Gå til innhold

Museknappen henger seg under spilling

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem som jeg lurer på om andre også opplever. Har den Logitech Desktop Optical Wireless pakken. Problemet er at når jeg spiller,så henger venstre museknapp seg opp slik at jeg skyter villt rundt omkring til jeg er fri for ammo. Det hjelper av og til å trykke hardt på museknappen,så "løsner" den igjen.

Noen andre som har vært borti dette?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres merkelig ut... jeg ville sjekket at du har et godt signal fra musen til signalboksen. Ellers bør du installere evt. software/drivere som kom med musen om du ikke allerede har gjort det.

Før var det liksom ikke noe vits å installere mus-software fordi alt fungerte uansett. Det er ikke helt slik med en del nye optiske og trådløse av nyere dato.

Om du er sikker på at å trykke hardt på knappen hjelper, så er jo problemet noe mekanisk i musen. Sikker på at det har med at du trykker hardt, og ikke bare at du trykker? ... Hvis ikke bør du jo bare bytte musen pga. defekt knapp. Da burde du vel og merke også oppleve dette i alle andre situasjoner, og ikke bare spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har nylig oppgradet fra min Logitech iFeel Mouseman, pga. et lignende problem. Dette var imidlertid høyre museknapp, og dette var ikke utelukkende i spill. Det var allikevel i spill at jeg merket det best, når jeg ikke kunne bruke sekundær-funksjoner på våpen etc (FPS) skikkelig fordi knappen ikke fungerte som den skulle. Fungerte ikke alltid å holde den inne, noe i mekanikken som gjorde at den trodde at den var sluppet opp tidligere enn jeg gjorde osv. Videre var det jo helt ekstremt irriterende å sitte i windows og skulle se egenskaper for noe ved bruk av høyreklikk med mus, og se menyen blinke bort med en gang eller bare aldri komme fordi musen ikke fikk med seg klikket mitt.

Edit: Det hjalp også for meg å trykke hardt, men til slutt ga jeg opp og kjøpte meg en ny mus.

Denne musen var ikke trådløs, men det kan jo hende at Logitech har litt problemer med slitasje på denne generasjonen mus? Såvidt jeg husker så ble iFeel Mouseman og den musen du har nå solgt i ca. samme periode.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Takker for svar gutar!.

Dette skjer kun i spill og i alle slags spill. Drivere har jeg innstallert og avinnstallert i hytt og pine. Er nok et mekanisk problem en eller annen plass. Høyremusetast er forsåvidt likedan,bare litt sjeldnere.

Garantien tror jeg er gått ut,er over 2 år siden jeg kjøpte denne pakken. Har siklet litt på denne intellimouse explorer 4.0 pakken med musematte.

Jaja,får se hva det blir. Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...