StorPeder Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Har akkurat vært med å sette opp endel maskiner til en skole. Der har vi brukt Celeron 2,8GHz prosessorer på MSI- hovedkort (Hukser ikke hvilken modell) og 512 MB DDR-RAM Nylig installert og satt i stand er disse prosessorene utrolig ustabile og yter meget svakt. Min Duron 900 m/ 640 MB SD- RAM er jo raskere når man sitter å surfer, brenner, blar i menyer/ Explorer og sånne enkle ting. Ganske merkelig syntes jeg. Kan hovedkortet være dårlig, kanskje? Edit: HK er MSI 875P Neo... Endret 19. februar 2004 av kristteo Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 En Duron 1,6ghz yter visst bedre enn en Celeron 2,6ghz. Men at en Duron 900 yter bedre enn en Celeron på 2,8 hørest veldig rart ut. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Sikker på det hovedkortet? Det har nemmelig ikke innebygget skjermkort (som er vanlig på Celeron maskiner) og det koster mer en CPU'en (høres jo egentlig ut som skole-prioritering). Når det er sagt, en Celeron 2800 er mye raskere enn en Duron 900MHz, så noe er åpenbart galt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Velkommen etter Celeron får grisebank hos AnandTech.com, Dårligere kjøp skal man lete lenge etter Like morsomt hver gang noen oppdager at celeron suger hardt .. Men jeg må si meg overrasket over at den føles _SÅ_ treg.. Er du sikker på at du har innstallert alt av drivere og slått på DMA på harddiskene? Endret 19. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Piggsvinet Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ja duron er bæsj i forhold til intel celeron Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Pcne jeg lager for min skole har xp2000+ aopen hk ati rage 128 pro 512mb ram kabinett et aopen H500 hd billigste vi finner vifte: glacialtech silent breeze 2 cdrom= billigste vi fant (pass på responstiden for ejectknappen) Er en grunn til at dette var oppsettet ved de to siste kjøp, lavt støynivå i kombinasjon med høy ytelse og det billig er gull verdt Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Vi har Celeron på skolen, og ja, kan si meg enig i at det STINKER! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ja duron er bæsj i forhold til intel celeron Nei, en Duron 1,6GHZ yter bedre enn en Celeron 2,6GHz. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har mine tvil om at det er CPU'en, i dette tilfellet Celeron 2.8, som er flaskehalsen når man (Quote) sitter å surfer, brenner, blar i menyer/ Explorer og sånne enkle ting. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Joda DMA er på, alle drivere korrekt installert. Syntes det er helt på tur... 2. gangen jeg boota den ene maskina og skulel gå inn på egenskaper på "Min Datamaskin" så hang maskina seg. Den måtte nemlig åpne et Explorer-vindu samtidig Men men... Det er ikke mine maskiner, og det er ikke jeg som er ansatt for å drifte de heller Edit: Det er dèt HK'et Endret 19. februar 2004 av kristteo Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ja duron er bæsj i forhold til intel celeron Final Words It is very obvious from these tests which line of budget processors is worth the money. When we can find a 1.6GHz Duron for just over half the price of a 2.6GHz Celeron and get better performance consistently in almost every test we ran, the choice is clear. 'nuff said. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ja duron er bæsj i forhold til intel celeron Omvendt mente du vel?? (eller var det ironisk??) Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ... Ikke det at jeg er så himla fornøyd med Duron 900'en min, altså Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Edit: Det er dèt HK'et Jeg sier bare "MSI" Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) ja duron er bæsj i forhold til intel celeron Omvendt mente du vel?? (eller var det ironisk??) Se i profilen hans Endret 19. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Uff dere klager, påå vår skole sitter vi med p1 maskiner med 8 megabyte Ram og 2 mb skjermkort.... Skamme dere! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Uff dere klager, påå vår skole sitter vi med p1 maskiner med 8 megabyte Ram og 2 mb skjermkort.... Skamme dere! Det er kanskje noe sånnt de har oppgradert fra.. Litt kjipt å få langt lavere ytelse enn man hadde trodd.. særlig når man vet at skolebudsjettet neppe klarer å finansiere en oppgradering før om kanskje 6-7 år. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Edit: HK er MSI 875P Neo... Celeron og Canterwood? Noen må ha hodet skrudd på feil vei! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) På skolen vår har vi 2 Ghz og 2.5 ghz pentium 4 plus et par 333 mhz ibm maskiner på klasserommet mitt, de SUGER edit: gud vet hvorfor de ikke kjøpte amd... Endret 19. februar 2004 av El-Hadji Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå