Gå til innhold

alt ble rosa


Anbefalte innlegg

Jeg lot maskinen stå litt mens jeg så på tv, også plutselig la jeg merke til at alt på skjermen ble rosa, og at det stilte seg tilbake til normalt. Da jeg reboota ble alt rosa med en gang, og nå får jeg det ikke tilbake til normalt. Noen som vet hva som kan være feil og hvordan jeg evt får fikset det?

 

Skjermen er hitachi cm620et

skjermkortet er hercules geforce2gts 32mb

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

...sjekk kabelen...(samt innstillingene)...men det høres nu mer ut som om skjermen begynner å takke for seg...hadde en gammel skjerm for en god stund siden dær fargene ble helt "kårny", den måtte inn til reparasjon og ble byttet ut.......

 

....MEN, sjekk alt annet før du konkluderer med at skjermen har et lite problem.....

Lenke til kommentar

Ikke at det er relevant - men det er en god latter, en kompis av meg skulle "fikse" skjermen (kablen var litt dårlig, sånn type som sitter fast i skjermen) og han skulle "klippe" bort det dårligste stykket...

 

Gjett om han fant hvilken av de rundt 50 ledningene inni der som skulle passe sammen igjen...

 

17" -> søppeldynga

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 01:35, Napoleon skrev:

Tenker du har bøyd en eller fler av pinnene på VGA-kabelen...


 

Nei! Dette skjedde etter at jeg hadde installert et gammelt spill!!! Kan det ligge noe der? Skjermen er jo bare 1 år så jeg får se hvor dette går!

 

Mobiltelefonen kan ikke ha F**cket skjermen, den lå rimelig nært! Skjedde noe lignende en gang når det ringte i telefonen som lå nær skjermen. Blei mye rosa greier pluss noen rare striper, men dette forsvant med en reboot!

Lenke til kommentar

Når jeg hadde min sub stående under tv i en spesiell vinkel ble skjemen rød, men det virker på meg som om skjermen din begynner å takke for seg. Det kan også være skjermkortet da som ahr gitt opp.

Test skjermen og skjermkortet på en annen maskin om du kan det og se hva som er galt da.

Er skjermen gåen skal du få denne reparert og fikset på garantien.

Lykke til med din nye litt "tvilsome" syn på dataverden

Lenke til kommentar

Kan være at skjermen holder på å dø. En kompis av meg fikk grønnskjær på alt, og på den gamle skjermen min er alt meget mørkt etterhvert...

 

KAN også være noen føkka farge-innstillinger i OS'et du bruker... Eller at du har en subwoofer eller.no under skjermen. Eller Unshielded Speakers eller.no... Subwoofer'n min står nå på betryggende avstand fra alt. Av gode grunner.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hmm.. Du kan jo sjekke skjermen på en annen maskin da? Og prøve å innstallere de nyeste nVidia driverene et par ganger? Eller sier kansje skjermen takk for seG? Ohh.. Btw, kammerat hadde det samme problemet med et GF2 MX-400. Vi bare innstallerte de nyeste nVidia driverene, og alt gikk smooth etter 2 installeringer. Sjekk også om skjermkabelen står godt inne i skjermkortet.

 

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

PII 400Mhz

Voodoo2 12MB 3DFX-KORT

256MB

8GB IBM

(kraftpakke *host host*)

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-04-14 10:49 ]

Lenke til kommentar

Skjermen din får tydeligvis ingen "grønn"-signaler. RGB - G = R_B = lilla (ligner veldig på rosa).

 

Dette skyldes typisk kabelbrudd eller ukontakt/feil i tilkobling/konnektor i en av endene av VGA-kabelen.

 

Jeg ville først sjekket om konnektoren(e) satt slik de skulle, deretter bøyd/trykt sammen hver tomme av kabelen og sett om det gjorde noen forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på den gamle 15" skjermen min,... Bare det ikke ble rosa men lilla,... Kraftig lilla at på til så det var ikke mye behagelig å se på...

 

Problemet var at en av pinnene på endestykket på kabelen var bøyd nesten helt av... Måtte mose kabinettet med skjermkabel mot veggen skulle det funke fint,...

 

Solgte skjermen senere på QXL og fikk en 500 lapp,... (1.5 år siden nå,.. og skjerm i seg selv var ve fra rundt -94, 95)

 

Var selvsagt fornøyd med salget !!!!!! - :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...