stoolman Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Takk skal du ha Øyvind Dahle, for en Nyyydelig test av LCD skjermer! Takk for at du ga meg råd på email som gjorde at jeg kjøpte en NEC 1760 NX Takk for at jeg i dag har en mer behagelig data hverdag! takk for at jeg nå kan spille mer behagelig! Takk for at du er drivende dyktig!! Har valgt å poste denne for seg selv, da jeg mener at den får mer oppmerksomhet da. Ønsket om mere oppmersomhet er dedikert Øyvind Dahles glimrende innstats med testen, samt hans fornuftige og vettuge svar på foumet!! Vi trenger flere som deg Øyvind!!! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Takk skal du ha Øyvind Dahle... ... og kompani, må du si Han gjorde ikke testen alene Men det var en drivende god test Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 tusen takk. Vi alle i testpanelet setter pris på slike tilbakemeldinger:) Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Og selvfølgelig HELE TESTPANELET!!! ORDENTLIG FLINKE ER DERE!!! STURLA Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 fint om du skriver litt om selve skjermen. Kan du ikke teste den slik vi også gjorde? Gøy å se andre skrive en test av skjermen Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Ok, det skal jeg gjøre! Har lastet med monitor test nå, og skal teste den i kveld.. Poster denne i løpet av kvelden! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 gleder meg, for det er jo absolutt noe av det råeste som er på markedet du sitter med da:) Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Må få sende en takk til deg (dere) og! Det arbeidet dere har gjort, vet jeg utrolig mange setter pris på! Nesten irriterende at jeg ikke har bruk for / er på jakt etter en LCD skjerm for tiden... hehe Nydelig Lenke til kommentar
jokki Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 jeg sliter enda med å overtale pappa til å kjøpe lcd skjerm, men er godt på vei. Syns det er udselvanlig mye fine tilbakemeldinger til Øivind og crew(ikke at du ikke fortjener det da ), men hadde nesten ventet og sett i allefall noen prate dritt om testen din. Masse taknemmelighet og gode ord, rett og slett veldig ulikt forumet generelt sett. Øivind og Crew dere fortjer hvert eneste ord av positiv tilbakemelding dere har fått og noen gang kommer til å få Lenke til kommentar
feed Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Er vel kanskje litt offtopic men siden den skjermen jeg lurer på blir nevnt her kjører jeg på.. Da jeg kanskje er en 60/40 databruker, dvs. 60% gaming og 40% annet, dvs. film, videoredigering og annet.. Har siklet etter Samsungs 173T siden testen ble lansert, men kunne "se" ut som dere i testpanelet var litt i tvil om spill egenskapene til denne skjermen har jeg begynt å lure på om jeg kanskje burde rette øyet mot en annen.. Som nevnt i denne posten lurte jeg på om NEC 1760 NX vil være den skjermen som kan leve best opp til en middels hardcore gamer,- og samtidig til den som driver video/bilderedigering på et hobbybasis. Blir vel et slags allround bruk, men mest veier jeg mot gaming (Q3, UT, CS, C&C generals).. Ønsker nemlig en god spillskjerm, men vil helst ikke bli skuffet når jeg sitter og ser film eller redigerer på mine demoer heller =) Endret 19. februar 2004 av feed Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ser ingardj er inne her så jeg velger å la han svare feed. den gutten har PEIL Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Feed. Jeg bruker pc'en min sånn cirka som du gjør, men kanskje litt mer 40/60. Kan ikke si noe annet en at jeg er storfornøyd! Har spilt i gjennom mange av de aktuelle spillene ute np og opllever ikke problemer i det hele tatt. Og når det kommer til videoredigering og photoshop, er skjermen ovehodet ingen skuffelse. Fargene er faktisk overraskende friske og den klarer å skille mellom fargene helt greit (den viser jo ikke like mange farger som crt, men ikke noe farlig). Skjermen har også utrolig mange praktiske fordeler! Jeg kunne for første gang flytte pc'en opp i stua, på et ganske lite bord, og tastaturet får plass!! Du aner ikke hvor mye plass du får rundt skjermen, ark kan flyte rundt fritt Kablene skjules fint bak skjermen, selv om du har både vga og dvi kabel tilkoblet, som jeg må si fungerer veldig bra (en skjerm på to pc'er, altså).. Smale kanter og helt enkelt, men samtidig stilfullt design. Knappene skules fin langs kanten, skjermen e rett og slett veldig anonym (men det skjuler ikke det faktum at vennene dine blir grønne av sjalusi, når du samtidig sier hva du betalte for den!).. Rett og slett en knall skjerm.. De vell 6000 kronene du må ut med, hvis du skal ha dvi kabel som er lang og god (!), er verdt å bruke på det som jeg mange ganger har sagt, er halve pc'en! Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Feed. Jeg bruker pc'en min sånn cirka som du gjør, men kanskje litt mer 40/60. Kan ikke si noe annet en at jeg er storfornøyd! Har spilt i gjennom mange av de aktuelle spillene ute np og opllever ikke problemer i det hele tatt. Og når det kommer til videoredigering og photoshop, er skjermen ovehodet ingen skuffelse. Fargene er faktisk overraskende friske og den klarer å skille mellom fargene helt greit (den viser jo ikke like mange farger som crt, men ikke noe farlig). Skjermen har også utrolig mange praktiske fordeler! Jeg kunne for første gang flytte pc'en opp i stua, på et ganske lite bord, og tastaturet får plass!! Du aner ikke hvor mye plass du får rundt skjermen, ark kan flyte rundt fritt Kablene skjules fint bak skjermen, selv om du har både vga og dvi kabel tilkoblet, som jeg må si fungerer veldig bra (en skjerm på to pc'er, altså).. Smale kanter og helt enkelt, men samtidig stilfullt design. Knappene skules fin langs kanten, skjermen e rett og slett veldig anonym (men det skjuler ikke det faktum at vennene dine blir grønne av sjalusi, når du samtidig sier hva du betalte for den!).. Rett og slett en knall skjerm.. De vell 6000 kronene du må ut med, hvis du skal ha dvi kabel som er lang og god (!), er verdt å bruke på det som jeg mange ganger har sagt, er halve pc'en! Snakker du om NEC eller Samsungen nå? Lenke til kommentar
MrTeatime Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kjapt spørsmål om 1760NX; hvor lavt kan man justere selve skjermen ned mot bordplaten? Sitter med en Samsung 172T som jeg synes har litt mye ghosting i diverse spill, men jeg elsker alt annet ved den skjermen. Tenkte jeg skulle prøve en litt kjappere skjerm siden jeg stort sett bruker PCen til spilling. Iiyama E431S ser grei ut, men vil helst ha en skjerm som jeg kan justere i høyden. Litt offtopic: Noen som vet om USA-utgaven av Samsung 172X er forskjellig fra den vi har i Europa? De testene jeg finner av skjermen er fra USA og der oppgis response time til 25ms og den får trekk for mye ghosting, mens f.eks. Komplett oppgir 16ms response time på samme skjerm. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg skal kjøpe meg ny LCD skjerm i morgen.. Takket være denne tråden + litt titting på skjermen andre steder velger jeg å gå for NEC 1760 NX... Håper jeg blir fornøyd med valget... (Noe jeg garantert tror jeg blir). Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Litt off-topic. Vi hadde en vikar i 9. som het Ingar(d) Jensen. Vært vikar før ingardj? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Iogmed at du sier at Nec skjermen er noe av det beste må da samsungen være bedre da gleder meg onsdag er dagen! Lenke til kommentar
rlz Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Litt off-topic. Vi hadde en vikar i 9. som het Ingar(d) Jensen. Vært vikar før ingardj? Hvis du gidder å ta en titt på profilen hans står det at han er født i 1987, så jeg tviler... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Men det gadd jeg ikke... -out- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå