Crack Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
daftendireckt Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Firefox med min theme Lenke til kommentar
god_online Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Må innrømme at jeg ikke har så mye forståelse for Opera-evangelistene her på forumet. Har prøvd omtrent hver nye versjon av Opera siden versjon 6, og er personlig lei av: - Å måtte slette alle reklame-bookmarks hver gang - Opera's "default" megalomaniske GUI, fullt av funksjoner som egentlig bare er til irritasjon (legger merke til fra skjermdumpene postet her at de fleste har fjernet det meste) - Sporadiske "crash to desktop", er ikke spesielt imponert over stabiliteten... Er personlig mer imponert over Mozilla-prosjektet, selv om jeg i skrivende stund bruker MyIE som bruker IE sin renderings-motor, men med funksjonalitet liknende det beste fra Opera/Mozilla. Når det gjelder HTML-puristene som hele tiden klager over at det er utviklerernes feil at sidene renderes feil i Opera osv. et.c. har jeg dette å si: - Det er vel ikke litt utopisk at alle nettsider plutselig skulle bruke validerbar kode? Internett er tross alt det det er fordi "alle" har mulighet til å bidra/publisere det de ønsker uten å måtte kunne skrive HTML med venstre storetå i blinde.....? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Brukar for det meste opera, men der det ikkje fungerer brukar eg IE. Lærte meg å sette pris på Opera i dei tider eg sat med modem og surfa. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Opera IE til windowsupdate, nettbank Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Er desverre nødt til å bruke IE siden jeg bruker en web tjeneste som ikke kører rett med sun java. arg... bruker seff mozilla i linux da Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 og er personlig lei av: - Å måtte slette alle reklame-bookmarks hver gang - Opera's "default" megalomaniske GUI, fullt av funksjoner som egentlig bare er til irritasjon (legger merke til fra skjermdumpene postet her at de fleste har fjernet det meste) Jøss, installerer du Opera på nytt hver dag? Jeg pleier bare å gjøre det der en gang, og det gjøres på under 2 minutter. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Veldig mange som sier at de bruker Opera, men IE der Opera ikke fungerer. Selv har jeg hatt minimalt med problemer med sider som ikke virker i Opera, men fungerer fint i IE. Kan noen gi meg eksempler på dette? Jeg vet skandiabanken er ikke-Opera-vennlig, men der er det jo bare å lage en bookmark til login-siden, https://www.skandiabanken.no/SKSecure/NO/Login/Login_1.asp Lenke til kommentar
TAS Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Bruker Opera 7.50 og Modzilla. en sjelden gang må jeg på min nettbank og der bruker jeg IE ,men har funnet ut att den funker best der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Opera er oppskrytt. IE selvfølgelig. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Opera er oppskrytt. IE selvfølgelig. Ja, mye... Gi meg ett eksempel på noe Opera ikke lever opp til... Edit: Gi meg én grunn til å bruke IE fremfor Opera Endret 21. februar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Opera er oppskrytt. IE selvfølgelig. Ja, vil veldig gjerne høre et godt eksempel jeg også... haha, ler av sånne utsagn som dette Lenke til kommentar
Jome Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 La meg være den første til å si: NETSCAPE.. Kommer nok til å emigrere til FIREFOX, hvis den etterhvert skulle få en skikkelig mail-klient. MOZILLA/NETSCAPE/FIREFOX eier IE, og ligger nok en del hakk foran Opera oxo, selv om Opera er temmelig innovative. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Denne tråden/pollen fikk meg til å starte med Opera. Genialt, jo Lenke til kommentar
god_online Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Jøss, installerer du Opera på nytt hver dag? Jeg pleier bare å gjøre det der en gang, og det gjøres på under 2 minutter. Nei, ikke hver dag (selv om det føles sånn - hvorfor kan man ikke laste ned "incremental" og ikke en full installasjon for hver X.X versjon???) - men hver gang det kommer en ny versjon, så håper jeg at disse punktene er blitt bedre. Jeg har faktisk hatt et ønske om å like Opera, men av "riktige" grunner (fordi jeg mener at Opera er best og ikke pga. noe anti-Microsoft bullshit, eller noen semi-religiøse fordommer.... Og, ja: installasjonen tar bare et par minutter, men det er oppryddingen som tar tid (jeg ikke har).... Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Nei, ikke hver dag (selv om det føles sånn) Hvis du har problemer med at Opera bruker lang tid på å starte, så er det fordi du har for stor cashe (mest sannsynlig) - hvorfor kan man ikke laste ned "incremental" og ikke en full installasjon for hver X.X versjon???) - men hver gang det kommer en ny versjon, så håper jeg at disse punktene er blitt bedre. Man kan laste ned en full utgave av hver versjon. Har alltid gjort det jeg... Jeg har faktisk hatt et ønske om å like Opera, men av "riktige" grunner (fordi jeg mener at Opera er best og ikke pga. noe anti-Microsoft bullshit, eller noen semi-religiøse fordommer.... Du er ikke alene om å tenke slik PT EDIT: Jeg bruker Opera 7.23 nå. Prøvde meg på 7.5 beta 2 i går, men det var noen småting jeg ble irritert over, så da gikk jeg tilbake til 7.23 Endret 21. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Selv har jeg hatt minimalt med problemer med sider som ikke virker i Opera, men fungerer fint i IE. Kan noen gi meg eksempler på dette? ... Nedlastingssystemet til GameSpot krever IE FilePlanet har en tendens til å gå i loop. ITavisen.no kræsjer alle instanser av opera hvis man lukker et vindu med ITavisen i... Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Og, ja: installasjonen tar bare et par minutter, men det er oppryddingen som tar tid (jeg ikke har).... Tja. Installerer du over den gamle versjonen beholder du vel settingene dine. Om reklamebookmarkene blir lagt inn på nytt er jeg jaggu ikke sikker på, siden jeg bruker personal bar til alle bookmarks jeg bruker. Jeg forsøkte forøvrig å se hvor vanskelig det var å fjerne dem nettopp, og brukte ~40 sekunder siden det var første gang. Det tar vel halvparten neste gang. Unødvendig ja, men knappast noe jeg mister nattesøvn over. Og når hele programmet er 3,2MB blir inkrementelle oppdateringer i seg selv unødvendige. Skulle jeg ha endret på noe på installasjonsprosessen til Opera, måtte det ha vært å redusere "fotavtrykket" Opera bruker på skjermen. Med store knapper og stor hot-bar på som default og delvis mørke farger virker Opera mye tyngre enn IE visuelt. Vet man hvordan det kan se ut, som mange av skjermbildene i denne tråden viser, er det enkelt og naturlig å endre på dette, men jeg vil tro at dette dessverre skremmer vekk mange førstegangsbrukere. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 La meg være den første til å si: NETSCAPE.. Søren, du slo meg... Har brukt Netscape siden rundt 1.0 ('96 en gang) og frem til i dag... (Skippet dog over 6.0 ) Er så praktisk mail klient, og siden det er så få som bruker den blir det laget veldig får virus/exploits med den som mål Begynnte også å bruke Opera rundt 5.0, og nå er de begge en fast del av maskin setup'et mitt. Mellom seg greier de å åpne alle sider (utenom windowsupdate, men det kan jeg vanskelig klage på). Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Nedlastingssystemet til GameSpot krever IE. FilePlanet har en tendens til å gå i loop. ITavisen.no kræsjer alle instanser av opera hvis man lukker et vindu med ITavisen i... Har ingen problemer med ITavisen her. Hvis du har Opera 7.23 må det nesten være problemer med Macromedia Flash-installasjonen din eller lignende. Forøvrig sjelden man trenger FilePlanet når man har Gamershell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg