Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror kansje det er viktig å nevne at Telenor ikke har lov til å være prisledende i norge pga Post og Teletilsynet. Telenor vil hele tiden prøve å holde seg litt over de beste, men under de dyreste i pris for at ikke de skal øke presset på andre selskaper og muligens skape konkurser, som igjen vil føre til mindre konkuranse. Det ideelle for en monopolist som møter motsandere ville jo være å dumpe prisene slik at disse gikk konkurs? Telenor har tross alt en økonomi / markedsposisjon som gjør at det ikke skulle være noe problem å presse de andre ut av markedet.

Lenke til kommentar

Hmmm...... Tar dette fortsatt med en solid klype salt. Hvis Telenor faktisk skal realisere en hastighetsreduksjon førskommende onsdag, så er det merkelig at det ikke finnes en enste pressemelding eller noen annen informasjon om dette.

 

Finnes det noen som helst andre indikasjoner på dette enn den mailen som refereres i starten av denne tråden?

 

Velvel, det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Det ideelle for en monopolist som møter motsandere ville jo være å dumpe prisene slik at disse gikk konkurs? Telenor har tross alt en økonomi / markedsposisjon som gjør at det ikke skulle være noe problem å presse de andre ut av markedet.

Tja, tror det ideelle for en monopolist er å holde seg så høyt i pris som markedet tillater. For de fleste monopolister kan man legge seg ganske høyt oppe i pris sammenlignet med de mindre aktørene ettersom markedet tåler prisen.

Ved å gi inntrykk av at det finnes konkurranse i markedet tror de fleste at det tilbudet de har gjennom monopolet er en reell markedspris. Dermed unngår man at det skapes en virkelig pris-konkurranse. På den måten kan man opprettholde en kunstig høy pris over lengre tid. Ganske genialt egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg sendte spørsmål til Telenor-sjefen om farten settes opp fra og med 13. mars.

Dette er svaret jeg som journalist fikk:

 

Hei

Fikk videresendt mailen din av Per Aril Meling. Dette er bare rykter, og jeg vet ikke hvor disse har sitt utspring fra. Dersom vi endrer dagens portefølje, skal vi behørig orientere både kunder og presse om det, men dette er bare spekulasjoner, og slikt har vi jo lært oss å leve med.

 

Mvh

 

Atle Lessum

Informasjonssjef Telenor

Divisjon Privatmarkedet

 

 

Skal vi dermed legge denne diskusjonen død?

Lenke til kommentar

en av telenors representanter (eller kundebehandler om du vil) sa da til meg at "forandringer var på gang".. i forbindelse med min forige post her.. selv om han "ikke kunne si hva det gikk ut på", så vil jeg synes det vil være merkelig om det ikke faktisk snart skjer noen forandringer, ellers ville det jo være direkte løgn og uærlig markedsføring for å beholde kunder som tenker på å skifte leverandør.. og så dumme tror ikke jeg telenor er akkurat.. virker logisk at de vil benekte det offisielt til det blir lagt fram på deres premisser, og nøye gjennomgått av selskapets markeds analytikere og reklame folk.. tror jeg da.. hehe

Lenke til kommentar
en av telenors representanter (eller kundebehandler om du vil) sa da til meg at "forandringer var på gang".. i forbindelse med min forige post her.. selv om han "ikke kunne si hva det gikk ut på", så vil jeg synes det vil være merkelig om det ikke faktisk snart skjer noen forandringer, ellers ville det jo være direkte løgn og uærlig markedsføring for å beholde kunder som tenker på å skifte leverandør.. og så dumme tror ikke jeg telenor er akkurat.. virker logisk at de vil benekte det offisielt til det blir lagt fram på deres premisser, og nøye gjennomgått av selskapets markeds analytikere og reklame folk.. tror jeg da.. hehe

At de kommer til å gjøre noe er jo bekreftet så det er det ingen vits i å diskutere.

 

Digi.no

 

Om de konkrete opplysningene som ble lagt ut i denne tråden er korrekte gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Så opphengt dere er i uthastigheter...

Bare så dere vet det så har Avidi kommet med symmetriske linjer. Først ute er Molde. Og uthastigheten er opp til 2048Kbps ut. Og prisen er +97,- uansett hastighet.

Skal også komme til de andre byene om ikke lenge.

hva hva hva sa du sa du?

where do i sign up?

 

ADSL eller kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...