Goophy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg lurer på å konvertere til intel nå, og lurer på en P4 2.8ghz, da disse skal kunne klokkes ganske høyt. Men det jeg lurte på er hva som er best å velge av Prescott og vanlig p4 (med 800mhz fsb). Utgjør det noe stor forskjell at Prescott er 0,09nm istedet for 0,13? De koster også omtrent like mye, så hva er egentlig forskjellen, utenom at Prescott generer mye mer W? *Forvirret* Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det noe du finner mye om på nette for tida, er det Prescott vs. Northwood. Søk litt rundt. En av forskjellene er L2 Cashen som er 100% større (mulig jeg tar feil ). I tilegg er arkitekturen helt forskjellig, så den klokker en god del høyere, men det kreves et bra hovedkort for å håndtere en overklokket Prescott ved høy MHz. Jeg anbefaller Prescott, bare en hundrings mer. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Hmm, kanskje man skal gå for en prescott da. Jeg vet den funker med Abit IC7-Max3... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Prescott er ikke noe å satse på nå. -Lavere ytelse ved samme klokken som northwood. -VELDIG varm. -Dyrere enn northwood. -Klokker ikke mye lengre enn northwood ( ? ) pga varme og dårlig strømtilførsel fra HK. Er det flere? Sikkert. + ? Vent med prescott til den kommer ut på ny en sokkel. Anbefale Northwood over prescott. Eventuelt holde deg til AMD og gå for en A64. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 A64 blir for dyrt, og jeg har et Abit IC7-Max3 hk liggende. Men er M0 fortsatt det beste? og Z5 eller noe? Lenke til kommentar
upside Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Hehe, skal ikke kjøpe før etter vinterferien uansett Lenke til kommentar
upside Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Jøsses, men hvilken stepping er det på den? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Hvilken kjøling bruker du da? Vapochill? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Link? Lenke til kommentar
upside Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Link? ligger på maskinen min som er nede pga dødt skjermkort. må få lånt et. Lenke til kommentar
upside Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal gi det et lite tips du burde bli glad for: kjøp en 3ghz NW på hwb.no... Er ikke sikkert alle er like heldige som Gef da tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Hvilken kjøling bruker du da? Vapochill? noe liknende ja.. tipper den klarer 4600+ på enda mer volt, kjørte jo bare 1.69! har også endel å hente på å gi rammen litt mer spenning. Lenke til kommentar
upside Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 tro hva du vil, jeg kjørte jo en cpu fra samme butikk på 4500mhz isted... LOL. Jøsses, men hvilken stepping er det på den? SL6WU ? husker ikke helt, samme som Gef har ihvertfall. Lenke til kommentar
upside Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 http://www.home.no/dpa/Ftp/Bilder/32.JPG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå