jonnor Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,- *glede seg* Men kommer dette fra sikre kilder? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Tror det bare var et eksempel... Could be........... *glede seg* Men kommer dette fra sikre kilder? Tror ikke det, men lets hope so......... Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Før adsl kom, var det ikke uvanlig at PCen min sto koblet opp 24 timer i døgnet i lange strekk. Regninger på over 10000 kr i kvartalet var ikke uvanlig. Ja det var jo smart Det er jo din egen business om du ville ha ISDN gående 24-timer i døgnet, men ikke veldig økonomisk må jeg si.. Kan ikke skylde på Telenor for det da, ADSL kom ikke før år 2000. Før det så sleit alle av oss, men får være grenser da Morty Les innlegget mitt på nytt. Ja, det er ikke særlig økonomisk, har heller aldri skylt på Telenor for at jeg hadde ISDN oppkoblinger 24-timer i døgnet. Har du tenkt over at det ikke er alle som bruker internet bare som et underholdningsmedium? Noen er faktisk AVHENGIG av å ha tilgang til internet for å tjene penger. Det jeg mente, var at vi storbrukere som har vært med på å "sponse" Telenor med massevis av tellerskritt i i ISDN tiden, nå plutselig er blitt "paria kasten" til Telenor, kunder de ikke vil ha. Når vi da går over til andre selskap, går en viss prosent av månedsbeløpet vi betaler til å betale leie av linjenettet mellom sentralen og megselv til Telenor, enda dette er et linjenett vi tidligere har betalt over skatteseddelen. Så ADSL kom ikke før i år 2000? Vet du hvorfor? Fordi Telenor ville "melke" alle ISDN kundene sine (sånn som meg) så lenge som mulig. I mange andre land kom ADSL igang midt på 90-tallet. ADSL er forresten en teknologi som ble til på 80-tallet. Mens ISDN, som Telenor først lanserte på 90-tallet, er en teknologi fra 70-tallet. Lenke til kommentar
rener Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Etter priser og produkt på Telenor sine sider har ikke noe skjedd. Alt er som før, om ikkje de bare er treige å oppdatere siden. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Telenor har vel *aldri* gjort noe større uten at det har blitt sendt ut pressemelding i god tid på forhånd, så jeg tror alle skal slutte å håpe/tro at noe skulle skjedd i går.... Dette er noe Telenor mest sannsynlig ønsker å fortelle verden med brask og bram, at "vi faktisk dobler hastigheten" (hvis det nå i det hele tatt er tilfelle). Ingen ville gjort noe slikt i stillhet. Markedsføring Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Er ikke noe behov for å resette noe modem for at man skal oppgradere linjehastigheten - det har ingenting med modemet å gjøre i det hele tatt. Har oppgradert hastighet to ganger på Telenor ADSL, og begge gangene har dette skjedd mer eller mindre på flekken. Har hverken skrudd av modemet eller gjort noe annet. Til de som har spekulert i at grensen ligger i modemet, så har jeg hatt nøyaktig samme modemet siden 2001, og har nå 30GB grense. Modemene er hyllevare. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 http://www.online.no/ti/kundeservice/drift...edlikehold.html kanskje det skjer noe da? kanskje vi får en mail de nærmeste dagene? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Moss Ja det hadde vært litt rart visst de bare gjorde dette for og "vedlikeholde" ADSL, over så store deler av landet... Kanskje de bare gjør det klart.. Endret 5. mars 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har ikke flere kundebhandlere sagt at dette ikke stemmer ? Har snakka med flere som har spurt og da har de sagt de ikke har hørt noenting om dette, regner ihvertfall de informerer sine egne ansatte før de gjør noe ? ... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Skal stikke og spørre på chatten hva dette er for noe. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 tok meg en tur på IRC'en til telenor og spurte:[18:14:43] <Espen> Velkommen til Kundeservice Direkte! Still ditt spørsmål, så vil din henvendelse bli behandlet straks. [18:15:20] <Magne> Jeg har hørt rykter om at Hastigheten på ADSL'en skal settes opp stemmer dette? [18:15:33] <Espen> Der har kommet ut en del rykter om nye hastigheter på Telenor ADSL. Vi har selv ikke fått noe info om dette så vi kan desverre ikke svare på spørsmål vedrørende dette. [18:15:46] <Magne> ok. Her ihvertfall en som har spurt, og jeg vet om flere andre som har vært i kontakt som har fått samme svar. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det kan jo også være noen som har satt ut disse ryktene nettopp for å sette litt press på Telenor ??! Kanskje de har fått en liten tankevekker om det faktisk er nødvendig å gjøre noe... Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) hvor er kanalen til telenor? #telenor ? nett ? Endret 5. mars 2004 av DiaVoLo Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Jeg fikk svar at dette var HELT vanelig, er det det?:/ (vedlikeholdet) Endret 5. mars 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 hvor er kanalen til telenor? #telenor ? nett ? http://www.telenor.no/kundeservice/ Ligger link på forsiden... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 for en ting skal telenor ha, de har ett av landets beste ping statestikk. En kamerat av meg sitter med NGT 2048/704 (elns), og han har høyere ping enn meg som har Online ADSL 704/128. Det er ikke mye, men når man tenker på at det er meget stor forskjell i hastighetene, så er det ganske så bra. Ping har ingenting med hastighet å gjøre. I teorien kan du ha mye lavere ping-tid med for eksempel ISDN enn med ADSL. Det kommer ann på hvor sentralen din er i forhold til deg, om du må gjennom flere sentraler med den ene leverandøren enn den andre når du skal til en spesiell f.eks. Som ett eksempel; Har du NGT vil du få mye lavere ping mot en av deres servere, enn om du sitter med Telenor og pinger en server i NGT nettverket. Dette gjelder begge veier. Lenke til kommentar
Taita Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har 1024/256 399,- og fri download hos Direct Connect og har ingenting å klage på linja. Så dem matcher de nye prisene til Telenor samt at jeg kan laste så mye jeg orker Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det kan jo også være noen som har satt ut disse ryktene nettopp for å sette litt press på Telenor ??! Kanskje de har fått en liten tankevekker om det faktisk er nødvendig å gjøre noe... Dette er nok ikke rykter. En telefonsalg-figur som ringte meg for å prøve å selge meg ADSL opplyste ihvertfall at de setter opp hastigheten i mars, og det var FØR denne tråden ble startet. At ikke kundeservice vet noe mer enn kundene burde ikke overraske noen. Der er det ikke mye å hente... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 for en ting skal telenor ha, de har ett av landets beste ping statestikk. En kamerat av meg sitter med NGT 2048/704 (elns), og han har høyere ping enn meg som har Online ADSL 704/128. Det er ikke mye, men når man tenker på at det er meget stor forskjell i hastighetene, så er det ganske så bra. Ping er tiden en pakke bruker på å transportere seg bortover i nettet, ikke hvor mange pakker som går samtidig (dvs. egentlig hvor tett pakkene ligger etterhverandre). Sammenlignes best med fly-teorien. Hvis du har en 747 og en 737, som vi kan si har samme hastigheten. Begge fylles helt fulle med folk, tar av fra Bergen samtidig og lander også i Oslo samtidig. De har brukt akkurat samme tiden, men 747'en har fraktet med seg mange flere folk en 737. Dvs. 747'en har høyere båndbredde enn 737'en, men hver pakke (person) bruker like lang tid fra A til B. F.eks. satelitt kommunikasjon har ekstrem ping pga. avstanden, så første pakke vil bruke laaaaang tid på å nå destinasjonen. Men de påfølgende pakkene blir sendt i rask rekkefølge etter, og dermed vil selve båndbredden være høy. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 At ikke kundeservice vet noe mer enn kundene burde ikke overraske noen. Der er det ikke mye å hente... Telefonselgerene til Telenor har jeg rangert ennå lavere på kunnskaps-skalaen, kundeservice på 05000 er jo rent all-vitende i forhold....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå