Jonas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hallo Finnes det en måte å sende variabler mellom to former? Eller må man ty til masse tekstbokser rundt om kring? Synes liksom det blir litt n00b-koding, men hva vet vel jeg Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Mener du internt i prosjektet? I så fall, lag en modul og hiv inn et par Global deklareringer: Global TestVariabel As String Eller du kan lage en Property i Form'en: Dim pTestVar As String Public Property Get TestVar() As String TestVar = pTestVar End Property Public Property Let TestVar(ByVal vNewValue As String) pTestVar = vNewValue End Property Så blir denne syntaxen i en annen form mulig: Dim Buff As String Buff = "Tester..." Form1.TestVar = Buff MsgBox Form1.TestVar Da blir altså variabelen pTestVar fylt med innholdet fra Buff. Lenke til kommentar
asware Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Tror det går ann å hive inn dette i en modul: Public testVariabel As String Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Hui Hui! det Global TestVariabel funka fett Edit: men det ser ut som jeg bare kan bruke den en gang, så må jeg restarte programmet for å bruke den igjen.. Er det meningen eller gjorde jeg noe feil? Form1: Private Sub Command1_Click() Me.Hide Form2.Show End Sub Private Sub Text1_Change() TestVariabel = Text1.Text End Sub form2: Private Sub Command1_Click() Me.Hide Form1.Show End Sub Private Sub Form_Load() Text1.Text = TestVariabel End Sub modulen: Global TestVariabel As String Endret 20. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Bruk Form_Activate istedenfor Form_Load i Form2: Private Sub Form_Activate() Text1.Text = TestVariabel End Sub Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Funka Men er form_load bare første gang den loades da eller? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Ja, men det er vel logisk også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå