cheese doodles Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Heisann PC-entusiaster! Jeg har nå en 3 år gammel pc med AMD-Duron 3D-Now! 750Mhz prosessor, Ati Radeon 7200 32mb skjermkort, 256mb-minne og et ABIT KT7-Raid hovedkort! Jeg ser som de andre under denne kategorien i forumet etter en oppdatering! Jeg har i tillegg til de andre delene selvfølgelig harddisk, kabler, skjerm, kabinett, lyd- og nettverkskort fra før, så til oppdateringen er jeg kun ute etter... *HOVEDKORT *PROSESSOR *MINNE *SKJERMKORT Mesteparten av tiden jeg deler med pcen er med spill, og for hver dag som går virker maskina mi bare svakere og svakere i forhold til denne siden av utviklingen. Det jeg er ute etter er en maskin som vil holde en stund, jeg er villig til å bruke 5.ooo,- på oppdateringen, og siden jeg kommer til og spille mest vil jeg ha en kraftig maskin. Kjære leser, les under! *Hovedkort: ASUS K8V Deluxe (1330,-) *Prosessor: AMD Athlon 64 3000+ boxed (2135,-) *Minne: HER er jeg usikker. Jeg har hørt at minnet har innvirkning på ytelsen til CPUen, hva menes med dette, og ikke minst hvilket minne må man ha til AMD Athlon 64 3000+? *Skjermkort Her er jeg også litt blank, har omidlertid sett Gainward GeForce FX5900 128MB DDR som ukens tilbud hos Komplett til 1595,- Hva tror dere om det? Håper alle med erfaring fra pc-bygging og alle med peiling i utviklingen kan svare meg på om dette er en god løsning som ny pc, eller om det eventuelt hadde værte bedre med forandring Endret 19. februar 2004 av sleif Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Skift topic fort, dersom ein moderator ser dette er det godt mulig at han\ho stenger tråden. "Jeg skal oppgradere PC" er passende Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Det skjermkortet på ukens tilbud ville jeg nok gått for, det er veldig billig til den ytelsen det gir (spesielt nå som det er på tilbud) Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hm.. Ser bra ut, kanskje bytte ut CPU med Athlon 64 ? OG et socket 754 hovedkort ? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Du bør kansje ikke fullstendig utelukke Hardisk og PSU hvis de er 3 år gamle - Noen eldre PSU kan ha problemer med dagens HK Edit: Når jeg sier KAN er dette kun av egen erfaring - Harddisk ytelse for 3 år siden var noe helt annet en en HD i dag - jeg personlig ville alvorlig vurdert en oppgradering siden resten skal opp på det nivået som du her snakker om, nå vet jeg ikke hvilke HD du har men jeg går ut fra at det er noe rundt 20-40 hvis du ikke har kjøpt ny i ettertid Endret 19. februar 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Enig! Selg heller din gamle komplett og kjøp alt nytt ... sikkert ikke rare prsiforskjellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå