pez^^ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Noen som har noe erfaring med eller vet om det er mulig å kjøre linux på håndholdte maskiner? hvilke maskiner anbefales? kan palm pcer brukes? nils Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ta en titt på Handhelds.org. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Har brukt linux på en rekke ipaqer(mange forskjellige modeller). Funker som bare det. Hvordan det er på PDAer som ikke er ARM baserte vet jeg ikke: http://www.handhelds.org/ er stedet å starte. Jeg er klart størst fan av GPE(med X) - men OPIE er smud den og Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 jeg har brukt Sharp sin Zaurus SL-5500 med trådløst nettkort i snart ett år, og den har fungert ypperlig både som PDA og som mini-linux. Den kjører en 2.4 kjerne og det meste av software er gratis og det finnes mange utvilkere rundt omkring som lager stort sett det meste man måtte ha hørt om. Den leveres med ett innebygd mini-qwerty tastatur som fungerer for det meste, men det finnes også IR tastatur man kan kjøpe til. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ellers så annonserte PSION at de skal begynne å produsere PDA'er igjen, denne gangen basert på Linux Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ellers så annonserte PSION at de skal begynne å produsere PDA'er igjen, denne gangen basert på Linux OOOoooohh ;D Jeg hadde en Revo før - den var digg, til den ble ødelagt. En PDA hadde vært kjekt å ha igjen for oss som glemmer avtaler hele tia. - Hadde det vært linux på den så hadde den også vært interessant til andre ting ;> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 har en revo, som virker fint. Vet dog ikke hvordan man syncer den mot evolution... Og IP-stacken krasjet (jeg måtte reboote) når jeg skulle bruke GPRS... Men den er liten og fin. Zaurus - syncer den fint mot Linux (evolution)? Hva med tilkopling for lasting av progs? Cross-compiling (du gidder gjerne ikke kompilere på PDA'en - slikt kan "store-pc'n" gjøre ), og prisen? Har siklet på en slik lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå