Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan lage et cgi script som inneholder c++.

Dette c++ scriptet skal lage hente en variabel fra et form skjema og deretteer sendes til scriptet som lager en hjemmeside der jeg kan bruke variabelen...

hvordan får jeg det generelle oppsettet, med tanke på cin/cout ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hva det er du er ute etter... Men kan jo prøve å svare noe for morro skyld alikavel.

Du lager vel cgi scriptet som en hvilken som helst annen c++ applikasjon (kan du c++ forresten ?), men om du bare henter ( lager ? ) variabelen fra en form og sender den til et annet script som lager hjemmesiden trenger du vel strengt tatt ikke cin og cout med mindre du bruker filer for å kommunisere mellom scriptene dine... Om du det gjør er det jo vanlig skriving av filer. Ligger mye om det på nettet.

getenv() brukes for å hente ut enviroment variabler, og tar en streng ( variabelen du er ute etter ).

Er vel stort sett som med andre cgi script...

Dette var vel garantert ikke det du var ute etter, men jeg så innlegget ditt ble liggende lenge ubesvart så jeg tenkte jeg kunne prøve å svare, selv om jeg ikke helt skjønte spørsmålet... :)

Forklarer du litt nærmere hva som er -problemet- så kanskje jeg eller noen andre kan gjøre et bedre forsøk på å svare...

Edit: Googlet og fant en side med eksempel på cgi script skrevet i c++(ca midt på siden under "Decoding data sent to a CGI script")

Endret av Herr_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...