Gå til innhold

Back from Tokyo!

Anbefalte innlegg

Vel, noen av dere kanskje husker jeg spurte noen spm her før jeg dro på min ukes ferie til Tokyo.

Og når er jeg tilbake og jeg HAR kjøpt et DV kamera.

Valget var ikke så vanskelig egentlig...det ble Sony DCR 330. Med innebygget 3 Megapixel kamera så var det et ganske soleklart valg.

Priser?

Vel....det ER billigere i Tokyo....og det med en hel del. vi her i Norge må huske på at de som skriver reisguider som regel er fra USA eller England....eller andre land. Faktum er at Norge er et av de dyreste landene i verden. Dette gjør at nesten alle andre land er billigere.

Men det som gjør det hele enda billigere er å handle i "electric town". hvordan kan jeg beskrive dette for dere? Se for dere....en kilometer lang gate...med kjøpesenter på begge sider av gatenen..alle en 6 - 7 etasjer høye.....ALLE stappa fulle med TVer, videokamera, digitalkamera, minidisc, stereo, kjøleskap, osv osv osv...av ting som går på strøm. Dette er Akihabara!!! Det kule her...er at du kan prute på prisen....yup..you heard me!! Ser du et produkt og synes det er for dyrt...si det..og de jekker ned!!

Jeg fikk mitt DV kamera ned fra 150 000 yen til 130 000. Så fikk jeg en deal på et ekstra longlife batteri, og 256 MB minne brikke. Da var prisen oppe i 151100 yen. Det er 10 000 norske kroner.

skal du kjøpe dette kamera i en butikk på karl johan koster det 15 000....BARE kamrea!! ikke noe minnebrikke..ikke noe longlife batteri!!

Kamera var kjøpt på taxfree avdeling i butikkene og er PAL og ment for det europeiske markede.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja...jeg tror det er viktig å dele den erfaringe vi gjør fra land til land..både i bruk, pris og hva slags varer de har tilgjengelig.

Og det kan ikke skjules under en stol at i tokyo hadde de alt vi har i Norge..og mye mye mye mer.

Harddisker var faktisk dyrere der borte enn her...vi har VELDIG agresive HD priser her i Norge.

AKIRA

Lenke til kommentar
skal du kjøpe dette kamera i en butikk på karl johan koster det 15 000....BARE kamrea!! ikke noe minnebrikke..ikke noe longlife batteri!!

Nåja, det er ikke helt riktig. Det følger med minnebrikke, batteri, batterlilader, USB kabel, tv-kabel, software for overføring av stillbilder, brukermanualer på ett nordisk språk, bærerem og ellers alt man trenger for å komme i gang. Og det hvis man kjøper det i en hvilken som helst butikk i Norge... Karl Johan eller andre steder.

Lenke til kommentar

Nåja, det er ikke helt riktig. Det følger med minnebrikke, batteri, batterlilader, USB kabel, tv-kabel, software for overføring av stillbilder, brukermanualer på ett nordisk språk, bærerem og ellers alt man trenger for å komme i gang. Og det hvis man kjøper det i en hvilken som helst butikk i Norge... Karl Johan eller andre steder.

Å kjøpe et kamera uten de tingene er bortkastet. Så det var gitt. Det er standard tings om følger med så å si alle typer kamera.

Poenge mitt...som du så helt klart og tydelig...var at jeg kjøpte med 256 MB minnebrike og et ekstra longlife batteri som varer opp til 4 timer.

Det følger med 16 MB minnebrikke og et batteri som varer litt over en time.

For de som skulle være i tvil nå..så er tvilen satt til ro.

AKIRA

Lenke til kommentar

Å kjøpe et kamera uten de tingene er bortkastet. Så det var gitt. Det er standard tings om følger med så å si alle typer kamera.

Poenge mitt...som du så helt klart og tydelig...var at jeg kjøpte med 256 MB minnebrike og et ekstra longlife batteri som varer opp til 4 timer.

AKIRA

Ville bare opplyse folk om at man får mer enn BARE kamera som du skrev. Jobber selv i en fotobutikk, og mange tror at det kun er kameraet som følger med, absolutt ingenting annet, at de må kjøpe alt annet som ekstrautstyr, og derfor synes det er svinedyrt helt til vi forteller hva som faktisk følger med.

Det er riktignok bare 16MB minnekort, og batteriet varer i beste fall (?) opptil en time, det er sant.

Lenke til kommentar

AKIRA

Hvordan kan du si at det er bortkastet å kjøpe videokamera uten minnebrikke.

De fleste som kjøper videokamera bruker det til å filme, og ikke ta bilder.

Jeg vil heller si at det er bortkastet å ta bilder med videokamera fordi kvaliteten er for dårlig. Er klar over at 330 har bra oppløsning, men alikevel ikke bra nok

Royrogers

Lenke til kommentar

AKIRA

Hvordan kan du si at det er bortkastet å kjøpe videokamera uten minnebrikke.

De fleste som kjøper videokamera bruker det til å filme, og ikke ta bilder.

Jeg vil heller si at det er bortkastet å ta bilder med videokamera fordi kvaliteten er for dårlig. Er klar over at 330 har bra oppløsning, men alikevel ikke bra nok

Royrogers

Jeg snakket ikke utelukkende om minnebrikken, men alt som følger med som han andre pekte ut. Kabler, batterier, manualer...osv.

AKIRA

Lenke til kommentar

Hadde det helt konge!! Selv om du ikke skal shoppe gadgets, så er Tokyo en opplevelse. Stedet er helt rent...du ser så å si ikke skitt eller søppel noe sted. Alt er ordnet og organisert. Det går ALLTID en tbane...oftere enn i Oslo.

Er det en jobb som en person kan gjøre, så finner de en til å gjøre det....ikke som i norge hvor ting som "nei, det har vi ikke råd til" dukker opp. Skal det graves et hull i veien, så er det 3 som graver, 2 som står rundt og vinker gående forbi (og bukker høflig når de gjør det), 1 som står og følger med og sjekker av på en liste at hullet graves korrekt, og sikkert en 2 - 3 til som står rundt og gjøre noe viktig.

Mat var vel ikke så mye å rope hurra for...det fristet strengt tatt svært lite. Mye frityr og mye...rart....men men.

Gå å se "lost in translation" og "last samurai" så får du noen av vibbene jeg følte i tokyo....den første av de to fanger stemningen veldig bra.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...