Rebel-Rider Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) PCWorld har teset 10 forskjellige Hardisker fra Samsung,Seagate,Maxtor,Western Digital og Hitachi De er fra 120-250Gb i størrelse og de er testet på følgende måte: "Each drive's overall rating is based on price (25 percent), performance (35 percent), features (30 percent), and technical support policies (10 percent). To test performance, we copy 1.3GB of data (first as one large file and then as a number of folders and files) from one location on the drive to another, time how long it takes to open a 105MB file in Adobe Photoshop 6 and perform a number of operations, and time how long it takes to do a find-file operation in Windows. All tests are carried out on a Dell Dimension 8200 with a 2-GHz Pentium 4 CPU, running Windows XP and using the integrated Ultra ATA/100 interface. Data based on tests designed and conducted by the PC World Test Center. All rights reserved." Endret 19. februar 2004 av zandro Lenke til kommentar
Novec Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Link? En forutsetning for å poste på nyheter... For videre og mer dyptgående testing av harddisker, se Storagereview.com. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Beklager en liten miss fra min side har fiksa linken Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Synd de ikke har lagt vekt på støy i den testen, er jo ganske vesentlig for mange når man kjøper HD tror jeg Lenke til kommentar
kerog Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Synd at de ikke tok med støy, ja. Det skulle vært mulig å lage to tester en med S-ATA og en med P-ATA. Det er to forskjellige systemer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ut ifra testresultatene så er det jo dei med minst støynivå (Samsung og Seagate) som vinner Lenke til kommentar
kerog Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Det er ikke noe som testerne la vekt på i dommen av diskene. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 I andre tester(gideontech) har støy blitt vektlagt og målt på sata disker. Samsung kjørte på 27db WD & Seagate på 32db Også i denne testen kom Samsung ut som den raskeste. Har en slik disk selv, og kan bare bekrefte det lave støynivået. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Synd de ikke har lagt vekt på støy i den testen, er jo ganske vesentlig for mange når man kjøper HD tror jeg ja det er meget synd, jeg skal kjøpe ny harddisk nå og det eneste kriteriet er stillhet.... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 I andre tester(gideontech) har støy blitt vektlagt og målt på sata disker.Samsung kjørte på 27db WD & Seagate på 32db Også i denne testen kom Samsung ut som den raskeste. Har en slik disk selv, og kan bare bekrefte det lave støynivået. Har også to Samsung disker selv og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå