Gå til innhold

Hvilken nettleser bruker du mest? (2004)


Crack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mozilla er ihvertfall i denne sammenhengen et samlebegrep for Firebird, Firefox og hele programpakken. Er liten vits i å spesifisere så fryktelig. Da burde man i så fall spesifisert Netscape Navigator, siden Netscape er en samlepakke med Navigator, Composer og Mail-klient o.l.

Tull og ignorant sprøytevev. Det er snart 100000 linjer med kode som skiller Firefox og Mozilla fra hverandre. I praktisk bruk er de svært svært langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Utrolig rart at Opera leder med såpass mye over IE. Noe er galt.  :wow:

Enig, eneste logiske jeg kan trekke ut fra det, at vi på forumet ikke er som "alle andre", da jeg trodde at det var 70% som brukte IE.

:roll:

Det er IMO rett å slett fordi at IE er en newb-nettleser (ikke vond ment). Folk som har holdt på med internett en stund ser fort at den har en del svakheter og bytter til noe annet. Og mange av de som bruker IE kan rett å slett for lite data for å prøve noe annet. IE brukes bare fordi at den finnes på de aller fleste maskiner mens de andre ikke er der....

 

Og så til hvorfor poll'en her ble annerledes: prosentandellen av newbs på forumet her er tydeligvis lav i forhold til den samme andelen på internett ellers...

Selv bruker jeg mest opera på hovedmaskina. Tabbed som default, g fro google, andre nyttige funksjoner. Firefox bruker jeg stortsett for sider som ikke funker så bra i opera (Skandiabanken stortsett)... Og på irc-maskina mi som er nokså treig bruker jeg firebird siden den bruker minst ressurser...

Endret av vehitman
Lenke til kommentar
Det er IMO rett å slett fordi at IE er en newb-nettleser (ikke vond ment). Folk som har holdt på med internett en stund ser fort at den har en del svakheter og bytter til noe annet. Og mange av de som bruker IE kan rett å slett for lite data for å prøve noe annet. IE brukes bare fordi at den finnes på de aller fleste maskiner mens de andre ikke er der....

 

Og så til hvorfor poll'en her ble annerledes: prosentandellen av newbs på forumet her er tydeligvis lav i forhold til den samme andelen på internett ellers...

Selv bruker jeg mest opera på hovedmaskina. Tabbed som default, g fro google, andre nyttige funksjoner. Firefox bruker jeg stortsett for sider som ikke funker så bra i opera (Skandiabanken stortsett)... Og på irc-maskina mi som er nokså treig bruker jeg firebird siden den bruker minst ressurser...

Må si meg enig her.

For folk flest er Windows hele maskinen, og IE er det eneste man kan bruke for å surfe på internett med, men hvis man er litt mer erfaren, så ser man at det finnes alternativer til IE.

Lenke til kommentar
Enig, eneste logiske jeg kan trekke ut fra det, at vi på forumet ikke er som "alle andre", da jeg trodde at det var 70% som brukte IE.

:roll:

Når du snakker om "alle andre" prater vi tross alt om folk som knapt vet hva en browser er, de bare trykker på "det derre blå ikonet med e'en på" (altså IE for de som ikke skjønte det).

 

Husk at her på hw.no er folk litt interessert i data. Mange/de fleste bygger PC selv og har et rimelig bevisst forhold til både hardware og software.

 

Mannen i gata kjøper derimot PC på Elkjøp eller gjennom hjemme-PC avtale på jobben, og snubler (dessverre) ikke over Opera eller Mozilla sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Som jeg har hørt et par ganger her så er Opera og andre nettlesere nettlesere for dem som KAN noe om datamaskinen og ønsker å bruke den optimalt. Etter hvert som flere og flere begynner med PC og lærer seg mer og mer vil flere og flere eter hvert skjømnne at IE ikke akkurat er noe fantastisk produkt og søke noe bedre. Her på forumet er kompetansenivået rimlig høyt og det er faktisk utrolig at det finnes mer enn et par prosent her som bruker IE. Må være grunnet Googlebar og lignende ;)

Lenke til kommentar

Om jeg absolutt må begrunne hvorfor jeg liker Opera så er det vel todelt.

 

1. For det første så liker jeg Opera for hva det er.. lett å tilpasse og bygget på en litt anderledes tankegang en hva som er vanlig for en A4-nettleser. Selv om det er noen bugs, så blir det bedre etterhvert. Vi er tross alt bare kommet til versjon 7 ;)

 

2. Norsk produkt; støtt opp under norsk næringsliv, det faller tilbake på dere senere i livet. Det skapes, forskes og utvikles for lite her til lands.

Lenke til kommentar

Syns det ble litt teit å stemme opera nå som jeg sitter i IE :dontgetit:

Men, pytt pytt, bruker vanligvis opera til daglig, kan ikke fatte hvorfor IE engang blir brukt (egne dårlige erfaringer).

Det klarer jo nesten ikke css uten at man må ha med en fæl   i rammene engang :(

 

Og tabbed browsing er herlig, pluss at man kan stille, styre og ordne på hvor alt skal være og om det skal være der.

Mindre sårbar og enda mindre utsatt for spyware o.l når man besøker "tvilsomme" sider.

 

Har alltid vært fornøyd med opera. Stå på opera! :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden alle snakker så varmt om Opera. Overbevis meg om at Opera er bedre enn Avant Browser.

 

Her er eit bilde av min nåverande browser Link

 

Det eg liker er:

-Popup-killer

-Små ikon øverst som er oversiktlig og det er lett å skilje knappene frå kvarandre med farger

-Med fleire vindu samtidig blir dei samla på AB og ikkje på oppgåvelinja

-Ikkje noko unødvendig dilldall som tar plass

 

Og vennligst ikkje trekk raske konklusjoner om at eg er "n00b", det blir for tåpelig. Eg vil ha saklige, gode argument, sett bort frå det å "støtte opp om norsk næringsliv"

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Siden alle snakker så varmt om Opera. Overbevis meg om at Opera er bedre enn Avant Browser.

 

Her er eit bilde av min nåverande browser Link

 

Det eg liker er:

-Popup-killer

-Små ikon øverst som er oversiktlig og det er lett å skilje knappene frå kvarandre med farger

-Med fleire vindu samtidig blir dei samla på AB og ikkje på oppgåvelinja

-Ikkje noko unødvendig dilldall som tar plass

Noe sier meg at AB og Opera er veldig like..

Lenke til kommentar
Det eg liker er:

-Popup-killer

-Små ikon øverst som er oversiktlig og det er lett å skilje knappene frå kvarandre med farger

-Med fleire vindu samtidig blir dei samla på AB og ikkje på oppgåvelinja

-Ikkje noko unødvendig dilldall som tar plass

Skal vi se hva Opera har da...

 

Popup-killer: Check! Jeg har satt den til å kun slippe igjennom popups jeg ber om (sånn som avstemninger og sånt), slipper alt av reklame...

 

Små ikon øverst: Opera har mange skins å velge mellom. Du finner sikkert en som passer deg.

 

Flere sider i samme Opera-instans: Check! Default oppførsel når man installerer Opera.

 

Unødvendig dilldall: Reklameboksen forsvinner når du kjøper Opera :thumbup:

 

 

Personlig bruker jeg Opera av to grunner. For det første fungerer popup-killern helt perfekt for meg. Jeg vet at man kan installere popup-killere til IE og, men jeg gidder ikke bjalle med søking/nedlasting/testing/fjerne/finne-ny/testing/fjerne-spyware osv. når den innebygde i Opera funker så bra.

 

Den andre grunnen har med at jeg jobber som webutvikler, og blir stadig mer opptatt av W3C standarden, som IE pisser opp og ned i mente. Opera derimot prøver å følge alle standarder (men klarer ikke å henge med 100%), så da blir det en prinsippsak å støtte de som støtter det jeg står for.

 

Ellers er Opera rask og oversiktelig, pluss at det ligger endel kule features som man kan bruke hvis man vil.

 

Eneste negative jeg har å si om Opera, er små kompatibiletetsproblemer med enkelte sider, og en og annen kræsj til desktop.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...