Gå til innhold

En trist dag i Bergen

monzilla

Anbefalte innlegg

En 10. klassing på en ungdomskole i nærheten av der jeg bor døde i går etter at han sniffet lightergass. Området han kommer fra har hatt en del problemer med rusmisbruk, og flere venner av meg har havnet skikkelig på kjøret. Dette skremmer meg.

Jeg kjenner ikke avdøde, men jeg får skikkelig klump i halsen når jeg hører om sånt. Tenker tilbake på når jeg gikk i 10. klasse og mine kamerater skulle sniffe lightergass.

Meningen med denne posten er ikke å dra i gang en diskusjon, men jeg håper at hvis noen av dere som leser dette vurderer å sniffe lightergass, at dere da tenker dere om en ekstra gang før dere gjør det.

En bergensk rapper laget en sang for noen år siden med et refreng som gikk sånn som dette :

"Min sang `e dedikert // til de som hadde en venn, eller nåkken de var glad i som de aldri ser igjen// min sang e dedikert til de som har fått lære // kordan det e å miste en av sine kjære"

Vil dermed bare si at mine tanker i kveld går til venner og familie av den avdøde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes dere skal være veldig forsiktig med hva dere sier. Hvorfor man ruser seg er en svært personlig sak, og i tillegg når en 16 år gammel gutt er død etter å ha gjort det gjør dette til at man bør tenkte gjennom hva man sier i respekt av både den avdøde og pårørende.

lodott - hva i alle dager får deg til å tro at ecstasy er mindre farlig enn lightergass? Dette er første gang man har kunnet konkludere med at døden kom som direkte følge av lightergass. Hvis du leser litt statistikker så kommer du til å få deg et sjokk når det gjelder ecstasy.

Lenke til kommentar
Jeg syntes dere skal være veldig forsiktig med hva dere sier. Hvorfor man ruser seg er en svært personlig sak, og i tillegg når en 16 år gammel gutt er død etter å ha gjort det gjør dette til at man bør tenkte gjennom hva man sier i respekt av både den avdøde og pårørende.

lodott - hva i alle dager får deg til å tro at ecstasy er mindre farlig enn lightergass? Dette er første gang man har kunnet konkludere med at døden kom som direkte følge av lightergass. Hvis du leser litt statistikker så kommer du til å få deg et sjokk når det gjelder ecstasy.

det har jeg litt tungt for å tro..

når det lenge har vært kjent at det er dødelig å sniffe lightergass, hvordan kan da dette være første kjente tilfelle hvor det er direkte sammenheng?

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke mange i Norge som har dødd av ecstasy, men det er mange som har dødd av å sniffe lightergass. Om jeg husker rett så er det bare et par år siden Norge fikk sitt første ecstasydødsfall.

Hvis man i tillegg tenker på utbredelsen så er det vel liten tvil om at ecstasy er mest utbredt. Så da er det bare å trekke konklusjoner..

Det du kommer med er bare ubegrunnet pjatt..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Det er tragisk dette. Synes synd på de pårørende.

Jeg bor i nærheten så jeg er litt overrasket over dette.

Trodde folk faktisk visste at det ikke var så lurt å stappe nesen ned i en ligther

EDIT: "Drittslenging"

Endret av ingolf
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke mange i Norge som har dødd av ecstasy, men det er mange som har dødd av å sniffe lightergass. Om jeg husker rett så er det bare et par år siden Norge fikk sitt første ecstasydødsfall.

Hvis man i tillegg tenker på utbredelsen så er det vel liten tvil om at ecstasy er mest utbredt. Så da er det bare å trekke konklusjoner..

Det du kommer med er bare ubegrunnet pjatt..

Du har vel ikke talla på alle som har blitt paranoid, får halusinasjoner og er blitt psykisk syk av extacy også vel?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...