Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du mest? (2004)


Crack

Anbefalte innlegg

Vel 145mb med 5 åpne vinduer har jeg ikke sett, men 120 med 10+ er vel vanlig kost... Men jeg har også merket at den bruker å gi fra seg en del minne når den er minimalisert - detter fra 100 til 20... Men ikke noe av dette er et problem for meg... Har 768 minne og rundt 400 ledig ved vanlig bruk...

 

 

Men det er bl.a. grunnen til at jeg bruker firebird på laptoppen...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Er en evig Opera-patriot, men er nysgjerrig på Firefox. Har den støtte for sånne "tabs" som Opera har? Gidder ikke å installere Firefox bare for å sjekke det, liksom.

Firefox er helt til å anbefale. Har støtte for tabbed browsing (som du nevner) og det meste du trenger. Hvis du likevel ønsker fler funksjoner, som for eksempel mouse gestures, kan du bare laste ned en liten utvidelse. Poenget er at du ikke får slengt med masse unødvendig vissvass, men heller installerer det du selv trenger/vil ha.

Lenke til kommentar
Poenget er at du ikke får slengt med masse unødvendig vissvass, men heller installerer det du selv trenger/vil ha.

I Opera får man slengt opp alt man ikke trenger og det man trenger. Det geniale er at man får testet hva man trenger/ikke-trenger etterhvert som man får brukt browseren. Når man starter Opera for første gang får man masse søkefelt o.l. Trenger man ikke Google-søkefeltet høyreklikker man og fjerner det. Det samme gjelder alle andre knapper/ting i Opera. Ja, man kan faktisk fjerne alt (som jeg har gjort) og likevel ha flere funskjoner enn man skulle tro var mulig.

 

Trenger jeg Winamp skriver jeg w Winamp i adressefeltet. Trenger jeg nyeste patchen til Far Cry skriver jeg w far cry (Det sistnevnte har jeg ikke testet). Trenger man et søk i Google. Skriv g søkeord. Trenger man å oversette et ord. Dobbeltklikk på ordet og høyreklikk. Velg så å oversettet til det språket du trenger. Finner man et ord man ikke vet hva er. Dobbeltklikk på ordet, høyreklikk og velg "søk i Google" eller noe lignende. Det samme gjelder merking av setninger. Opera skjønner selv når setningen starter og slutter. Man dobbeltklikker ganske enkelt to ganger på setningen, så er den merket.

 

Har man lyst til å lage eget grafisk grensesnitt er heller ikke det noe problem da man med "dra-og-slipp"-metoden rask kan sette og flytte knapper, plassere nyhets-feed og t.o.m. klokke. Er ikke det nok? Last ned skins/themes! De ulike theme'ene lastes inn av seg selv. Når de er ferdig lastet ned bytter Opera automatisk til det nye themet. Likte man det ikke trykker man "NEI" eller noe i den duren. Så vips. Tilbake til det forrige themet. Mulig Firefox har denne funksjonen også. Det vet jeg ikke.

 

 

 

Etter å ha diskutert med meg selv i noen minutter kom jeg frem til: Hvorfor bytte noe som allerede er perfekt?

 

 

Takker uansett for info, jorgenindahouse.

Lenke til kommentar
Alt det du nevner kan firefox gjøre, bortsett fra at firefox ikke har reklame og støtter w3c's standarder bedre.

Da har du ikke testet Opera 7.5. Skal visstnok støtte w3c bra. Reklamen har jeg egentlig ikke noe i mot. Man kan jo t.o.m. velge hvilke reklamer man vil se. Selv har jeg fjernet reklamen.

 

Legger inn Firefox. Jeg kan jo ikke si at Opera er best uten å ha testet erkerivalen :)

 

 

EDIT: Under installasjoneen velger jeg Custom Installation. Jeg prøver å merke av "Additional Browsing Enhancements", men det går ikke. Noen grunn? Må jeg betale for det? Trenger det pga mouse-gestures.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
EDIT: Under installasjoneen velger jeg Custom Installation. Jeg prøver å merke av "Additional Browsing Enhancements", men det går ikke. Noen grunn? Må jeg betale for det? Trenger det pga mouse-gestures.

Vet ikke hvorfor det er grået ut, men mouse gestures kan du lett legge til etterpå.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt er firefox mer i tråd med W3C's spesifikasjoner. Har du en link som begrunner :lol: -smileyen din?

Leste nettopp en artikkel der det stod at Opera var desidert best på CSS. Men hvor den var, ja det må fuglene vite...

 

Skal se om jeg finner den!

Lenke til kommentar

Gikk nettopp over fra Opera 7.23 til Opera 7.5b nå. Jeg angrer ikke! Testet litt Firefox i natt, men det var ikke det samme som Opera.

 

Opera 7.5b har forbedret det jeg nevnte med logoer i adresselinja. Det er nesten for perfekt. Og innebygd IRC er kjempefint når man trenger hjelp til noe. Jeg klarte bl.a. ikke å flytte "Page Bar" til bunnen av skjermen. Løsningen var å koble seg til Opera's egen IRC-server via nettleseren og folk sto i kø for å hjelpe.

 

:love:

Lenke til kommentar

Bruker for tiden Opera 7.50 beta, selv om jeg egentlig liker 7.50 pre3 bedre. Jeg er Opera patriot, og har kjøpt det så jeg slipper reklamen, selv om jeg foretrekker at dere ikke gjør det. (Opera tjener mer på at dere ser på reklamen ;)) Min erfaring med FireFox (og Mozilla generelt) er at det crasher for mye, og ting blir for tungvindt. Dessuten mangler den en skikkelig statuslinje..

 

Btw, har dere ikke glemt MSN-explorer i poll'en? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...