pgdx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har til nå brukt gFTP, men synes ikke det duger på linje med SmartFTP eller CuteFTP som jeg bruker hvis jeg er i windows. Har dere noen forslag til hva jeg kan bruke? Og hva bruker dere? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ncftp er kommandolinjebasert - men en fryd å bruke. Lagrer sesjoner - støtter wildcards osv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Nei, det blir for mye arbeid. Jeg laster opp i et sett, og det blir for mye arbeid hvis jeg skal måtte skrive det... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Den har autocomplete Neida - skjønner poenget ditt, men jeg mener faktisk bare det er en vanesak... Men hva er det du savner i gftp? Såvidt meg bekjent er vel det den mest utbredte GUI ftp klienten i linux... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis du bruker KDE, er KIO-slaven for FTP utmerket - bare bruk Konqueror. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 bearFTP eller noe sånnt?Fins dét? Jeg minnes å ha brukt noe slikt... Lenke til kommentar
dvj Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 http://www.iglooftp.com/unix/ - ser litt mer avansert ut en gftp.. pro versjonen koster litt da men Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) FlashFXP i wine. edit: *poff* Der byttet jeg til Igloo FTP Endret 19. februar 2004 av yNx Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Ja, bruk av Wine blir uaktuelt. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ja, bruk av Wine blir uaktuelt. Hvorfor? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det bare meg, eller er igloo ufritt? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det bare meg, eller er igloo ufritt? Ser ut til at det stemmer, ja. Om det er så viktig for deg, hvorfor reagerer du ikke slik hver gang noen nevner at de bruker Opera? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det bare meg, eller er igloo ufritt? Ser ut til at det stemmer, ja. Om det er så viktig for deg, hvorfor reagerer du ikke slik hver gang noen nevner at de bruker Opera? Fordi jeg gjorde det et par ganger, og måtte ta på meg en asbestdrakt etterpå. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg bryr meg ikke om program er "ufrie". I enkelte tilfeller er det "ufrie" det beste programmet. Opera Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Er det bare meg, eller er igloo ufritt? Ser ut til at det stemmer, ja. Om det er så viktig for deg, hvorfor reagerer du ikke slik hver gang noen nevner at de bruker Opera? Fordi jeg gjorde det et par ganger, og måtte ta på meg en asbestdrakt etterpå. Du er ikke mye for å lære av dine egne feil, er du? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke «feil» å påpeke at et stykke programvare er ufritt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Men hva er det du savner i gftp? Såvidt meg bekjent er vel det den mest utbredte GUI ftp klienten i linux... Det er ikke bare det at jeg savner noe, den er bare ikke så bra som jeg skulle ønske. Noen eksempler... Hvis du går inn i en mappe lokalt på din PC, så kan du ikke åpne en fil via gFTP, i hvertfall ikke som jeg har sett. Hvis du forandrer en fil mens du browser mappen med gFTP, må du oppdatere gFTP før du uploader filen. Der har jeg gått på en smell mange ganger da jeg har uploadet html/php/css-filer som ikke er den "nye" versjonen. Det er vanskelig (om det i det hele tatt er mulig) å flytte filer fra mappe til mappe på FTP-serveren. Plutselig, om du trykker et sted, så kan du hoppe ut av den mappen du er, og inn i en annen, eller ut i root... Den er bare lite brukervennlig. Spesielt for meg som driver å uploader en fil for hver gang jeg har lagt til et lite ";" eller en "}", og det tar rett og slett lang tid. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Men hva er det du savner i gftp? Såvidt meg bekjent er vel det den mest utbredte GUI ftp klienten i linux... Det er ikke bare det at jeg savner noe, den er bare ikke så bra som jeg skulle ønske. Noen eksempler... Hvis du går inn i en mappe lokalt på din PC, så kan du ikke åpne en fil via gFTP, i hvertfall ikke som jeg har sett. Hvis du forandrer en fil mens du browser mappen med gFTP, må du oppdatere gFTP før du uploader filen. Der har jeg gått på en smell mange ganger da jeg har uploadet html/php/css-filer som ikke er den "nye" versjonen. Det er vanskelig (om det i det hele tatt er mulig) å flytte filer fra mappe til mappe på FTP-serveren. Plutselig, om du trykker et sted, så kan du hoppe ut av den mappen du er, og inn i en annen, eller ut i root... Den er bare lite brukervennlig. Spesielt for meg som driver å uploader en fil for hver gang jeg har lagt til et lite ";" eller en "}", og det tar rett og slett lang tid. Beste for deg er å bruke et kommandolinje basert da - eller bruke Quanta som kan automatisk uploade endringene når du trykker CTRL+S Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Om det er sånne ting du driver med så er en editor som støtter FTP å foretrekke vil jeg tro... hvilken editor bruker du? Eller hva med å editere direkte på serveren gjennom shellet eller remote X? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 http://kbear.sourceforge.net/ << det er den jeg snakket om.. Den funker bra hvis du må ha GUI Jeg bruker normalt innebygde FTP funksjoner i programmene.. Eller, egentlig kobler jeg til via SSH og redigerer alt i vim, men det er meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå