Gå til innhold

Lite spørsmål om punktene laget med pentool...

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg flytte hvert punkt nøyaktig nok? Jeg har f.eks laget en firkant med et punkt i hvert hjørne. Men har plassert ytterligere 4 punkter i firkanten, 2 på hver side:

pentool1.jpg

Hvordan kan jeg flytte et punkt presist til et x,y koordinat? Jeg vet hvordan man kan flytte punktene med nudging, men den sier meg ikke noe om x,y posisjonen punktet er på. Trykker jeg CTRL+T for transform for det punktet, får jeg bare feilmelding om "Could not transform path because the selected portion of the path does not enclose any pixels" :shrug: (Da har jeg convert point tool aktiv)

Savner faktisk mulighet for å aligne punktene som man kan med move tool. Velge to punkter og aligne dem horisontalt f.eks ;) En mulighet er å se på x,y posisjonen når jeg plasserer punktene, men dette er så unøyaktig, fordi musa er så følsom og endrer posisjon bare jeg trykker på en knapp :D

Edit: brukte grid, selv om det ikke var helt det jeg ville bruke...

pentool1grid.jpg

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På en av de tingene du kan ha oppe (Layers, History, husker ikke hva de kalles) er det en som viser eksakte X,Y koordinater.. Finnes på menyvalget "Windows" ellerno..

Jo den er jeg klar over, men den viser ikke x,y når du har valgt et punkt og flytter den rundt med nudging (piltastene), skulle helst sett at x,y dukket opp her :mad:

Lenke til kommentar
På en av de tingene du kan ha oppe (Layers, History, husker ikke hva de kalles) er det en som viser eksakte X,Y koordinater.. Finnes på menyvalget "Windows" ellerno..

Jo den er jeg klar over, men den viser ikke x,y når du har valgt et punkt og flytter den rundt med nudging (piltastene), skulle helst sett at x,y dukket opp her :mad:

Om du flytter med piltastene er jo bare å flytte med samma antall trykk på hver side..?

Edit; Kanskje ikke det du lurte på.. ;)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Om du flytter med piltastene er jo bare å flytte med samma antall trykk på hver side..?

Edit; Kanskje ikke det du lurte på.. ;)

Hehe, var nok ikke det jeg lurte på nei ;) Å flytte dem x antall ganger likt hjelper ikke om jeg plasserer punktene vilkårlig på skjermen. Da vet jeg nemlig ikke hvor mye jeg må flytte dem. Grid hjelper meg fint nå, får sånn passe anelse hvor punktene er plassert. Men likevel savner jeg x,y data om hvor punktet er plassert :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...