myexplorer Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Hvilke plater bør man bruke til å lage dvd filmer på? Jeg tenker her på om det skal være - eller +R? Hvor kjøper man disse platene? billigst? synes det er så sinnsyk dyrt på nettet Jeg har en NEC 2500 brenner Endret 19. februar 2004 av myexplorer Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 DVD-R er billigst, men så er kvaliteten også. Har ikke en minus-brenner selv, men det skal være slik etter hva jeg har hørt. DVD-R skulle også har større sjanse for feilbrenning og for å få dårligere plater. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 DVD-R har litt dårligere feilkorrigeringsmuligheter - men i praksis er forskjellen liten så lenge du kjøper kvalitetsplater. Jeg synes ikke DVD-Plater er dyrt. Husker når CD-R plater (650Mb) kostet nær femtilappen pr plate. så å betale 15-20kr +- pr plate som tar 4.7Gb er for meg en helt ok pris. Og hvis du tenker lagringsplass så får du mer plass for pengene ved å kjøpe DVD plater i stedet for CD'er. 6 stk CD-R plater à 3 Kr stk = 18Kr = omtrent det samme som en DVD plate av god kvalitet koster. Men noen rimeligere plate butikker er her: www.databutikken.com www.pcutstyr.no / www.komplett.no www.multicom.no www.brenner.no www.pxp.no Og det kommer snart flere rimelige aktører på markedet Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ja, følg litt med i denne tråden du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå