Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette virker for meg som ubekreftede nyheter fra noen som vil ha noe å skrive, kan ikke finne noe informasjon om dette som bekrefter det første innlegget i denne saken. Hvis Telenor setter opp hastigheten og gjør endringer mot privat markedet regner jeg med at det blir tydelig kommunisert ut mot kundene og ikke gjennom dette forumet eller andre kanaler som jeg anser som useriøse og ikke korrekt medie kanal for operatører...

Hva mener du?

Journalisten som skrev den har jo tilogmed skrevet et par innlegg her...?

 

Han sier at han har sine kilder, som han av forskjellige grunner ikke vil oppgi, noe som er forståelig ettersom dette er noe som har lekket ut.

 

-----------------------------------------------

 

Jeg hadde 384/128 uten begrensning fra telenor, og ble oppringt av en representant fra telenor som sa at de skulle oppgradere linja mi til 704/128 utenbegrensing. JIppi tenkte jeg og droppe å gå over til NGT, men etter et pr uker har jeg isdn hastighet, hva ****** tenker jeg og ringer til telenor, og riktignok jeg har 10Gb nedlastingssperre.

 

Jeg bestiller fra NGT i november, og venter tålmodig på å få utstyr fra dem. I Januar forsvinner linja mi helt plustelig uten at jeg har fått noe utstyr fra NGT. Hva ****** tenker jeg igjen, og x antall supportsamtaler senere:

 

Har Telenor hevdet:

  • Det er feil med serveren vår, andre har også hatt problemer med den akkurat nå.
  • Det er NGT sin feil, vi fikk en forespørsel fra dem i oktober (jeg bestillte i november)
  • Det er tele2 sin feil, vi kuttet linja 12 januar på forespørsel fra dem (linja forsvant 12 januar, men jeg har ikke gitt noe fullmakter til tele2)

NGT:

  • Vi har bedt telenor flere ganger om at de skal gjøre alt klart for oss, men vi har ikke fått noe svar.

Tele2:

  • Vi har aldri hatt noe med deres adresse å gjøre, vi aner ikke hva telenor snakker om.

 

Telenor bør ****** meg tenke over seriøsiteten sin :thumbdown:

Lenke til kommentar

silverkahn: hvis du ser mine tidligere poster, så ser du at jeg også er igang med å skifte adsl leverandør, og at jeg fikk en artig samtale fra telenor utav det.. hehe.

 

gjett hva som skjedde etter at han fra telenor ringte da? jo adsl linja mi ble plutselig borte.. halveis i en måned. ble selvfølgelig rimelig forbanna pga det, da jeg jo hadde forhåndsbetalt for EN mnd og ikke en HALV mnd.

 

ringte telenor, kundebehandler nr 3! sa at det var for å gjøre linja "klar" for den nye leverandøren, og at det var lite han kunne gjøre med det nå.. heh..

 

mine nye leverandør hadde som mål å samkjøre nedkobling og oppkobling så godt som overhodet mulig, så jeg tok kontakt med dem, men de hadde ikke fått noen tilbakemelding fra telenor.

 

så for meg virker dette som ganske enkelt en slags barnslig holdning fra telenor når noen ikke lenger vil være en melkeku for dem.. :thumbdown:

 

så.. her sitter jeg og suuuurfer på bølgene av mitt interne 56k modem.. :D

 

og betaler tellerskritt til telenor.. :angry:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar
silverkahn: hvis du ser mine tidligere poster, så ser du at jeg også er igang med å skifte adsl leverandør, og at jeg fikk en artig samtale fra telenor utav det.. hehe.

 

gjett hva som skjedde etter at han fra telenor ringte da? jo adsl linja mi ble plutselig borte.. halveis i en måned. ble selvfølgelig rimelig forbanna pga det, da jeg jo hadde forhåndsbetalt for EN mnd og ikke en HALV mnd.

 

ringte telenor, kundebehandler nr 3! sa at det var for å gjøre linja "klar" for den nye leverandøren, og at det var lite han kunne gjøre med det nå.. heh..

 

mine nye leverandør hadde som mål å samkjøre nedkobling og oppkobling så godt som overhodet mulig, så jeg tok kontakt med dem, men de hadde ikke fått noen tilbakemelding fra telenor.

 

så for meg virker dette som ganske enkelt en slags barnslig holdning fra telenor når noen ikke lenger vil være en melkeku for dem.. :thumbdown:

 

så.. her sitter jeg og suuuurfer på bølgene av mitt interne 56k modem.. :D

 

og betaler tellerskritt til telenor.. :angry:

Jeg har fått leveringsdato 5. mars av Catch og nedkoblingsdato 5. mars av Telenor. Jeg håper at begge datoene gjelder for inneværende år :)

Lenke til kommentar
Er det nå noen "bestemt" dato dette skjer? hva med oss stakkarer med den GAMMLE 704/128 uten begrennsning? blir vi utstøtt?  :blush:

Jepp :yes:

 

Så vidt jeg har forstått ja.

 

 

Grunnen til at ingen kan bekrefte dette med raskere linje er det at de som jobber på Telenor ikke får vite noe før dagen før.... Grunnen er jo åpenlys: Hvor stor er sjangsen for at alle de tusen klarte å holde kjeft??

 

Jeg vet svaret... :innocent: Den som lever får se

Lenke til kommentar
Jeg bestiller fra NGT i november, og venter tålmodig på å få utstyr fra dem. I Januar forsvinner linja mi helt plustelig uten at jeg har fått noe utstyr fra NGT. Hva ****** tenker jeg igjen, og x antall supportsamtaler senere:

 

Har Telenor hevdet:

  • Det er feil med serveren vår, andre har også hatt problemer med den akkurat nå.
  • Det er NGT sin feil, vi fikk en forespørsel fra dem i oktober (jeg bestillte i november)
  • Det er tele2 sin feil, vi kuttet linja 12 januar på forespørsel fra dem (linja forsvant 12 januar, men jeg har ikke gitt noe fullmakter til tele2)

NGT:

  • Vi har bedt telenor flere ganger om at de skal gjøre alt klart for oss, men vi har ikke fått noe svar.

Tele2:

  • Vi har aldri hatt noe med deres adresse å gjøre, vi aner ikke hva telenor snakker om.

Telenor bør ****** meg tenke over seriøsiteten sin :thumbdown:

haha, utrolig bra... høres for dumt ut til å være sant nesten, men slikt kan skje :p

Lenke til kommentar

Har Telenor 704/128 10Gb nå, gleder meg til å sjekke om dette er sant når jeg kommerhjem idag. dobling av uthastigheten vil virkelig gjøre det lettere på internett spillinga når søstern sitter på stygge *aens *ævla kazaa *kjiten.

for en ting skal telenor ha, de har ett av landets beste ping statestikk.

Vet ikke hvem som har bedre jeg, kanskje Catch.

Lenke til kommentar

Ja, altså jeg har omtrent vært negativ til Telenor helt siden deres nedlastnings sperre policy begynnte. Det er en ufattelig dårlig tilbud fra telenor, noe som har ført til at NGT har blitt enda mer populære (Yippi), som fornøyd NGT bruker, så må jeg skryte litt. NGT har jo senket priser og kjørt opp hastigheter i hutt å pine, NGT har jo kjempe gode tilbud. jeg satt opp en sammelikning mellom Telenor og NGT, og det var ikke en fint syn. Før hadde jeg telenor, og jeg hadde da 0.3\0.1mbit linjen deres som vi betalte ca 400,- per måned for. Ettervært som året gikk kunne man jo få 07\0.3 (noe i den dur) for samme pris, men vi betalte fortsatt 400,- for vår 03\0.1. Dette er jo i seg selv dårlig service fra telenor mener jeg. men så kom 1gb nedlastnings grense, og da var telenor ute av spillet for min del, nextgentel ble satt opp, og nå er det ordentlige saker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...