DementedAlbino Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg er ganske lei av masse kabler fra rom til rom, så nå vil jeg gjerne ha en enkel måte og bli kvitt alle ledningene på. Saken er at jeg har en SMC ruter med mulighet for tråløs overføring, men har ikke tråløst kort i pcen. Jeg vil gjerne kobble opp printer og to pcer uten kabler, så er dette mulig uten å bruke for mye penger? Kan jeg feks sitte i en slik usb sak med støtte for tråløst nett i skriveren slik at jeg kan kutte ut kabelen der? Noen som har erfaring med slike USB løsninger og tråløst nett? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har ikke akkurat SMC, men har D-link USB adapter. Dette koster kanskje omtrent slik som et vanlig trådløst PCI-trådløst nettverkskort. Erfaringene jeg har med USB-adapter er laangt bedre enn de jeg har med kort. Kort fungerte dårlig for meg.. fikk bare "Lav" som forbindelse og datt ofte ut av nttet. Med USB-adapter har jeg nå like god forbindelse som jeg ville hatt med en bærbar med PCMCIA kort, noe jeg har. Anbefaler kjøp av USB-adapter sterkt om du vurderer trådløst nettverk. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Men vil det virke og sitte et slikt usb adapter inn i printeren slik at jeg får tråløs tilgang til den også? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Men er man avhengig av å ha usb 2.0 for at dette skal gå raskt nok til fildeling i hjemmenettverket? Det med printeren er et interessant spørsmål. Men jeg vet nok ikke svaret. Mvh Iacob Lenke til kommentar
iacob Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Men er man avhengig av å ha usb 2.0 for at dette skal gå raskt nok til fildeling i hjemmenettverket? Det med printeren er et interessant spørsmål. Men jeg vet nok ikke svaret. Mvh Iacob Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hmm.... nå nevnte jeg bare Trådløs kort og router i mitt forrige innlegg... printeren som jeg har er koblet til på nettverket via den ene pcen.... altså.. printeren er delt fra en av pcene i nettverket. Om du vil ha det slik at printeren skal være tilkoblet routeren, slik at alle pcer får tilgang til printeren til enhver tid, vet jeg ikke om det er noen som har noe slikt som kan gjøre det. Det finnes jo routere med innebygget printerport som kan brukes... eller vet jeg ikke, da jeg selv ikke har lett etter dette. Lenke til kommentar
thaoluan Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Utsyr som funker glimrende hos meg: 1.) Asus SpaceLink Wireless Router 54 Mbps 802.11g, 4P switch,USB port,print server komplett 2.) 3Com Officeconnect Wireless 11g USB 802.11g 54 Mbps, WPA komplett 3.) Asus SpaceLink Wireless Cardbus 54 Mbps 802.11g, WPA, justérbar antenne komplett Lenke til kommentar
Hauk500 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Fant den trådløs dingsen til ca 400,- Den skal funke fint, men sjekk at printeren din står på listen for støttede printere. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Fant den trådløs dingsen til ca 400,- Den skal funke fint, men sjekk at printeren din står på listen for støttede printere. Den saken så jo grei ut. Ville heslt hatt den tråløse forbindelsen fra ruteren og til printeren slik at den blir tigjengelig for begge pcene. Noen som vet om noen norske forhandlere av dette produktet? Lenke til kommentar
Hauk500 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Norsk forhandler: http://ws.mcom.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå