Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

30 gb e lide me bruge d opp på 2 uger viss me villl.....

 

bor utenfor stvg, internette fra teleneor SUGER , ustaiblt som f***, tregt som modem til tider...

:angry: Før du kommer med et så dumt innlegg som det der kan du kanskje gå å ta deg et norsk-kurs?

 

Nå begynner jeg å forstå "eldre folk" som sier at norges nåværende ungdom er en skam når det gjelder skriving!

Til og med gramatikk-kontrollen hadde tatt kvelden av det der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men ingen av dere nevner en mulighet som slår telenor ned i støvlene:

 

Meld dere inn i http://www.ownersbuy.no for kr.150,- i året. Og få blant annet produktet 3.000/640 linja til 698,- bare for å nevne et eksempel.

 

Selvfølgelig er det en del som slår Telenor fortsatt. Poenget med denne tråden var vel ikke å "finne" billigste leverandør osv, heller å opplyse om at Telenor nå har tatt ett skritt i riktig retning (for en gang skyld). :roll:

Lenke til kommentar
Har selv Stjelenor 704/128 1 GB grense (desverre), og den blir fort brukt opp, men 5 gb er greit nok, Telenor vil nok til slutt innse at de må slutte med GB kvoten, og øke hastighetene litt hvis de fortsatt vil være norges største bredbåndsleverandør...  :p

Nei de må de ikke.

De fleste som kjøper bredbånd fra Telenor i dag har ikke peiling på hva de driver med. De tenker at "jaja, Telenor er jo sikkert ikke så gale, hastigheten på linjene deres er svært høy, ja sikkert blant de raskeste bredbåndslinjene man kan få, og man kan laste ned flere hundre tusen websider med en sånn linje. Ja også har vi jo allerede fasttelefon fra Telenor så dette blir bra! Dessuten så jeg på TV2 reklamen at Telenor er best."

Lenke til kommentar

Det er så utrolig at folk klarer å snu dette til noe negativt. Dette vil jo overhodet ikke ha noen negative følger for Telenor sine kunder. De vil jo få et bedre produkt. Dersom de ikke er fornøyd med det produktet står de fritt til å kjøpe "bredbånd" av noen andre. Sistnevnte er for øvrig det eneste språket Telenor (og alle andre bedrifter) forstår.

Lenke til kommentar
Det er et steg i riktig retning, men ikke godt nok til at jeg angrer på at jeg får levert Catch 1700/512 i begynnelsen av mars. I dag har jeg 1024/256 hos Telenor med fri bruk. Det koster 749,- pr mnd. Selv om det blir til 2048/256 så er det for meg bedre å betale 849,- og trolig få bedre ping og fast ip samt høyere upload på Catch. I tillegg er vel sjansen til stede for at også Catch og andre selskaper følger prisfallet i nærmeste framtid.

Du burde glede deg, har Catch sjøl (2100/512) og den er kjempekos.

Hadde 704/128 fra Telenor før, men den hadde eg kjempemasse problem med.

Hastigheita var korrekt, me ofte så tok det år og dag å laste inn websider og lignende. Telenor sjekka også linja, men dei meinte at den var tipptopp.

Etter at eg fekk Catch er alt mykje bedre

Lenke til kommentar

Fy f... så lei jeg er av alle som alltid vet best!

 

Man trenger bare nevne f.eks. Telenor eller Intel i en hvilken som helst sammenheng, og man er dermed garantert å påkalle "gjengen som sitter på Sannheten"s vrede, og bli tutet ørene fulle om hvor dum man har vært som har valgt "feil" leverandør...

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Fy f... så lei jeg er av alle som alltid vet best!

 

Man trenger bare nevne f.eks. Telenor eller Intel i en hvilken som helst sammenheng, og man er dermed garantert å påkalle "gjengen som sitter på Sannheten"s vrede, og bli tutet ørene fulle om hvor dum man har vært som har valgt "feil" leverandør...

 

timtowtdi

Enig :wow:

Lenke til kommentar
Fy f... så lei jeg er av alle som alltid vet best!

 

Man trenger bare nevne f.eks. Telenor eller Intel i en hvilken som helst sammenheng, og man er dermed garantert å påkalle "gjengen som sitter på Sannheten"s vrede, og bli tutet ørene fulle om hvor dum man har vært som har valgt "feil" leverandør...

 

timtowtdi

Veldig saklig, flott..

 

 

Jeg har ikke noe negativt å si om telenor i denne sammenhengen. Men hvis dere vil høre noe skikkelig dritt om dem er det bare å spørre :no:

Lenke til kommentar
Hva om disse såkalte telenor fans'ene slutter å skrive så mye bullshit.

Hvis man liker telenor, javel så skriv det da, men ikke sløs bort andres tid med bullshit.

Hvorfor nekte å skjønne poenget?

Prøv heller å skjønn det agvg skriver.

Den politikken telenor har drevet i flere tiår, er rett og slett ufordragelig.

Og de fortsetter med det den dag i dag.

*HØR HØR*

 

Telenor driver monopolvirksomhet überalles, uten at PT klarer å gjøre noe med det med dagens lover og regler. Det at Telenor Networks fortsatt eier all kobberet i Norge skader xDSL markedet, fordi ISP må leie kobbertråd fra Telenor Networks og for de som videreselger f.eks adsl må de i tillegg betale for tjenesten.

 

Leste i en artikkel at pris for ADSL linje via Telenor Networks var 225, hvis man da tenker at det koster sluttkunden 329,- for linjen vil det da si at rund 80% av de 329,- går rett tilbake til Telenor Networks.

 

Ved KUN leie av kobbertråd (de NGT driver med) koster det 75,- pr linje, fordi leie av kobbertråd er prisregulert av PT men ikke videresalg av xDSL tjenesten. Dette utnytter selvsagt Telenor til det fulle.

Ok, Telenor er gamle televerket (Er vi enig?) Hvis ikke telenor eier nettet

(Telenor networks) hvem burde?

Jeg syns for min del at all infrastruktur burde være statseid.

 

(off topic)

feks.

Veiene = Veivesenet (statseid)

Telenettet= Telenor Networks (staten har interesser og aksjer i telenor)

Vassdragene= (Private selskap)

Skoler, flyplasser, sykehus, kraftverk

 

Det at norge har så dårlig infrastruktur og forvaltning av naturressurser er på trynet. Det meste av det staten kontrollerer er forfalt og det det private eier og driver er det for dårlig kontroll på.

 

Er ikke det å bygge opp infrastruktur en investering? Man kan jo nesten ikke tape på det. Bedre skoler = høyere utdannelse bedre jobber, særkunnskap i forskning IT teknologi etc.

Bedre veier, togbaner = bedre transportnett. Billigere transport. Kan lønne seg å ha ditriktspolitikken vi har.

Bedre Telenett = Vi vil være attraktive på å tilby webtjenester som krever stor kapasitet. Mye av hosting kan begynne å forekomme her pga godt nett. Andre tjenester som kan leveres via TCP/IP

 

Uansett syns jeg vi kan lære mye av sverige. Der FUNKER TING

Lenke til kommentar
Det er et steg i riktig retning, men ikke godt nok til at jeg angrer på at jeg får levert Catch 1700/512 i begynnelsen av mars. I dag har jeg 1024/256 hos Telenor med fri bruk. Det koster 749,- pr mnd. Selv om det blir til 2048/256 så er det for meg bedre å betale 849,- og trolig få bedre ping og fast ip samt høyere upload på Catch. I tillegg er vel sjansen til stede for at også Catch og andre selskaper følger prisfallet i nærmeste framtid.

Du burde glede deg, har Catch sjøl (2100/512) og den er kjempekos.

Hadde 704/128 fra Telenor før, men den hadde eg kjempemasse problem med.

Hastigheita var korrekt, me ofte så tok det år og dag å laste inn websider og lignende. Telenor sjekka også linja, men dei meinte at den var tipptopp.

Etter at eg fekk Catch er alt mykje bedre

Godt å høre, da det har kostet meg en del arbeid å få en levering. Jeg vet ikke om det er Catch eller Telenor sin feil, men store forsinkelser ble det i alle fall siden jeg hadde Telenor og ikke skal si opp abbonnementet der men beholde mailadresser (altså ha Online Basis abb). Bestilte Catch 22. desember og fikk i går endelig en leveringsdato etter en bråte telefoner den siste tiden. Heldigvis er både Telenor og Catch meget raske til å ta telefonen, men når man må snakke med ÉN gitt person på Catch tar det litt tid å få kontakt så klart, men det er jo forståelig.

 

Levering blir 5. mars og det er faktisk den dagen jeg har min siste eksamen for vintersemesteret :p Det passer utrolig bra.

 

Sender Catch montør forresten? Alt er jo koblet opp her, det er bare å bytte ut modem og splitter og sende det jeg har nå tilbake til Telenor, vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...