Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Det jeg tror de vil gjør er:

 

Innfører fri nedlasting nå for å kapre masse kunder og ved nyttår innfører de Kvote-opplegget igjen.

 

Eller ihvertfall varsler om det, de får nok endel kunder nå og vanligvis sier ikke ALLE opp abb'et selv om de innfører dette igjen, dermed har de tjent på det ;)

 

Tror de kommer til å kjøre med gratis påfyll en stund for å beholde systemet og etterhvert gjeninnføre det.

 

Men igjen bare en liten konspirasjonsteori :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å tegne en 2Mb ADSL abbo hos telenor nå, er det noen som vet hvordan det er med nedlastingsgrensene - er dette en kampanje eller er det permanent? Og hvordan fungerer det med PPPoE og ruter?

 

(Får bra priser med bruttolønnsordning gjennom jobben - vil heller ha NGT så klart, men bare Telenor kan leveren :roll:)

Hvorvidt om dette med fri nedlastningsgrense er en kampanje eller ikke, har etter min mening ikke noe betydning. Abonnementet (med bindingstid) du eventuelt inngår er med basert på fri nedlastning. Endringer i dette under bindingsperioden blir å anse som som et kontraktsbrudd. Med andre ord, skulle dette skje så står du fritt til å si opp abonnementet uten konsekvenser for din del.

 

Bruker selv trådløs router på min linje hos Telenor, og det fungerer knirkefritt.

Hm. Med tidligere smertelig erfaring med telenor i minne, er jeg ikke umiddelbart enig i din argumentasjon. Jeg lurer på om det sår "uten grense" i avtalen man skriver, eller om det bare er standard adsl avtale og så er Telenor så "snille" at man i en periode "får" mer båndbrede gratis. Om det ikke står spesifisert uten grense i avtalene så er man i alle fall sjanseløs; de har tidligere ikke vært særlig mye plaget av hva som står i avtaletekstene. Kanskje jeg er unødvendig kritisk, men har ikke akkurat noe positvit syn på Telenors kundebehandling.

 

Som et eksempel kan vi jo se på Avidi; for en tid tilbake bestemte de seg for å endre avtalen og sendte ut nye avtaler. Enten aksepterte man den nye avtalen (som de da tydeligvis mente overstyrte den avtalen som var skrevet og signert) eller så måtte man si opp abonnementet. (Endringene hadde med forbud mot fildeling å gjøre :roll:)

 

Fint å høre at ruter funker greit! :)

Lenke til kommentar
Som et eksempel kan vi jo se på Avidi; for en tid tilbake bestemte de seg for å endre avtalen og sendte ut nye avtaler. Enten aksepterte man den nye avtalen (som de da tydeligvis mente overstyrte den avtalen som var skrevet og signert) eller så måtte man si opp abonnementet. (Endringene hadde med forbud mot fildeling å gjøre :roll:)

Ved kontraktsendringer så sier det seg selv at gammel faser ut. Og om den er signert eller ikke, så betyr det ingenting, da man automatisk godtar nye vilkår ved å betale neste faktura.

Det hadde vært en rimlig krevende jobb og sende ut flere hundretusen kontrakter og følge opp med underskrifter.

Og det er mye som skjer frem i tid. Man skal ikke mange år bakover så var P2P et fremmedord..

Anyway, finnes mange aktører som ikke tar skriftlige kontrakter. Selv da jeg fikk bluecom, så måtte jeg bare trykke på "jeg godtar" og dett var dett...

 

Skremmende med det er at de hadde i mellomtiden da endret vilkårene uten at jeg fikk melding om det (de hadde redusert fra 3 til 2 maskiner, men de snakket noe rundt seg selv. de ga 3 ip'er , men du kunne kun bruke 2 maskiner... Dette er vel snart 2 år siden).

Lenke til kommentar

Wabby, det er nettopp dette jeg også tenker på. Hvordan vet vi at nedlastingsgrensen ikke kommer tilbake i form av en ny avtale til høsten igjen?

 

Egentlig burde man kanskje bare vært glad og takke for at man får dette tilbudet, men for min del er jo en slik avtale over tre år (bruttolønnsavtale) så jeg synes det er viktig å forsøke å finne dette ut. Hadde vært temmelig kjedelig å tegne en tre års avtale og så etter en liten stund bli tvunget tilbake i låst abonnement!

 

Uten denne kampanjen er jo nettoprisene bruttolønnsavtalen til Telenor omtrent de samme som de vanlige abonnementene til NGT, ikke sant...

Lenke til kommentar
Wabby, det er nettopp dette jeg også tenker på. Hvordan vet vi at nedlastingsgrensen ikke kommer tilbake i form av en ny avtale til høsten igjen?

 

Egentlig burde man kanskje bare vært glad og takke for at man får dette tilbudet, men for min del er jo en slik avtale over tre år (bruttolønnsavtale) så jeg synes det er viktig å forsøke å finne dette ut. Hadde vært temmelig kjedelig å tegne en tre års avtale og så etter en liten stund bli tvunget tilbake i låst abonnement!

 

Uten denne kampanjen er jo nettoprisene bruttolønnsavtalen til Telenor omtrent de samme som de vanlige abonnementene til NGT, ikke sant...

drastige endringer kan som går negativt utover kunden kan vel ikke gjøres utenom at det varsles i god tid fremover.

Men jeg har liten tro på at grensa kommer tilbake. Telenor ADSL gjør nok dette for å bli mere konkuranse dyktige med tanke på hastighetene NGT og Canal Digital kommer til å levere.

 

Jeg ville nok bare sett lyst på det... TI ADSL har nå prøvd seg på Grense, sett at ingen fulgte etter og tapte nok en del kunder... Om de gjør det igjen... Ikke med det første trur jeg...

Lenke til kommentar
Men det er da også merkelig at de ikke kan bekrefte/avkrefte at det ikke kommer noen ny sperre til jul/sommer/høst...?! :roll:

Av erfaring så er det de på kundesenteret som får vite ting sist... Og det er ikke lett å kunne bekrefte noe i IT verdenen som er et halvt år frem...

Lenke til kommentar
Men det er da også merkelig at de ikke kan bekrefte/avkrefte at det ikke kommer noen ny sperre til jul/sommer/høst...?! :roll:

Av erfaring så er det de på kundesenteret som får vite ting sist... Og det er ikke lett å kunne bekrefte noe i IT verdenen som er et halvt år frem...

jo. du har da rett i det...

men syntes de kunne komme med full info, når de først fjerner sperra. kan ikke finne noen steder på online.no at sperra egentlig skal fjernes (slik at man slipper å fylle på med gratis påfyll hele tiden)

Lenke til kommentar
jo. du har da rett i det...

men syntes de kunne komme med full info, når de først fjerner sperra. kan ikke finne noen steder på online.no at sperra egentlig skal fjernes (slik at man slipper å fylle på med gratis påfyll hele tiden)

Fri bruk

Uansett hvilket abonnement du har, får du fri bruk. Har du et produkt med volumbegrensning, får du gratis påfyll fra forbruksmåleren. Ny oppgradert forbruksmåler kan du laste ned fra www.telenor.no/forbruksmaler

 

Denne fant jeg... Høres litt teit ut ja at du må liksom fylle på heletiden. Men igjen, de har ikke skrevet at dette er for kun en begrenset periode.

Lenke til kommentar
Økt hastighet og økt hastighet fru blom. Det er snakk om at de skal lansere 2mbit produktet. Ikke noe om at du får mer speed på din 704 linje....

 

virker i hvert fall slik ut fra det jeg har lest.

Jeg snakket med fyren på kundeservice, (jeg har 704/128 fribruk) og han sa at det ville gå opp til 2048/256 linje, og at alle linjene vil være oppgradert innen 3mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...