Borf Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 kor fekk du tak i intel ram? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har AMD og VIA, og jeg må si at jeg ikke er fornøyd i det hele tatt! Maskinen rebooter i hytt og pine! Dette kan skyldes mange ting, men jeg tviler på at det er software(kjører WinXP). Har avinstallert all software som lager trøbbel på maskinen. Dataen er ikke for varm, 37 på load. Det kan være flere ting som gjør at den bare booter som den gjør, men jeg tror det er noe med hovedkortet. Min maskin er ihvertfall ikke stabil! Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 17:45, dominizer skrev:Jeg har AMD og VIA, og jeg må si at jeg ikke er fornøyd i det hele tatt! Maskinen rebooter i hytt og pine! Dette kan skyldes mange ting, men jeg tviler på at det er software(kjører WinXP). Har avinstallert all software som lager trøbbel på maskinen. Dataen er ikke for varm, 37 på load. Det kan være flere ting som gjør at den bare booter som den gjør, men jeg tror det er noe med hovedkortet. Min maskin er ihvertfall ikke stabil! Så bytt cpu + hk,... Ingen tvinger deg til å kjøpe AMD & Accessories,.. ( eller prøv alternative chipset som SIS) - Jeg har AMD fordi jeg har hatt det i flere problemfrie år,.. kanskje jeg har vært av de få heldige men syns likevel at det er synd at så mange som det er har problemer med de,.. håper de kan ordne det opp en eller annen gang,.. Lenke til kommentar
Arch Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 tror det er veldi mangen folk som føler seg som beta testere for VIA. VIA chipset er sikkert det chipsettet folk flest har problemer. har 2 via hk..ene funker fint..og det andre er papirvekt. neste gang går jeg for SiS, virker ikke som feil prosenten er så stor hos dem og ytelsen er vel ca den samme:) mvh Arch Lenke til kommentar
kosh Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Har Abit KG-7 RAID,AMD Athlon 1,4ghz + 512 DDR RAM Apacer,Asus Gf3,Audigy lydkort og 2x IBM 60GXP 40GB i raid. Mitt hovedproblem er at IDE grensesnittet er så sinnsjukt treigt (synst eg i alle fall) ellers er maskina stabil som berre det (null overklokking) Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Oppdatert : Hadde også det der med treg IDE kontroller,... Men fikk det heldigvis fiksa med en BIOS oppdatering som hadde kommet mellom Oktober-Nov. 01 en gang,.... Tror ikke det sto noe om IDE fixes,.. Men det funket her hos meg,... Før det så gikk CD-ROMene mine treeeeegt som **** og brukte MYE mer tid enn normalt for å spinne opp,... i den perioden vurderte jeg en ny og GOD IDE kontroller,.... Håper uansett at du får til din :wink: [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-03-23 12:44 ] Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg kjører en AMD Athlon Thunderbird 1,4GHz på et Asus A7M266 hovedkort. Hovedkortet har AMD northbridge og VIA southbridge, og jeg har aldri hatt problemer. Dette er mitt første AMD.baserte system, men det blir definitivt ikke det siste. Håper det ikke tar altfor lang tid til 0.09 mikron Hammer kommer, tror ikke jeg gidder å kjøpe 0.13 versjonen. (Sistnevnte kommer vel sent i høst eller noe sånt?) Lenke til kommentar
frans Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 On 2002-03-20 13:23, Blippblopp skrev: ********** Det er stort sett bare tre ting som kan gjøre et system ustabilt: 1. Hardware 2. Software. 3. Temperatur *************** BARE tre ting???? Yepp, bare tre ting, men med mange variabler. 1. Hardware: Mobo, RAM, PSU osv osv 2. Software: OS, drivere, utilites, betaer osv osv 3. Temperatur. Min erfaring er at dersom temperaturen er på et forsvarlig nivå, er det software som regel som skaper ustabilitet. Min erfaring med Epox (via) og AMD er gerelt bra. VIA lager dugbare chipsett til en rimelig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå