Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Hei! Skulle start opp min 3 år gode gamle Creative Jukebox (10gb) her forleden, og fikk opp "Could not detect HDD"... Skjønte da at det var noe feil med harddisken, og prøvde å restarte den og greier.. Ingenting hjalp, så jeg fant ut at jeg skulle skru opp hele dri... får å se inni... Der fant jeg en vanlig Fujitsu Siemens harddisk. Det kommer rare klikkelyder i fra harddisken, så det tyder på at den har tatt kvelden... Så kommer det store spørsmålet! Kan jeg kjøpe meg en ny harddisk å putte den inni jukeboxen og hva må jeg evt gjøre for at den nye skal virke? Håper på svar! PS. Hadde vært lur og ha "kopi" av hele mp3-spilleren på PCen! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 joda, går sikkert greitt, men anbefaler å sjekke diverse forum på nettet, kanskje creative sin newsserver også Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Er vel kanskje billigere å kjøpe en zen i steden...? Ble litt lei de håpløse menyene i jukeboxen... Da er jeg i hvert fall sikker på at den virker... Lenke til kommentar
ASW Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Man kn lett skifte hardisk pa zen Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Tar man ut den gamle å putter inn en ny og så virker det da?!? Kan ikke være så enkelt!! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Tar man ut den gamle å putter inn en ny og så virker det da?!?Kan ikke være så enkelt!! Den må sikkert ha ett bestemt filsystem. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Se om denne sida kanskje kan hjelpe.. http://www.nomadness.net/modules.php?name=...rticles&secid=7 Evt forumet der. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Takk for tipsene... Lurer litt på hvilken harddisk-type man skal sette inn... På nomadness.net står det: "Find a suitable Hard Drive (2.5", 9.5mm high) for the upgrade" Vil det si at jeg kan sette inn hvilken som helst? 120 gb harddisk også? Noen som har anbefaling til harddisk? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Takk for tipsene...Lurer litt på hvilken harddisk-type man skal sette inn... På nomadness.net står det: "Find a suitable Hard Drive (2.5", 9.5mm high) for the upgrade" Vil det si at jeg kan sette inn hvilken som helst? 120 gb harddisk også? Noen som har anbefaling til harddisk? Det bør være listet opp hvilke disker som er bekreftet skal virke. uansett så skal du lete lenge etter en 120gb 2,5 tommers disk. Det du leter etter er egentlig harddisker som er tilpasset bærbare PC'er, hvor størrelsen er 2,5 tommer. "Vanlige" harddisker er litt større. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 kjipt hvis det ikke går. da får du ikkno igjen på garantien. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Har bestilt denne harddisken nå: Hitachi TravelStar 80GN - harddisk - 20 GB - ATA-100 Har jo 14 dagers angrefrist på denne hvis det IKKE fungerer... Garantien på spilleren har uansett gått ut, da jeg har hatt den i snart 3 år.... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Gi alt da.. gi rapport åssen det går!. Problemer, om du får tilpasset med firmware o.s.v. Har nesten samme spiller selv: creative Nomad Jukebox 3. Lenke til kommentar
ASW Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Se her. Zen's hardisk : Hvordan man skifter hardisk Jeg har ikke prøvd så jeg vet ikke om det er vanskelig En annen link om bytting av zen's hardisk Jeg vet ikke helt sikkert om det er mulig på zen nx Jeg tror også det står hvilken hardisk man kan bruke (var det ikke noen som spurte om det) Endret 20. februar 2004 av ASW Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Lurte egentlig ikke på zen da... Var mere harddisk på D.A.P. jukebox 1... Men jeg skal gi rapport når harddisken er montert! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Så sant du ikke må ha større disk, kan du jo kanskje reklamere den Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2004 Fikk den nye harddisken i dag! Satt den inni og fulgte oppskriften på denne sida: [url="http://www.nomadness.net/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=24"]http://www.nomadness.net/modules.php?name=...rticle&artid=24[/url] Ser ut som det gikk bra!! Driver å laster opp mp3'er i bøtter og spann nå. Herlig med 20 gb i steden for 10 gb!!! Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 28. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2004 Kult at det gikk bra å bytte harddisk. Jrg har en DAÅ Jukebox med 6gb hd som funker fint nå, men hadde vært gøy å bytte hd i den. Eller kan jeg selge den. Sikkert noen som kan ha mer bruk for den enn jeg. Og som kan bytte hd. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2004 Kan nevne at oppstartstiden (preparing library) tar litt lenger tid (ca 1 min), men det kan man vel gjøre noe med? Tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå