Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva pokker er vitsen når man har 1024 hastighet når begrensningen på 10 giga fremdeles er der??? Bruker jo opp det man har til rådighet enda fortere da!!

nei, telenor kan kjøsse meg en viss plass. Jeg bytter så fort jeg gidder. Heller null begrensning og lavere hastighet da. Klarer som regel ikke utnytte hastigheten uansett! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hva blir det neste de finner på? Tillegg for leie for modem og splitter?

heheh, du må faktisk kjøpe splitter og modem nå! Modemet og splitteren er nå din eiendom.

 

Venter på modem,router og trådløs i en boks jeg, blir fint å få bort litt kabler og bokser. De har sendt meg boksen, men selvfølgelig blei det feil slik at trådløsmodulen var ikke med :cry:

Lenke til kommentar
Hva pokker er vitsen når man har 1024 hastighet når begrensningen på 10 giga fremdeles er der??? Bruker jo opp det man har til rådighet enda fortere da!!

nei, telenor kan kjøsse meg en viss plass. Jeg bytter så fort jeg gidder. Heller null begrensning og lavere hastighet da. Klarer som regel ikke utnytte hastigheten uansett! :thumbdown:

10GB blir til 20GB. Kanskje ikke så mye å hoppe i taket for, men tross alt det dobbelte av det det var ...

Lenke til kommentar
Hva om disse såkalte telenor fans'ene slutter å skrive så mye bullshit.

Hvis man liker telenor, javel så skriv det da, men ikke sløs bort andres tid med bullshit.

Hvorfor nekte å skjønne poenget?

Prøv heller å skjønn det agvg skriver.

Den politikken telenor har drevet i flere tiår, er rett og slett ufordragelig.

Og de fortsetter med det den dag i dag.

*HØR HØR*

 

Telenor driver monopolvirksomhet überalles, uten at PT klarer å gjøre noe med det med dagens lover og regler. Det at Telenor Networks fortsatt eier all kobberet i Norge skader xDSL markedet, fordi ISP må leie kobbertråd fra Telenor Networks og for de som videreselger f.eks adsl må de i tillegg betale for tjenesten.

 

Leste i en artikkel at pris for ADSL linje via Telenor Networks var 225, hvis man da tenker at det koster sluttkunden 329,- for linjen vil det da si at rund 80% av de 329,- går rett tilbake til Telenor Networks.

 

Ved KUN leie av kobbertråd (de NGT driver med) koster det 75,- pr linje, fordi leie av kobbertråd er prisregulert av PT men ikke videresalg av xDSL tjenesten. Dette utnytter selvsagt Telenor til det fulle.

Ok, Telenor er gamle televerket (Er vi enig?) Hvis ikke telenor eier nettet

(Telenor networks) hvem burde?

Jeg syns for min del at all infrastruktur burde være statseid.

 

(off topic)

feks.

Veiene = Veivesenet (statseid)

Telenettet= Telenor Networks (staten har interesser og aksjer i telenor)

Vassdragene= (Private selskap)

Skoler, flyplasser, sykehus, kraftverk

 

Det at norge har så dårlig infrastruktur og forvaltning av naturressurser er på trynet. Det meste av det staten kontrollerer er forfalt og det det private eier og driver er det for dårlig kontroll på.

 

Er ikke det å bygge opp infrastruktur en investering? Man kan jo nesten ikke tape på det. Bedre skoler = høyere utdannelse bedre jobber, særkunnskap i forskning IT teknologi etc.

Bedre veier, togbaner = bedre transportnett. Billigere transport. Kan lønne seg å ha ditriktspolitikken vi har.

Bedre Telenett = Vi vil være attraktive på å tilby webtjenester som krever stor kapasitet. Mye av hosting kan begynne å forekomme her pga godt nett. Andre tjenester som kan leveres via TCP/IP

 

Uansett syns jeg vi kan lære mye av sverige. Der FUNKER TING

Norge = en mild variant av gamle Sovjetunionens kommunisme! (Stem FRP/Høyre)

Lenke til kommentar
hva skjer med 704/128 fri da?

Online ADSL 704/128 er utfaset for lenge siden. De eneste to produktene på 704/128 per dags dato er med 1GB og 10GB nedlastningstak. Det er kun tidligere kunder som får beholde de gamle abbonementene (< 1024kbps fri nedlastning)

dritt da :( jeg kommer til å ha samme linje når alle andre får raskere....men jaja. jeg har vaffal ikke grense

De ringte her for en stund siden og tilbød å bytte ut vårt tilsvarende-som-du-har-abo med 1024/256/30GB, noe min uvitende far sa ja til... Hvis du ringer telenor kan du sikkert få bytte... hvis du vil da... Gjør ikke noe særlig at far sa ja nå da, hvis jeg får 2mbit... ^^

Lenke til kommentar
Norge = en mild variant av gamle Sovjetunionens kommunisme!  (Stem FRP/Høyre)

:scared:

 

Håper det var voldsomt satt på spissen fra din side!?! Makan til idiotisk utsagn skal man lete lenge etter. Husk på at det samme systemet som du karakteriserer på den måten er det systemet som redder ræven din både økonomisk og omsorgsmessig i nær sagt alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Men du har vel allerede startet innbetaling til din egen sykeforsikring?

 

Vi snakker om bredbånd i denne tråden. Ikke engang i bredbåndssammenheng er Norge Sovjet-light (for en latterlig paralell). Er det noen i dette landet som ikke har råd til å betale det det koster å ha bredbånd, det er da tross alt ikke sååå mye. Og ingen tvinges til å velge Telenor (fjortiser som tvinges av foreldre med bindingstid er ikke medregnet). Det kan tenkes de politiske vedtakene skulle vært annerledes, men la oss ikke glemme det faktum at i Sverige er de over dobbelt så mange innbyggere som oss (større marked) i et betydelig lettere land å bygge ut.

 

La oss ikke syte og klage over ting vi lett kan gjøre noe med! Det er da flere her i tråden som klart har uttrykt at de ikke gidder å bytte.

 

Og nok en gang - begrensninger på 1 GB har aldri vært rettet mot fjortiser som laster ned mp3. Det har vært rettet mot folk som leser avisen og vil få e-post fortløpende og være logget på uten å tenke kosnader. Til dem er det et av landets billigste bredbåndstilbud.

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Oj så flink du er, kopier og lim inn? Du kunne iallfall sagt at du ikke har skrevet dette selv, siden du ikke har det. For alt vi vet er ikke du Haje Jan, og jeg vet at du ikke er han.

 

Du kunne jo bare skrevet om artikkelen litt? Haje Jan har opphavsrett på den artikkelen, og copy og paste er teit. "Mine kilder er hemmelige" gahahah

Endret av Waffel
Lenke til kommentar
Mine kilder er hemmelige, og forblir det...

 

av Haje Jan Kamps

Dette er nå navnet til en journalist i VG du referer fra, så veldig hemmelig kan det vel ikke bli. :roll:

Hmmh. Bare fordi jeg har jobbet for VG Nett er jeg ikke troverdig? Det var da en rimelig slesk ting å si?

 

HJ K

? Det står da ingenting om troverdighet, bare om at det ikke var noen hemmelighet at kilden var deg...

Lenke til kommentar
? Det står da ingenting om troverdighet, bare om at det ikke var noen hemmelighet at kilden var deg...

Såklart, men det er stor forskjell på kilde og hvem som skriver artikkelen. Bare fordi jeg har en kilde som jobber innenfor Telenor, betyr ikke at jeg er villig til å fortelle verden (og langt mindre Telenor) hvem som står bak informasjonen....

 

 

hj

Lenke til kommentar

fatter ikke hvorfor telenor har så vanvittig dårlig ut hastigheter... NGT sitt billigste abonnement begynner på 384 ut..... pluss i NGT får man mer båndbredde enn man abonerer på.... f eks jeg har bravo, det skal være 1 mbit ned og 384 opp... i ruteren får jeg en hastighet på ca. 1250... på itavisen får jeg da 1050 kbps ca.. De kompenserer for de prosentene man alltid mister av båndbredden,,

 

nei, har du et valg mellom telenor og ngt så er vel ikke valget veldig vanskelig selv etter "oppgraderingen" til telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...