krisorsk Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 hei! Jeg har et problem med at maskinen restarter uten grunn. Feks når jeg spiller counterstrike. Plutselig blir skjermen svart og maskinen restarter. Harddisken spinner opp på nytt. Hadde et problem med ram som var ødelagt pga for høy spenning på vio og vio1. Måtte fjerne den ene rammen. Kjører nå bare med 128ram i win xp. Hva er grunnen til denne restartinga? specs: Asus A7M266 hk, 1,3tbird, Geforce3 ti200, live platinum, 3com 10/100, to stk 72000 disker.. Lenke til kommentar
Zerax Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Samme problem her, det er VIA chipsettet. I mitt tilfelle er det video redigering, når jeg streamer fra dv kameraet så restarter maskina etter 1,5 min. Fungerer fett på en Intel basert løsning!!! Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har samme problem med et KT7A fra Abit. Tror det er en VIA-bug. Har ikke funnet løsningen på problemet enda. Jeg får nytt HK uansett snart :smile: Lenke til kommentar
craq Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kan nå også skyldes for lita strømforsyning! Lenke til kommentar
realace Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei! Det er ett driver problem... Duran, har du lastet ned de siste 4in1 driverne? Hvis så burde du ikke ha hatt det problemet.. har du det uansett så er det mest trolig en driver feil på grafikk kortet. Bl.a. Voodoo kortene er plaget med dette på de siste utgavene... Mvh Realace Lenke til kommentar
The man! Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 det kan skyldes overoppheting eller for svak strømforsyning. Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 hei, du har trolig en maskinvarekonflikt.. dersom du ikke vil at maskina skal reboote ved systemfeil kan du gjøre noen endringer i control panelet i windows. Gå til control panel > system > advanced > startUp and recovery > settings > "system failure" og hak vekk "automatically restart". Nå vil blåskjermen dukke opp hver gang windows krasjer istedet for å reboote... Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 jeg har også problem med at maskinen rebooter, eller at den fryser. problmet forekommer når jeg skal kjøre heros of might and magic 3. jeg får kjørt spillet i såpass lang tid at jeg får valgt new game, og startet å spille. og bums, så var vi ute i windows igjen. om jeg ikke kommer ut i windows igjen, så starter maskinen på nytt. eller så låser den seg. det samme skjer når jeg skal avinstallere programmer når jeg bruker add/remove i kontroll panel. mindre programmer går helt greit å fjerne, mens større installasjoner som office xp, half-life og diablo 2 får maskinen til å restarte eller å fryse. dette skjer som sagt nesten hver gang jeg skal bruke windows unistalleren. har siste versjon av bios'en, kjører amd xp 1600+, 512 mb ddr ram, ali chipset på hk'et, ati-all-in-wonder (8mb ram kortet er fra 1998)-(siste drivere installert i dag) det er vanskelige greier dette her. det kan være 1000 forskjellige grunner til at maskinen ikke gjør som vi vil. om det har med tempratur å gjøre, tror jeg ikke. maskinen låser seg ikke under vanlig bruk (word, excel, iexplorer...) creative live 1024 lydkort win2k server 2195, tweakui... Lenke til kommentar
Zerax Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Samme her.... Fryser i et sett. Jeg går over til Intel igjen. Skjeden Intel cpu/chipset kombi har disse feilene. Så dette blir min første og siste AMD/VIA løsning. Hadde også Intel før ingen problemer :smile: Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei. Har nylig hatt problemet selv. Jeg løste det ved å følge nøye med i systemloggen i hendelseslisten. Denne finner du under administrative verktøy. Sjekk systemloggen etter at maskina di klikker. Kan hende løsningen ligger der. Du må regne med å finne mange misvisende advarsler og feil. Dette bunner ut i et og samme problem. Feilmeldingen lå som varsel i systemloggen: "Received a PPPoE Session packet for an unknown session. Ignoring this packet." (KRÆSJ) Dette er i Win2000 og feilen lå på nettverkskortet. Maskina spontan-restartet eller hengte seg opp mens jeg surfet på nett. Da jeg fjernet kortet og erstattet det med et nytt for 2 uker siden har jeg ikke hatt et eneste problem og ingen feilmeldinger i systemloggen . Forut for dette, fikk jeg melding i systemloggen om feil på skriver, CPU, CD-ROM, CD-Brenner og feilmeldingen over. Se om du finner systemloggen i XP og overvåk det der. Regn som sagt med at det er mange misvisende meldinger som forårsakes av problemenheten. Sveinl. Lenke til kommentar
Bergorn Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Hadde samme problem før jeg også.... maskinen restartet i ett sett.... hos meg var det overoppheting som var årsaken......cputemp på over 65 grader..... Men etter jeg kjøpte vannkjøling ble det andre saker.... Hjalp i stor grad! Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Yup, samma her. Det er derfor jeg byttet til P4 for litt siden....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå