billythekid Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 alså ingen som slår dem på pris hastighet(hvis man ser på ADSL) kan ikke se grunn til å velge noen andre men alikvell ser man folk med blucom, telenor osv? why? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) .. Endret 19. februar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Kansje fordi at de ikke leverer i hele landet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 NGT har ikke like god dekkning som Telenornettet, derfor. (Jeg har NGT selv, slapp fri fra Telenor i fjor høst). Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 alså ingen som slår dem på pris hastighet(hvis man ser på ADSL) kan ikke se grunn til å velge noen andre men alikvell ser man folk med blucom, telenor osv? why? Fordi Nextgentel bygger ut selv og bruker ikke telenor sitt utstyr i sentralen slik som bluecom tiscali o.l De har ikke bygd ut her jeg bor så DERFOR har ikke jeg NGT Lenke til kommentar
joebush Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Kan selv ikke tenke meg å flytte et sted som ikke har ADSL fra NGT. Firstmile hadde derimot vært et alternativ, men prisene er ikke like gode som de en gang var. Nå ligner de NGT sine, så det er slettes ikke dårlig. Endret 19. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Nå som Haugaland Kraft videreutbygger Lyses bredbånd her i Rogaland er jo det enormt mye kraftigere enn NGT da. Men hvis vi ikke regner med disse fiber-selskapene så forundrer det meg fortsatt at folk som har muligheten til NGT velger noe annet Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Som tidligere sagt, NGT har ikke bygd ut over alt, de prioriterer hovedsakelig byer og lignende, jeg som bor i et tettbebygd strøk, kan nok vente enda noen år på ngt :/ Lenke til kommentar
plex- Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Du har en gjeng folk som faktisk blir lurt av Telenor sine selger, men utenom det er det de vanlige grunnene. 1. Bedre leverandører (Lyse, Bredbåndsfabrikken etc) 2. En vil ikke ha "bredbånd", bare en fast tilknytning. Da er jo billigere løsninger helt OK. 3. NGT har ikke bygget ut overalt. Er forsåvidt bra at ikke ALLE velger NGT.. monopol er ingen tjent med. NGT gir ut bedre ytelse til stadig billige penger bare for gøy. Kan si det en vil, men dette er ett firma som skal tjene penger som alle andre... desto mer desto bedre. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ngt er ikke tilgjengelig her. og jeg har catch som jeg er storfornøyd med Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ja, stemmer som folk sier her, det har å gjøre med tilgjengelighet. NGT har ikke dekning for hele landet. I tillegg, så kommer jo den aller største grunnen: Uvitenhet. For mange stakkars fjols, så er fremdeles telenor de eneste som driver med "telefoner og sånt". Du hadde blitt kvalm om du visste hvor mange som fremdeles refererer til Telenor som "televerket" Situasjonen holder heldigvis på å forbedre seg. Om du er klueless på at NGT er bedre enn telenor, så hjelper ikke å ha bedre priser og ingen nedlastningsgrenser. Den siste grunnen er at det finnes bedre ting enn NGT ADSL. De få som for eks. har tilgang til linjer fra bredbåndsfabrikken og slikt -Stigma Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 og så har vi hjemmepcavtaler som tidligere inkluderte adsl - og da gjerne fra telenor. hvilket selvsagt er mye billigere enn hva som helst annet. Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 vi som er litt mere informert om hvordan markedet ligger ann for tiden vet at NGT er best og billigts på Adsl i Norge. Dog har de ikke så veldig stor utbredning enda. Tatt i betraktning at bredbånd per innbygger i byer forekommer oftere enn på landet så har jo i grunn NGT på sikt et større markedspotensiale. MEN Telenor har fortsatt en hararkirisk autoritet blandt voksne/midelaldrende mennesker i norge. Jeg tror d er dette som fortsatt ligger igjen. Tatt i betraktning at husstand i norge med familier er like stor som husstander med med andre sosiale sammensetttninger så må vi tenke på at det er familiene som har størst kjøpekraft og derfor MÅ utgjøre tilnærmet halparten av markedsanalysen. Hvis NGT skulle ønske å ta mer og mer markedsandel på sine GODE tilbud på bredbånd i norge MÅ de få ut reklamen sin til familiene også. Jeg håper at bl.a Telenor snart skjønner at volumomkostning på bredbånd ikke fungere i samfunnet nå til dags. har vi ikke kommet så langt nå at vi ikke lengere bruker tellerskritt ved internett? Boikott Telenor er mitt tips. Til de andre bredbånds leverandørene: tilpass dere til kundens behov. d nytter ikke å bare tenke penger! når NGT levere 2mb linje til 600,- så nytter d ikke i framtiden for bl.a Bluecom å selge 704/128 til samme pris! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 alså ingen som slår dem på pris hastighet(hvis man ser på ADSL) kan ikke se grunn til å velge noen andre men alikvell ser man folk med blucom, telenor osv? why? GRRRRRRRR!!!!!!!!!!! IKKE ALLE KAN FÅ NGT SELV OM DE BOR MIDT I OSLO ENGANG Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 alså ingen som slår dem på pris hastighet(hvis man ser på ADSL) kan ikke se grunn til å velge noen andre men alikvell ser man folk med blucom, telenor osv? why? Fordi det finnes iVisjon 2Mbit/2Mbit for 550,- Lenke til kommentar
kent project Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvorfor velger ikke alle REMA1000, da disse er billigst ? Blir litt vel hypotetisk det spørsmålet ditt, og svaret på det må jo være. Forskjellige mennesker, betyr forskjellige behov... Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Enkelt å greit fordi jeg ikke får NGT her.. bindet meg til STJELENOR i november for et år Nå har jeg fått vite at NGT kanskje kommer om 2-3 måneder her.. bor 50m unna sentralen så da kunne jeg fått SHDSL!!!! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Forskjellige mennesker, betyr forskjellige behov... Noen som har behov for dyre drittlinjer med begrensning? Du får jo billigere, bedre og raskere linjer uten begrensning fra NGT! Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Enkelt greit fordi penger ikke er alt. Jeg hadde NGT en periode, men det var bare rot. Routere som ikke virket og inkassoregninger før jeg hadde vært ett minutt på nett. Dessuten virker det som om de trenger 4 ganger så lang tid for å koble folk opp enn andre tilbydere. For ikke å snakke om kundeservicen og telefonkøen. Nei, de få gangene jeg har måtte ringe kundeservice i telenor har jeg fått svar etter ett minutt, og de har satt folk på saken med det samme. Grunnen til jeg vet at det har skjedd raskt er at teknikkere har ringt meg opp like etterpå for å løse saken sammen med meg. Jeg betaler heller 150 kroner ekstra i måneden for noe som virker en smule seriøst. Det blir uansett småpenger utav. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) 1. Dårlig ping ytelse(alfaomega for gamere) 2. Crap service. 3. Latterlig lang telefonkø. Endret 19. februar 2004 av Ikon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå