Akke Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det var en fra telenor kundeservice som tipset meg om denne tråden da han prøvde å selge meg ADSL Han sa det ble enda bedre enn det som står her, men kunne egentlig ikke si noe. Lenke til kommentar
lady in red Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Etter så mange innlegg hvor dere sier at dere "i alle fall ikke skal ha Telenor" så må jeg fortelle dere at dere er nok ikke i det segmentet Telenor fokuserer på. Men da det bare var ISDN å få, DA var vi svært så velkommne. Jeg vil tro at dere sikkert er hjertelig velkommen til Telenor, men får å si enda mer klart: Telenor har få produkter som tilfredsstiller behovet til dere her på Hardware, og fokuset til Telenor ligger sannsynligvis ikke i å tilfredsstille dere brukerne heller. Det er så mange rundt i landet som ikke har bredbånd av samme grunnene som dere. Så jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å bruke så mye energi på å klage på produkter som sannsynligvis er tilpasset andre brukergrupper enn dere. Går ikke på å være velkommen eller ikke... Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det var en fra telenor kundeservice som tipset meg om denne tråden da han prøvde å selge meg ADSL Han sa det ble enda bedre enn det som står her, men kunne egentlig ikke si noe. Det hadde vært nice da ;D håper det er sant Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har snakket med Telenor lissom. Det som er her er bare gjetting. Tipper at ingen "selgere" har peil på opplegget til telenor. Og hadde det vært kjent, ville det vært mer om det i aviser, tv. el.- Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har sendt noen e-poster til kontakter innen Telenor. Jeg forteller at nettet er for tregt, og at jeg vurderer å bytte ISP, samt linker til denne tråden på Hardware. Jeg fikk følgende svar ! "Hei ******** Etter å ha undersøkt internt kan jeg bare si at ryktene det refereres til bare er spekulasjoner. Men for å si det. "Jeg ville ha litt is i magen" en liten stund til. Vennlig hilsen ********" Så da er det bare å vente ! Jeg har ikke større forhåpninger, men det er jo alltid lov til å håpe !!! Lenke til kommentar
Cid Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Ikke for å fyre oppunder, men dette er resultatet fra kapaks på eget nummer.....Bilde Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Ikke for å fyre oppunder, men dette er resultatet fra kapaks på eget nummer.....Bilde Jaha? Slik har det da alltid stått i kapaks, dette har ingenting med hva Online leverer eller ei. Kapaks er en del av Telenor Networks hvor Online leier seg inn på lik linje med de fleste andre ISP-er i norge. Hvis det har skjedd en endring på ditt nummer i kapaks kan det være at de forbereder og bygge ut din sentral, hadde du hatt tilgang hadde du sett om det står en dato. Endret 11. mars 2004 av agvg Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Vennligst vent...Aktiv linje, BJØRN KRISTENSENS VEG 6 Resultat av validering: ADSL tilgjengelig, utvidet forbehold. Merknad Linjen har produktet ISDN GT Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang Mulig produktklasse: ADSL 2048/448 Adresseinformasjon Fylke: ØSTFOLD Kommune: MOSS Adresse: BJØRN KRISTENSENS VEG 6 Produktinformasjon Søkt produkt: : ADSL-PREMIUM Mulig produktklasse: ADSL 384/256 Mulig produktklasse: ADSL 640/256 Mulig produktklasse: ADSL 1024/384 Mulig produktklasse: ADSL 2048/448 dette stod på siden min, der jeg søkte. jeg har 1024/256 i bunn, så det står hva jeg snart får da:) "mulig produktklasse: 2048/446", hvilket nesten er en dobling av utlinje! dette blir skikkelig digg! og da stemmer det jo at de øker hastighet! gleder meg rått! hehe.. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har innbilt meg at ADSL-PREMIUM er for bedrifter, men det er muligens feil? I såfall ønsker jeg meg en 2048/448 linje, og det går nok an å håpe at det er noe slikt Telenor vil gjøre, siden den selgeren (som jeg av prinsipp ikke stoler på) sa at tilbudet ville bli bedre enn ryktene her :-) Kvalito solgte vel disse linjene til "vanlige" folk, men til en dyrere pris enn de standard 128 og 256 uthastighetene. Catch tilbyr vel også disse (for de er vel og Telenor Networks kunde?) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Kvalito solgte vel disse linjene til "vanlige" folk, men til en dyrere pris enn de standard 128 og 256 uthastighetene. Catch tilbyr vel også disse (for de er vel og Telenor Networks kunde?) Nei, Catch bygger ut på egenhånd med eget utstyr. Kvalito var vel de eneste som tilbød disse linjene til private desverre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Søkt produkt: : ADSL-PREMIUM jeg har 1024/256 i bunn, så det står hva jeg snart får da:) Du har åpenbart søkt på feil produkt i kapaks, disse hastighetene har hvert tilgjengelig i lang tid. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 vel, fant ut det selv.. men jeg har jo online adsl ekstra, og fant ut at det er noe som heter proff også. det er akkurat det samme! der er det 2048/448. blir noe sur om jeg ender opp med fortsatt 256 ut..:\ det er kjipt! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 blir noe sur om jeg ender opp med fortsatt 256 ut..:\det er kjipt! Det er ikke noe info om noen andre hastigheter på www.jara.no og derfor må Online flytte dere over på ADSL-premium skal dere få noe bedre enn 256. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Er det noen grunn til at evt. nye modem kreves for å få til dette? Har modem fra 2001... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Er det noen grunn til at evt. nye modem kreves for å få til dette? Har modem fra 2001... Neppe. Lenke til kommentar
pufffn Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Setter telenor høyere speed må ngt gjøre det også! Håper jeg da! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Setter telenor høyere speed må ngt gjøre det også! Håper jeg da! du husker kanskje ikke at NGT hadde hastighetsendring for ikke lenge siden? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Adresseinformasjon Fylke: ØSTFOLD Kommune: MOSS Adresse: ******** Produktinformasjon Søkt produkt: : ADSL-BASIS Mulig produktklasse: ADSL 384/128 Mulig produktklasse: ADSL 704/128 Mulig produktklasse: ADSL 1024/256 Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 Linjeinformasjon. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 Linjeinformasjon. Tolker du noe spesielt ut av dette nummersøkresultatet fra Kapaks utover at du har ei bra linje? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) 704/128 1GB blir til 704/128 5GB - 349,-704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,- 1024/256 30GB blir til 2048/256 30GB - 549,- 1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 749,- På tross av at Telenor fortsatt har begrensninger på linjene, gjør dette dem til en av de billigste leverandørene på markedet. Dette er en overdrivelse, når f.eks NGT har dette (med fri lasting) 1000/384 398,- 2000/640 til 598,- 3000/704 til 798,- Så å si at Telenor er blant de billigste er en overdrivelse. Poenget med ADSL, var og er (fordi om Telenor har endret sitt standpunk vekk ifra det de sa først) at man kan være online 24/7 og ikke tenke på ekstra regninger. Noen her som sier at.... "denne GB grensen holder for de fleste vanlige brukerne" er bare et argument helt utenfor, for NGT leverer bedre og billigere uten disse grensene og valget er etter min mening eliminert. Altså,- for folk som bruker sunn fornuft velger ikke dårligere og dyrere produkt. Eksempel: En 'vanlig' bruker oppdager at sannelig har NRK masse streaming tv sendinger på sidene sine. Nei, hvor realt tenker han og ser alt det han har gått glipp av tidligere. Opps.... hva skjer, det går da plutselig så tregt her... Dermed må den 'vanlige' brukeren ringe support og få det forklart hva som har skjedd osv... En vanlig bruker vet ikke hva han kan vente av ekstra regninger. Så hvis man følger hva ADSL fra starten av var med fri lasting og fast pris (som selv Telenor kjørte reklamen på) så har de bare 1 alternativ og det er svindyrt i forhold til NGT (men til og med NGT minste hastighet uten GB grense knuser Telenor sin billigste alternativ med GB grense i forhold til hastighet/pris. Telenors fri lasting blir jo nesten knust med 3x hastighet for 50 kr mer bare) Endret 11. mars 2004 av kandasa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå