lobster Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hei. Jeg ønsker å opprette en snarvei til /home/sites/kuulside fra /home/minmappe/ Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hei. Jeg ønsker å opprette en snarvei til /home/sites/kuulside fra /home/minmappe/ Hvordan gjør jeg dette? En snarvei? Det avhenger av desktoppen du bruker. Er det kanskje en symlink du mener? I så fall: man ln (du vil ha -s-optionen). Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Kjører ikke GUI. Ønsket mitt er: Hver gang jeg starter putty kommr jeg inne i /home/mittnavn Jeg ønsker å skrive: cd hjemmeside Det som da skal skje er at jeg kommer inn i /home/sites/hjemmeside/www/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Kjører ikke GUI. Ønsket mitt er: Hver gang jeg starter putty kommr jeg inne i /home/mittnavn Jeg ønsker å skrive: cd hjemmeside Det som da skal skje er at jeg kommer inn i /home/sites/hjemmeside/www/ cd /home/mittnavn ln -s /home/sites/hjemmeside/www hjemmeside Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 gspr har allerede gitt deg svaret, du må bruke kommandoen 'ln -s' ln -s /home/sites/hjemmeside/www/ ~/hjemmeside Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) ok, tusen tusen takk (Jeg er super NEWBIE på FreeBSD) Jeg får denne meldingen: ln: ./: File exists Endret 19. februar 2004 av lobster Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 sto du i katalogen hjemmeside? Du må ikke ha noen /home/minmappe/hjemmeside. btw ~ betyr home-katalog i tilfelle du ikke viste. Lenke til kommentar
uNF Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 evnt mount -bind /home/min/mappe /home/der/en/mappe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå