommer etter <optgroup> taggen også... Jeg vil kun at "labelen" skal ha den fargen... Og jeg lurer også på om det er mulig å konfigurere hele "funksjonen". Alle alternativene i listen blir forskjøvet litt mer til høyre enn jeg vil... Egentlig vil jeg bare at "label'en" skal fungere som en label, uten å endre på andre ting i listen. Endret 19. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Trenger du å bruke label da? Virker som den skaper litt problemer. Valget etter labelen arver stilene til labelen, så må du sette stil for elementene under labelen tilbake til standard.(color: black; background-color: white;) Jeg ville trodd at trodd at dette funka i opera også. Merkelig, da vet jeg ikke helt hvordan du kan få det fikset i opera. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Eneste grunnen til at jeg vil ha label er vel egentlig at da går det ikke an å velge label'en, at den skiller seg tydelig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå