Gå til innhold

Corsair TwinX 1024-3200LL

Framerate

Anbefalte innlegg

Ja som tittelen sier så lurer jeg på hva som er forskjellen mellom disse to ram typene :yes:

På pro versjonen er det noen blinkende lys hva er de godt for?

Er det no forskjell ytelsesmessig??

Prisen er jo bare noen tiere forskjell fra PRO til nonPRO så er det bare lysa som er forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Mener du denna? :Corsair XMS PRO4000 DDR-DIMM 512MB

32Meg x 8, 3-4-4-8, 500MHz, with LED KR:1760,- ... den ser rimelig bra ut, kanskje kjøpe en eller to av den?

Lenke til kommentar

Jeg har Corsair Twinx 1024 3200LL Pro, og det fungerer som bare rakkern. Når jeg setter FSB til 200, er tilogmed PAT aktivert ifølge Memtest86, og jeg har et Asus P4P800 hk basert på i865PE. Jeg kan sette timing ned til 2-3-2-5. For å få brikkene til å operere "by SPD" (dvs 2-3-2-6) måtte jeg sette instillingene manuelt i BIOS, da BIOS kjører minnet på 2.5-3-2-6 hvis jeg setter på auto. Synes LED'ene var styggtøffe. Men slikt koster.

Edit: Forskjellen mellom pro og non-pro er at pro-brikken har mye større kjøleflate enn non-pro og at pro-brikken har LED's, ellers er de like. Større kjøleflate betyr bedre kjøling, og potensielt bedre overklokking.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
"XMS ProSeries is designed, optimized and tested to support xtreme gaming. Features double the cooling surface area on the heat sink and LED activity lights. Available as single or matched memory pairs."

Se her for detaljer:

http://www.corsairmemory.com/corsair/xms.html

Det var bedre :thumbs:

takk men er det noe ytelsesmessig forskjell?

Nei, da både pro og non-pro har akkurat de samme lave minninnstillingene (2-3-2-6). Det er mulig at pro-versjonen kjører litt kjøligere, bare se her:

http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...4-3200llpro.pdf

"New high-efficiency aluminum XMS heatsink:

- 95% greater surface area than standard memory heatspreaders

- Thermally bonded to the module 18 activity LED's show level of memory activity"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...