Pangaea Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har akkurat kjøpt en DVD brenner, og har DVD spiller og CD-brenner fra før, og 2 harddisker. Før hadde jeg harddiskene på IDE0, og CD-brenner og DVD-spiller på IDE1. Siden jeg nå har 5 enheter, måtte jeg legge om litt i plasseringer, og tenkte derfor å bruke RAID'en som vanlig IDE (ikke sette opp RAID). Nytt oppsett: IDE0: DVD-brenner IDE1: CD-brenner (M), DVD-spiller (SL) IDE2 (RAID): HDD1 (M) IDE3 (RAID): HDD2 (M) Først satte jeg c: disken som master på IDE2 og andre disken som slave, men var samme problemet. Når jeg går inn i disk management står harddisk2 som Dynamic, men Unreadable. Jeg hadde et lignende problem før, da jeg skiftet fra 3HDD + 2 "lesere", til 2HDD + 2 "lesere", men jeg husker ikke hvordan det ble løst. Håper noen kan hjelpe, har ikke spesielt stor lyst å miste 160GB med data... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hva sier Raid config-programmet når du booter? Ser boot-programmet begge harddiskene? Muligens må du formatere HDD2 via RAID-config for at den skal kjenne igjen disken. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Finner begge diskene når jeg booter opp, begge diskene står også i RAID programmet. Formatere er siste løsning siden jeg absolutt ikke vil miste data. Trodde kanskje noe var feil med jumperne, men de står riktig... Jeg satte på en ny IDE-kabel på disken jeg ikke finner, hadde den vært skadet skulle jeg vel ikke funnet disken noe sted, tror jeg. Finner som sagt disken både i DiskManagement og i oppstarten (RAID oppsett). Merkelig greier, alltid noe trøbbel Kan alltids fjerne DVD spilleren og sette alt tilbake til IDE0/1. Bare det at jeg ripper en del CDer, og det er CD-brenneren bedre til enn DVD-brenneren, og jeg har trøbbel med å spille av brente DVDer i brenneren, men de funker helt fint i DVD-spilleren. Merkelige greier... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå