Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor velger ikke alle NextGenTel?


Anbefalte innlegg

Enkelt greit fordi penger ikke er alt. Jeg hadde NGT en periode, men det var bare rot. Routere som ikke virket og inkassoregninger før jeg hadde vært ett minutt på nett. Dessuten virker det som om de trenger 4 ganger så lang tid for å koble folk opp enn andre tilbydere. For ikke å snakke om kundeservicen og telefonkøen. Nei, de få gangene jeg har måtte ringe kundeservice i telenor har jeg fått svar etter ett minutt, og de har satt folk på saken med det samme. Grunnen til jeg vet at det har skjedd raskt er at teknikkere har ringt meg opp like etterpå for å løse saken sammen med meg. Jeg betaler heller 150 kroner ekstra i måneden for noe som virker en smule seriøst. Det blir uansett småpenger utav.

Kansje hue ditt som er rot ;) NGT er seriøse nok, ok ingen kan komme I nærheten på pris / ytelse. Er enig med thread opphaveren: så sant NGT kan levere i ditt område, må en jo nesten være idiot for å velge noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelt greit fordi penger ikke er alt. Jeg hadde NGT en periode, men det var bare rot. Routere som ikke virket og inkassoregninger før jeg hadde vært ett minutt på nett. Dessuten virker det som om de trenger 4 ganger så lang tid for å koble folk opp enn andre tilbydere. For ikke å snakke om kundeservicen og telefonkøen. Nei, de få gangene jeg har måtte ringe kundeservice i telenor har jeg fått svar etter ett minutt, og de har satt folk på saken med det samme. Grunnen til jeg vet at det har skjedd raskt er at teknikkere har ringt meg opp like etterpå for å løse saken sammen med meg. Jeg betaler heller 150 kroner ekstra i måneden for noe som virker en smule seriøst. Det blir uansett småpenger utav.

sånne som deg som gjør norge dyrere ;)

Lenke til kommentar

Telenor har faktisk forbedret seg vanvittig mye på kundeservicebiten - sånn sett så skjønner jeg godt at telenor ikke er et helt galt valg.

 

Det som er leit med telenor er den 1 gb grensen som mange nok ikke skjønner er ekstremt lite i begynnelsen og når de skjønner det sitter de med 1 års binding til telenor.

 

Telenor har jo også kjørt kampanjer med gratis innstallasjon noe som jo koster endel hos andre. Alt i alt er telenor helt ok bredbånd for folk som ikke bruker det så veldig mye. Synd at telenor har valgt en hardware løsning som gjør at de ikke kan levere mer enn 256kb opp.

 

NGT har også skjerpet seg litt i det siste, men allikevel er det et stykke frem.

Lenke til kommentar

For det første som så mange før meg har presiert, ikke alle plasser man kan få ngt. Og så er det faktisk ganske mange som har hatt problemer med de. Har man først problemer med linjer og utstyr så vil man jo gjerne kunne få kontaktet noen som kan fixe det fort. Og der har vært/er ngt elendig. Alle som leser på forumet her og så tv2 hjelper deg for en kort stund siden vet dette. De er slettes ikke alene om dårlig kundeservice. Har telenor Avidi selv og de er dårlige på informajon og service. Men i den bydelen jeg bor i her i tromsø så er de eneste alternativ. Hadde sikkert bytta til ngt selv og satsa på at jeg ikke ville blitt plaga. Men kjenner selv folk som har ngt og slettes ikke får den hastigheten de betaler for. Man er fornøyd med et produkt så lenge man ikke har problemer, men kommer de så vil man gjerne få det ordna så fort og seriøst som mulig...det er ikke lett å være subjektiv når man opplever problemer med dyre tjenester.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle:

 

NGT SHDSL Delta 2312/2312 kr. 1.498,- / kr. 1.598,- pr.mnd.

Firstmile SHDSL 2304/2304 kr 895,- pr.mnd.

 

Nå opererer riktignok NGT med 798,- i installasjonsavgift i forhold til Firstmile's 1500,-, men de pengene tar det jo ikke lang tid å spare inn.

 

Firstmile leverer jo dessverre bare noen få steder ennå.

Lenke til kommentar
1. Dårlig ping ytelse(alfaomega for gamere)

2. Crap service.

3. Latterlig lang telefonkø.

Skal ikke si jeg har prøvd dem, men i tilegg vil jeg si at jeg trenger ikke en bedre linje enn den billgste som tele2 har. Skal jeg laste ned noe virkelig stort kan jeg gjøre det på jobb og mye raskere.

Lenke til kommentar
1. Dårlig ping ytelse(alfaomega for gamere)

2. Crap service.

3. Latterlig lang telefonkø.

Skal ikke si jeg har prøvd dem, men i tilegg vil jeg si at jeg trenger ikke en bedre linje enn den billgste som tele2 har. Skal jeg laste ned noe virkelig stort kan jeg gjøre det på jobb og mye raskere.

For de fleste så tar det så lang tid å dra på jobb, brenne på CD slik at det blir et dårlig argument.

Lenke til kommentar

Jeg har nextgentel, men som sagt det var et h-elvete å få adsl fra dem. Oppsumerer kort :

 

Bestilt 1 Oktober, Fiktiv Instalasjonsdato 6November, Faktisk instalasjonsdato 13Februar.

 

6 Inkassobrev, 8 Timer i kundeservice, Veldig mye krangel med Lindorf (inkassobyrået til nextgentel) for å ordne opp i det faktum at jeg ikke skal betale for noe jeg ikke hadde mottat.

 

Hadde jeg hatt et bedre alternativ pris/ytelse hvor jeg bor så hadde jeg sikkert valgt dem (mine alternativ var smartcall, Kvalito og Telenor).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Men kjenner selv folk som har ngt og slettes ikke får den hastigheten de betaler for.

NGT er kjent for å gi MER en du betaler for. Må være ett lokalt problem.

Kan så være, men det hender. Jeg får selv over 20kb/s mer enn jeg betaler for hos avidi på min 1024/256 linje med fri dl. Jeg bor i et slags kollektiv der vi leier et helt hus. Vi bestemmte oss for å få fastlinje og da var avidi eneste alternativ. Derfor var det ikke vanskelig å velge. For 1 år siden så var faktisk dette en av de billigste 1mbit linjene til 547 kr i mnd og 100kr i installasjon pga at vi mkåtte får lagt inn kabeltv oxo. Det skal sies at linja har vært nede ganske ofte i korte perioder derfor er jeg litt missfornøyd med avidi. Hadde det ikke vært for dette så hadde de vært geniale. Det er ikke de fornøyde kundene som oftest ytrer sine meninger det er de misfornøyde. Poenget er at ngt er billige, men ikke alle kan få disse linjene og det er faktisk mange som har problemer med de oxo.

Lenke til kommentar
og så har vi hjemmepcavtaler som tidligere inkluderte adsl - og da gjerne fra telenor. hvilket selvsagt er mye billigere enn hva som helst annet.  ;)

:yes:

Hadde i utgangspunktet bestilt NGT, men den ble fort avbestilt da jeg fikk tilbud om Telenor 1mbit(uten grense selvsagt) gjennom arbeidsgiver til kr. 0,- pr. måned :)

Eneste grunnen til å velge NGT nå må være dersom jeg fikk NGT 2mbit til kr. 0,- :laugh:

Lenke til kommentar
Synd at telenor har valgt en hardware løsning som gjør at de ikke kan levere mer enn 256kb opp.

Årsaken til at Telenor bruker 256 kbit/s som opphastighet har ingenting med hardware-løsningen å gjøre.

De tilbyr mer (f.eks 1024/384, 2048/448) til bedriftskunder på samme DSLAM med samme type kort..

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt et bedre alternativ pris/ytelse hvor jeg bor så hadde jeg sikkert valgt dem (mine alternativ var smartcall, Kvalito og Telenor).

Hvorfor i all verden valgte du ikke Kvalito da?? :D

 

Noen som så Forbrukerinspektørene her om dagen?

Kvalito gikk forresten konkurs i forrgårs visstnok :p

 

Så lenge jeg ikke bor noe sted som har Bredbåndsfabrikken sverger jeg til NGT!

Endelig noe positivt fra Bergen!

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke valgt NGT selv om det hadde vært tilgjengelig her. Det er fordi de gir generelt dårligere ping enn telenor og tele2. Hvis du mener noe annet så sjekker du sannsynligvis bare bestemte servere som tjener NGT, du må se på helheten.

 

Har selv tele2, ja det var litt dyrt å installere og tok litt tid, men pingen er bedre enn med telenor på de serverene jeg spiller på (mest i norge, sverige, nederland og danmark).

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke valgt NGT selv om det hadde vært tilgjengelig her. Det er fordi de gir generelt dårligere ping enn telenor og tele2. Hvis du mener noe annet så sjekker du sannsynligvis bare bestemte servere som tjener NGT, du må se på helheten.

 

Har selv tele2, ja det var litt dyrt å installere og tok litt tid, men pingen er bedre enn med telenor på de serverene jeg spiller på (mest i norge, sverige, nederland og danmark).

latterlig alså Tele2 og telenor går på helt samme linjer! ikke noe forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...