Jon A. Feet Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Tv outen min blir svart hvit med S-Video to Scart. Hv er i veien!! Need heeeelp! Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 1. Hvilket skjermkort? Lenke til kommentar
SAA Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Bruk søkefunksjon i forumet og søk på f.eks tv-ut. Da finner du ganske sikkert løsning på problemet ditt siden dette med svart/hvit på tv-ut dukker opp omtrent daglig på dette forumet. Noen burde snart lage en FAQ eller guide på dette hos hardware.no Lenke til kommentar
yip Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Du må ha med den gule ledningen eller den er ødelagt? Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Etter det jeg har hørt kan det komme av at Scart ingangen på tv'en din ikke støtter S-Video. Hvis du derimot har s-video in på både tv og skjermkort er det jo bare å koble en vanlig s-video kabel. Lenke til kommentar
T-MaStEr jR Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 S-Video Har ikke farger. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Er du heeelt sikker på at S-Video ikke støtter farger?? Lenke til kommentar
T-MaStEr jR Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Ja i belive so. det er kun RCA kabel som jeg har fått farger på ( gul kabel ) Lenke til kommentar
xoop Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Selvfølgelig støtter S-VHS kabelen farger, hva skal vi med den kabelen hvis den ikke støtter farger? Det som har noe å si er hvilken TV koder som finnes på skjermkortet, enkelte kort krever at man kobler sammen to av pinnene i SVHS pluggen (eller på ledningen). Dette står grundig forklart på FAQ sidene til TV-tool (et ellers ypperlig program for folk som benytter seg av TV-out). Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 21:29, T-MaStEr jR skrev:S-Video Har ikke farger. tull, eg har s-vodio og har farga... Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 21:29, T-MaStEr jR skrev:S-Video Har ikke farger. tull, eg har s-vodio og har farga... Lenke til kommentar
T-MaStEr jR Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 ok men jeg har ikke fått farger. hvor finner jeg tv-Tool hen a? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 S-video har farger! setter en opp TV motsatt blir det svart/hvit. Det må kobles/brukes samme signal som en velger på AVI-inngangen på TV. En liten knert heime kobla Playstation til TV og gjorde valg for S-video og brukte den gule pluggen fra PS -det blei sort/hvitt, fiksa det med skifte fra S-video til normal på samme inngang. Er vel og andre problemstillinger som eg ikkje har nevnt. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 S-VHS har farger og en overlegen biledkvalitet hvis TV'n støtter S-VHS, når TV'n ikke støtter S-VHS får du bilde i sort hvit, da må du bruke compositt kabel(phono plugg som regel gul plugg) for og få bilde med farger. Lenke til kommentar
Scienide Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Sørg først for at skjermkortet har PAL-B satt opp som "sendestandard". Tv'n jeg bruker har to S-VHS innstillinger på AV-knappen hvor den første viser svart/hvitt-bilde mens den andre viser farger. Muligens må noe leting i TV-innstillingene til før man finner en løsning. [ Denne Melding var redigert av: Scienide på 2002-03-18 22:10 ] Lenke til kommentar
Joar Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 For å si det enkelt: Standard phono kabel (ofte gul sådan) har et "mixet" signal bestående av både luminans (lys) og chrominans (farger). dette gir redusert detaljoppløsning, pga systemets oppbyggning. (vil du vite mere prøv å lete litt på nettet). S-Video kabelen (ofte gul den også :smile: ) har fire pinner. Her er lys og farger delt opp. En kabel (med skjerm) er til Lys og en er til farger. På denne måten kan en kjøre høyere frekvens på videosignalet og dermed få bedre detaljoppløsning. De fleste tv'er i dag støtter S-video, som regel er sort/hvit problem bruker relatert. Scart pluggen på baksiden av tv'n støtter ofte video, RGB og S-video. Dette er tre forskjellige signaltyper, men Den pinnen som standard videosignal går inn på er den samme pinnen som luminans (lys i S-video) går inn på. Du som bruker må fortelle tv'n hvilet signal du putter inn (via menyen på tv) Står ofte AV1/S el lign (/S for super). Feil konotting her og du mangler farger.. Håper du forstod. (ev gå innom en tv sjappe). Joar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå