Dr.X Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) God Kveld! Jeg må bare få ut at jeg blir jævlig irritert over alle der ute som ****** ikke klarer forskjellen på og / å ! Bare jeg leser kjapt over de nyeste trådene på hw.no forumet, eller leser litt på IRC ser jeg UMENGDER av folk som driter seg ut.. Huff, selv jeg som flytta til Norge for 4 ½ år siden greier detta lett ! Fryktelig lavt nivå på rettskrivningen til folk flest der ute ! Mvh Dr.X Endret 19. februar 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Viss du blir J*VLA irritert over slike små slurve feil så trur jeg det er noe J*VLA galt med deg en plass også, unnskyld utrykket! Er mange andre skrive feil som er mer irriterende, som når f.eks ikke klarer å utrykke hva en poster skriver... Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Do you guys want some bread with that whine? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Brød og vin? Personlig syns jeg ost passer bedre, men det er jo bare meg.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 At du gidder og bry deg. :!: Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Hihi, tror ingenting på at du aldri tar feil av og/å! Det må være den mest vanlige feilen i norsk, ser den overalt jeg også. Har sluttet å bry meg. Det er sjelden det gjør slik at du ikke forstår hva vedkommende mener. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 jeg sier nesten å til allt.. selv om d skal stå og.. bruker bare ikke og så mye... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 jeg sier nesten å til allt.. selv om d skal stå og.. bruker bare ikke og så mye... Du vet at å er feil, men skriver det okke som? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 jeg sier nesten å til allt.. selv om d skal stå og.. bruker bare ikke og så mye... Du vet at å er feil, men skriver det okke som? Jeg tipper på at han også vet at alt skal skrives med èn l, og at "d" ikke er et ord i det norske språk. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Viss du blir J*VLA irritert over slike små slurve feil så trur jeg det er noe J*VLA galt med deg en plass også, unnskyld utrykket! Er mange andre skrive feil som er mer irriterende, som når f.eks ikke klarer å utrykke hva en poster skriver... Da har du bare skrivevansker da.. Jeg gjør helt sikkert noen og/å feil noen ganger jeg også, men når jeg ser "Jeg stikker å henter kompisen min nå" så koker det Lenke til kommentar
RIP Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Dr.X: hvor er det du kom ifra da? Hvis du snakker like bra som du skriver så må du være en kløpper lingvist Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Dr.X, Er du en veldig ustabil person? Lenke til kommentar
Luv Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Det er lett. Bare tenk at du oversetter teksten til engelsk i hodet. Da er det mye lettere å finne ut hvor det skal brukes å/og. Me and you : Meg og deg To wash : Å vaske Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Dr.X: hvor er det du kom ifra da? Hvis du snakker like bra som du skriver så må du være en kløpper lingvist Kom fra Tyskland (Hamburg). Jeg er forresten ikke særlig ustabil. Syns bare at folk iaf burde klare å lære seg sitt eget språk passelig Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Hva er det som er så kjipt med og skrive det feil da? neida.. må egentlig si meg litt enig.. og / å-feil er noe man blir kvitt i barnehagen! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Dr.X: hvor er det du kom ifra da? Hvis du snakker like bra som du skriver så må du være en kløpper lingvist Kom fra Tyskland (Hamburg). Jeg er forresten ikke særlig ustabil. Syns bare at folk iaf burde klare å lære seg sitt eget språk passelig Tyskland her og , Kronach, en tanke mer sør enn deg Men å/og var da litt av en filleting. Orddeling er da mye mer irriterende spørr du meg... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Faktum er vel at folk lærer andre språk sin gramatikk mye bedre enn sitt eget. Dette fordi vi snakker vårt eget språk hele tida, og tenker ikke over nøyaktig gramatikk når vi skriver, vi skriver bare som vi snakker. Mens med engelsk har man måttet pugge gramatikk for å lære språket, og dermed blir gramatikken mye mer korrekt. Jeg har f.eks. en stor trang til å rette engelske gramatikkfeil mye mer enn jeg henger meg opp i norske gramatikkfeil. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis jeg blir diktator skal jeg jaggu innføre "at" istedenfor "å". Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 hehe,tror det er bare oss som KAN å skrive norsk som blir irritert over det der. Men jeg gidder ærlig talt ikke å la det irritere meg sånn at jeg starter en diskusjon over det da.. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 19. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2004 Å/og er ikke så store og merkbare feil. Det som plager meg, er derimot får istedenfor for og vær istedenfor hver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå