Gå til innhold

Alarmerende !


Dr.X

Anbefalte innlegg

God Kveld!

 

Jeg må bare få ut at jeg blir jævlig irritert over alle der ute som ****** ikke klarer forskjellen på og / å ! Bare jeg leser kjapt over de nyeste trådene på hw.no forumet, eller leser litt på IRC ser jeg UMENGDER av folk som driter seg ut.. Huff, selv jeg som flytta til Norge for 4 ½ år siden greier detta lett ! Fryktelig lavt nivå på rettskrivningen til folk flest der ute ! :thumbdown:

 

Mvh Dr.X

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss du blir J*VLA irritert over slike små slurve feil så trur jeg det er noe J*VLA galt med deg en plass også, unnskyld utrykket!

 

Er mange andre skrive feil som er mer irriterende, som når f.eks ikke klarer å utrykke hva en poster skriver...

Da har du bare skrivevansker da..

 

Jeg gjør helt sikkert noen og/å feil noen ganger jeg også, men når jeg ser "Jeg stikker å henter kompisen min nå" så koker det :devil:

Lenke til kommentar
Dr.X: hvor er det du kom ifra da?

 

Hvis du snakker like bra som du skriver så må du være en kløpper lingvist :)

Kom fra Tyskland (Hamburg).

 

Jeg er forresten ikke særlig ustabil. Syns bare at folk iaf burde klare å lære seg sitt eget språk passelig :thumbup:

Tyskland her og , Kronach, en tanke mer sør enn deg :D

 

Men å/og var da litt av en filleting. Orddeling er da mye mer irriterende spørr du meg...

Lenke til kommentar

Faktum er vel at folk lærer andre språk sin gramatikk mye bedre enn sitt eget.

Dette fordi vi snakker vårt eget språk hele tida, og tenker ikke over nøyaktig gramatikk når vi skriver, vi skriver bare som vi snakker.

Mens med engelsk har man måttet pugge gramatikk for å lære språket, og dermed blir gramatikken mye mer korrekt.

Jeg har f.eks. en stor trang til å rette engelske gramatikkfeil mye mer enn jeg henger meg opp i norske gramatikkfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...