Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

La inn min oppgradering fra 1024/256 fri bruk i dag og fikk beskjed om at jeg har 2MBit i morgen. (kjenner en som jobber der som ordna det)

 

Åpna nettopp den nye forbruksmåleren som raskt konstaterte at mine 30 GB for mars var oppbrukt. Bestilte først påfyll slik at jeg hadde 10 GB liggende i "limit". Så oppdaga jeg at det var en knapp lengre nede for bestilling av helt fri bruk uten ekstra kostnader slik at jeg slapp og fylle opp hele tiden.

 

Nå forsvant den " % kaka" og limit greia helt :thumbup:

 

Har alle denne muligheten eller er det bare oss som hadde fri grense fra før av??

 

BTW: Peker på forbruksmåleren i tray der står det Opp:256 Ned:2048, men jeg har forsatt 1112 på it-avisen sitt speedometer.

 

Gleder meg sinsjukt til i morgen for da er den nok i boXX :w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakka med kundeservice, de sa de som var mest uheldig fikk oppgradert hastigheten i slutten av JUNI.

Mest teite jeg har hørt

 

Ringte nettopp jeg; blir ikkeno til noen før til sommeren.

Dummeste jeg noen gang har hørt.

Snakka med andre folk som bare ringer så får de det.

Lenke til kommentar

:devil: Nå går det over alle støvleskafter !!!! :D Jeg hadde 1024/256 og 30GB kvote, i går fikk jeg 2048/256 og 30GB kvote. Og nå har jeg på forbruksmåleren bestillt fri bruk uten extra kostnader. så nå har forbrukskaka forsvunnet helt, og jeg betaler fremdeles det samme !!!! IIIIIIIIIIIIIIHHAAAAAAAAAAAA....... :green:

 

Hvis TN fortsetter slik er det helt vanvittig bra......

Hvem hadde trodd dette for bare 2 uker siden ......................

 

 

Bestill fri bruk folkens før noen ombestemmer seg !!!!!!! :yes:

 

 

 

:devil:

Lenke til kommentar
telenor ser nok dette problemet de også, jeg trua med forbrukerrådet.

Kjenner meg godt igjen i den situasjonen. Kunder roper og skriker "vi vil ha, vi vil ha!" så når man ordner opp så endrer lyden seg til "Det er ikke raskt nok, dette skulle skjedd i går!"

 

Tror nok at enten så ser nå Telenor denne problemstillingen i et nytt og klart lys - eller så tenker de bare "forbanna idiot!"

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
QUOTE (threepwood @ 25/03/2004 : 08:12)

telenor ser nok dette problemet de også, jeg trua med forbrukerrådet. 

 

 

Kjenner meg godt igjen i den situasjonen. Kunder roper og skriker "vi vil ha, vi vil ha!" så når man ordner opp så endrer lyden seg til "Det er ikke raskt nok, dette skulle skjedd i går!"

 

Tror nok at enten så ser nå Telenor denne problemstillingen i et nytt og klart lys - eller så tenker de bare "forbanna idiot!"

 

timtowtdi

 

 

Tipper ikke de kaller meg forbanna idiot pga det, de må tenke litt logisk at folk ikke har lyst å vente til slutten av juni for å få oppgradert hastigheten. Hadde de ansatt (mer) folk til å hjelpe med å skru opp hastigheten hadde jeg gladelig tatt jobben :)

Lenke til kommentar
:devil: Nå går det over alle støvleskafter !!!! :D Jeg hadde 1024/256 og 30GB kvote, i går fikk jeg 2048/256 og 30GB kvote. Og nå har jeg på forbruksmåleren bestillt fri bruk uten extra kostnader. så nå har forbrukskaka forsvunnet helt, og jeg betaler fremdeles det samme !!!! IIIIIIIIIIIIIIHHAAAAAAAAAAAA....... :green:

 

Hvis TN fortsetter slik er det helt vanvittig bra......

Hvem hadde trodd dette for bare 2 uker siden ......................

 

 

Bestill fri bruk folkens før noen ombestemmer seg !!!!!!! :yes:

 

 

 

:devil:

har samme abo som deg, hvor i forbruksmåleren kan man bestille fri bruk?????

 

Finner ikk no jeg...

Lenke til kommentar
Nå har jeg 2mbit også, ser ut som det ble ordnet i natt  :thumbs:

Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk det?

Tok kontakt med Telenor søndag 21. Dermed tok det ikke lenger enn fire dager.

 

Det kan vel være de prioriterer de kundene som har et langt kundeforhold og som tok kontakt tidlig.

Endret av Labov
Lenke til kommentar

:thumbdown: Skuffet ...

 

Chattet med kundeservice.

 

>Brev fra Telenor ang.ADSL .Abonnementspris endres fra 549,- til 449,- og 20GB

Betyr dette at dere har bestemt at jeg ikke oppgraderes til 2Mbit?

<......>Vi kan ikke levere 2MBit til deg desverre .

>Hvorfor ikke det da?

<......>Lengden mellom vår sentral og deg er for lang , dette kan desverre

ikke utbedres.

>Javel, det er ingen mulighet altså?,trodde ikke det var slik i Oslo ,

ingen mulighet fremtidig heller ?

<......>Ingen planer desverre

 

 

 

Muligheten for høyere hastighet for meg

er vel da skifte til NGT Charlie 1500/512 , ca. samme pris.

Får vurdere det ..

 

...................................

Lenke til kommentar

Ville bare melde om at jeg nettop har fått omgjort mitt tidligere 702/128kbit adsl abonnement (fri nedlasting, har hatt abonnement fra før tiden med begrensninger)fra Telenor til 2048/256kbit uten endring i pris.

Videre fikk jeg dem med på at jeg ikke ville bruke "påfyll"-metoden (via internett) og ikke må bruke noe "forbruksmåler".

 

Dvs. fom. neste uke skal jeg nesten en tredobling i hastighet inn, dobbling i hastig ut fra oss uten begrensninger eller endring i pris.

 

Det ble videre presisert overfor meg at ryktene om at "nedlastingsbegrensningene" skulle komme tilbake om ei stund ikke er sant.

 

Det hele tok 10 minutter på web-chatten med kundetjenesten og jeg venter på bekreftelse via epost. Det hele skal være på plass seinest neste uke.

 

Vi får se, men jeg har de siste 2 årene vært meget godt fornøyd med både stabilitet og kundetjenesten til Telenor. For det har jeg gjerne betalt noe mer.

Det hadde vært svært gledelig hvis Telenor fortsatte slik.

Lenke til kommentar
Muligheten for høyere hastighet for meg

er vel da skifte til NGT Charlie 1500/512 , ca. samme pris.

Får vurdere det ..

BlueCom har den attituden at man kan prøve-og-se, dvs. hvis du har ett 1024 abonnement så fikk jeg forståelsen av at de kunne prøve å se om det ville fungere med 2048 selvom Kapaks informasjonen evt. sa noe annet. Hvis det ikke funket, så ble det satt tilbake til 1024 uten at man tapte noen penger på dette.

 

Ellers har jeg også sett at linjer plutselig blir bedre, bla. mine foreldres linje (utpå landet) hadde i fjort høst kun støtte for 400Kbps på en 4.7km lang linje, men har nå plutselig blitt oppgradert som mulig med 2048. Ikke noe har blitt gjort fysisk med linjene i nærheten der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...