Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hercules 19" LCD Prophetview II 191BLK

Manx

Anbefalte innlegg

Er det noen som har denne Hercules 19" LCD Prophetview II 191BLK . Begynner å få lyst på en lcd skjerm. Og det er har ikke lyst på noe mindre skjerm en en 19". Har en 19" crt skjerm nå.

Den skal ikke brukes til å se film.(Film skal sees på min 32" widescreen ;), eller på kino). Skal brukes mye til spill, typen Max Payne, Colin McRae, Hitman, I.G.I, Splinter Cell og America's Army. Er ikke noe stor fan av ghosting for å si det pent... Skal heller ikke brukes til bilderedigering, videoredigering.

Internett, andre små ting men først og fremst spilling...

Noen som har denne lekre saken, og har noen meninger. Går som sagt og venter på oivind_dahle sin del to av lcd testen. Håper at denne er med.

Fått en liten bonus :thumbs: fra jobben som jeg må bruke på et eller annet. Men som sagt lodder egentlig bare stemningen rundt denne skjermen.

Men fy f*en så lekker den er :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har denne Hercules 19" LCD Prophetview II 191BLK . Begynner å få lyst på en lcd skjerm. Og det er har ikke lyst på noe mindre skjerm en en 19". Har en 19" crt skjerm nå.

Den skal ikke brukes til å se film.(Film skal sees på min 32" widescreen ;), eller på kino). Skal brukes mye til spill, typen Max Payne, Colin McRae, Hitman, I.G.I, Splinter Cell og America's Army. Er ikke noe stor fan av ghosting for å si det pent... Skal heller ikke brukes til bilderedigering, videoredigering.

Internett, andre små ting men først og fremst spilling...

Noen som har denne lekre saken, og har noen meninger. Går som sagt og venter på oivind_dahle sin del to av lcd testen. Håper at denne er med.

Fått en liten bonus :thumbs: fra jobben som jeg må bruke på et eller annet. Men som sagt lodder egentlig bare stemningen rundt denne skjermen.

Men fy f*en så lekker den er :dribble:

Ja men fy fxxx så DYR!! ... jeg nekter å kjøpe en 19" LCD før den prisen er halvvert, og det blir sikkert ikke før OLED har vært på markedet i noen måneder/år.

Lenke til kommentar

Eg har lille broren te den skjermen du vurderer, dvs Hercules 17" LCD Prophetview 920PRO DVI. ( Denna )

Denne skjermen e det null ghosting eller afterglow på! Og funke perfekt i spill. Nå har ikkje eg det besta skjermkortet på markedet ( Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128 MB non-pro) men eg mer enn forøyd med denna skjermen!

Har blant annet spilt COD, UT2004 og Max Payne 2 uten noen problemer på denna skjermen!

Kan ikkje gi skjermen nok ros! Aldri mer CRT på meg!

På 19" er det bedre kontrast en på 17"'en, men respinstida e 25ms på den i motsetning te 17" som har 20ms.

E ikkje 17" stort nok for deg, så spare du $$ i samme slengen ?

Ps.

Skjermen er lekker!

EDIT: Skriveleifer

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

E ikkje 17" stort nok for deg, så spare du $$ i samme slengen ?

Har du størrelsen på skjermen i cm uten ramme? Kan jo hende at forskjellen ikke er så "stor" i forhold til min 19" crt. Det var noe min bror prøvde og overbevise meg om. Og hvis jeg kan spare 2k så sier jeg ikke nei til det. ;)

Men som sagt leker bare med tanken, men nå har jeg en tendens til kjøpe det jeg har lyst til, hvis jeg leker lenge nok med tanken...

Lenke til kommentar
Nå er riktignok ikke 19" til hercules med i LCD-testen del 2, men det kan jo tenkes at du finner noe annet som er billigere og like bra, eller kanskje til og med enda bedre der, så det er vel verdt å vente en uke (håper vi) og se hva den bringer?

Det var da synd at 19" til hercules ikke er med i den testen. Men får se hva den testen bringer ;)

Og bonusen kommer ikke før om et par uker så jeg venter i spenning

Har selv en samsung 173t, og størrelsen på den er 18,1cm!

Høyde eller bredde?

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
MU26599 Skrevet 19/02/2004 : 20:02

Har du størrelsen på skjermen i cm uten ramme?

Målte sånn ca mål.. Bredden 13,4" og høyden var 11". ved hjelp av pythagoras blir da diagonalen 17,4" synlig.

Må understreke at dette e unøyaktige mål!

Men skjermen er ei perle! :thumbup:

cm= bredden, 33,5 cm

høyden, 27,5 cm

diagonalen 43,4cm

Skjermen e bare 28mm "tykk"

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Da er det faktisk ikke så veldig store forskjeller

bredde ca 36,5 cm

høyde ca 27,5 cm

diagonalen ca 45,5 cm

Skjermen e bare 28mm "tykk"

da slår jeg deg med ca 41 cm :laugh:

Er faktisk ikke store forskjeller det er snakk om

Har litt lyst på :yes: , får se hvor stor bonusen blir til slutt, er et par andre ting jeg har lyst på til maskinen også, en raptor disk står veldig høyt på lista for å si det pent.

Det er jo også nesten snakk om et mellomlegg på 2k mellom 17" og 19"... har jo litt og si det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...