Ernie Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Hører noen rykter om at jeg som student MÅ melde flytting hvis min hybel er over 30kvm. Er det sant? Liten utdypning hvis noen ikke helt forsto problemstillingen: Jeg har hørt rykter om at man må melde flytting til folkeregistret hvis hyblen man skal bo i er 30kvm eller større. Dette kan selvsagt være vrøvel, men også sant. Jeg har funnet en hybelleilighet som jeg vurdere å leie. Den er definitivt over 30kvm, men siden det er en hybelleilighet kan det jo være andre regler hvis det over skulle stemme. Anyway: hvis jeg må melde flytting (altså pr. definisjon er hjemmeboer) får jeg bare lån (og ikke stipend) enn hvis jeg ikke melder flytting (altså pr. definisjon er borteboer). Er det noen som vet noe mer om dette? Endret 19. februar 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) http://www.kemnerkontoret.oslo.kommune.no/flytteinfo.htm Skjemaet kan ikke benyttes: av studenter uten fast arbeid (disse skal ikke melde flytting) Endret 19. februar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Sånn det var i gamledager (dvs. 90-tallet når jeg gikk på skole) fikk man MYE mere stipend for å være "borteboende". Altså på egen hybel. Hvis de nå krever at du skal omregistrere deg i folkeregisteret for å bevise at du faktisk er borteboende, så hvorfor ikke Cash cash. Jeg bodde gratis hos besteforeldrene mine i 3 år og fikk fett tillegg i stipendet. Bare jeg kunne vise til annen bostedsadresse enn hjemmeadressen til familien. Endret 19. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Hmm... formulerte meg litt uheldig gitt. Det er slik at hvis jeg er hjemmeboer får jeg bare lån, mens hvis jeg er borteboer får jeg deler av det lånet i stipend i stedet, pluss at jeg får muligheten til å omgjøre enda mer lån til stipend ved fullført eksamen. Edit: og hvis jeg nå må melde flytting blir jeg altså hjemmeboer og får tonn med lån. Edit#2: Leif von Skrivefeil Endret 19. februar 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Stemmer ikkje. Er sjøl student, og har skifta adresse på posten. En sånn midlertidig sak i 12 månader som du fylle ut på posten. Får både stipend og lån men du _trenge_ ikkje å skifte adresse uansett ka du gjer og kor du bur hen. Du får det uansett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) bor på 75kvm og har aldri fått spørsmål om adresse en gang. På de nye lånesøknadene er det bare avkryssing: bor du sammen med foreldrene dine Har tilogmed en venninde som har meldt flytting til folkeregisteret uten et det er noe problem - igjen: bor du sammen med foreldrene dine Endret 19. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 /me puster svært lettet ut Thanx alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå