silverfox Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Kjører med et nettverk på 4 maskiner via routeren D-Link 604. Alt fungerer greit ei stund. Alle maskiner fungerer med internett og barna spiller via nettverket. Problemet er at internett trafikken stopper periodevis opp. I verste fall stopper den helt opp og jeg må slå av og på routeren for å få forbindelse til internett. Det jeg lurer på er om dette er et vanlig problem eller om det finnes noen "lure" innstillinger som skal løse slike problem? ADSL er levert av Telenor og jeg bruker Win xp. Anyone ? Mr Flower - power Lenke til kommentar
Goofee Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 D-link er noe søppel mener jeg. Har hatt 614 og den var konstant ustabil. Prøvde masse forskjellige firmwares, men ingenting fungerte. Ved feilmelding av dette, ble jeg bare bedt om å sende inn boksen så skulle jeg få ny. Men problemet var det samme på neste og! Slik jeg ser det har du to alternativer: 1. Send inn boksen og anskaff en annen. Jeg har 3com 857 og denne er stabil. 2. Prøv en annen firmware og se om det hjelper Jeg anbefaler alt. 1 før det er for sent å kjøre retur på boksen. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Gjelder denne stoppen for alle maskiner eller er det kun den ene som er problemet? Skjer det evt. samtidig på alle maskiner eller kun en og en? Hva skjer hvis du tester kun en og en maskin tilkoplet routeren da? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Dette opplevde jeg også tidligere. Løsningen var å skrive inn DNS adressen manuellt på alle pc'ene. Men nå fungerer automatikken som det skal. Har du krysset av for Dynamic IP Address under Home-Wan på oppsettet til routeren? Har selv denne routeren D-link DI604 Ver. HW:B1 Firmware 1.62.b2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå