eskarls Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har tenkt å lage en nettside for første gang. Men lurer på hvor jeg skal begynne for å registrere et domene. Hvor er det enkleste, best og billigst??? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Prisen for å registrere domene er stort sett satt av registreraren, så den kostnaden er stort sett lik. Det som koster er at noen hoster den for deg. Jeg har alltid brukt Domeneshop, men har innsett at de er dyre, så nå prøver jeg (fra igår av) http://www.get-one.net/ men jeg tror ikke du kun kan kjøpe domene der uten å kjøpe web-hotell... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Prisene på selve registreringen/årsavgiften på domene er veldig lik. Alt fra 50-300 kroner for et .com. Hvis du skal ha webhotell blir det jo en litt annen bolle. I så fall er b-one.net og web10.nu de to billigste. Endret 19. februar 2004 av Loomy Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Hva er webhotell? Hva bruker man det til.... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) til dere som tydeligvis har peiling, kan dere ta en titt på denne. takk EDIT: Get-one greia så jo veldig gunstig ut, tillater de at firmaer bruker "mini" pakken? Endret 19. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 kan vi ikke bli på denne tråden da. En annen ting jeg lurer på er hvilket programme ville passa meg som aldrig har gjort dette før? (lage webside) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) .com, .net, .org, .us, .info, .biz og .ws >> godaddy.com best.. etter min mening.. .no, .se, .dk, .eu >> domeneshop.no (har handla domener der i lenge tid nå.. og de er utrolig bra.. support hvis du har problemer er også TOPP!!) Endret 19. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 En annen ting jeg lurer på er hvilket programme ville passa meg som aldrig har gjort dette før? (lage webside) Macromedia Dreamweaver.. Eller MicroSoft FrontPage, men om du ikke kan noen av dem er det like greit å lære seg DW.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hva er webhotell? Hva bruker man det til.... Et webhotel er en server der du kan laste opp filer. På b-one sitt billigste får du 125MB plass der du kan laste opp de filene du vil. b-one er helt greit og veldig billig. Bruk Macromedia Dreamweaver MX eller notepad sammen med http://www.w3schools.com/. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 b-one.com eller?? hva med denne siden www.surftown.nu ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg anbefaler bare B-ONE til deg... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 www.breakeven.no ganske billig der ja, men de tillater ikke SQL databaser da... service har jeg ikke anelse om en jeg kjenner vant domene der på et LAN vi var på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Serve the World Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Registerfly er et annet sted med billige domener. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ikkje norskweb ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Prisen for å registrere domene er stort sett satt av registreraren, så den kostnaden er stort sett lik. Det som koster er at noen hoster den for deg. Jeg har alltid brukt Domeneshop, men har innsett at de er dyre, så nå prøver jeg (fra igår av) http://www.get-one.net/ men jeg tror ikke du kun kan kjøpe domene der uten å kjøpe web-hotell... Ser de støtter java - er det kun jsp, eller servlets og ejb og? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Serve the World billig og bra! registrert dette i går, og det er oppe allerede i dag! billig er det også som sagt! tenk deg 2GB med lagring til kun 99,- i mnd!!!! hvs ikke det er billig så veit ikke jeg © Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Gidder ikke lese gjennom hele posten, så jeg vet ikke om det er nevnt men uansett: Domeneshop.no - Jeg er godt fornøyd Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Serve the World billig og bra! registrert dette i går, og det er oppe allerede i dag! billig er det også som sagt! tenk deg 2GB med lagring til kun 99,- i mnd!!!! hvs ikke det er billig så veit ikke jeg © Men så får du til gjengjeld en skikkelig treg og ustabil mysql server, og et kontrollpanel som er så tregt at du surfer på andre ting mens du venter at sidene skal lastes. For de som kun skal ha en privat webside som ikke er kritisk om er nede noen minutter, tar jeg sjansen å påstå at www.b-one.nu er et glimrende tilbud. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 *host* .net *host* b-one er grei å ha for enkle sider, men det er viktig å passe på at du ikke kan legge filer for nedlasting der - kan føre til stening uten varsel, og at kontrollpanelet er litt sært Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå