no_remorse Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hei.. Jeg sliter litt med å få bort variabler fra url.. har prøvd med mye rart, men får det altså ikke til. Sikkert noe jeg på gjøre med method="".. vet ikke iallfall.. jeg skal få bort ?variabel=tingogtang&annenvariabel=tingtang fra url Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Du tenker på forms? Da er method="post" om du ikke vil at formen skal legge variabler i url'en. Eventuelt kan du behandle form requestet, deretter redirecte til den siden du skal til, da vil ikke form variablene heller komme med i url så og si. Men gå for method="post" du Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 jamen.. method="post" funker ikke.. jeg får en stygg ?ting=ting&ting2=ting2 - url Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 jepp. det skal funke. du gjør sannsynligvis noe annet galt... Lenke til kommentar
ingsolv Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 hvis det ikke funker å bytte fra GET til POST, så må variablene ligge i action adresen, action="index?kake=asasd&asdk=asd" i form Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 for å vri litt på det no_remorse startet med... hvis du har disse variablene i en url: ?variabel=tingogtang&annenvariabel=tingtang hvordan får en da hentet variabelen "annenvariabel=tingtang" fra URL'en? har prøvd med denne koden uten at det gikk (mulig at det ligger noe feil her også slik det har vært med annen kode jeg har arbeidet med i det siste): $variabel = $_POST['annenvariabel']; Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 $variabel = $_POST['annenvariabel']; $variabel = $_GET['annenvariabel']; $_POST henter fra forms og $_GET fra url Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 $_POST henter fra forms og $_GET fra url da fikk jeg oppklart det også.. takker Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 $_POST henter fra forms og $_GET fra url $_POST henter variabler fra et skjema der method="post" $_GET henter variabler fra et skjerma der mothod="get" og variabler fra adresse linnjen (?variabel=verdi) Når du har et skjema som har method="get" så blir vairablene sendt via adresselinjen. Dersom det kan variere fra side til side hvordan variablene blir sendt kan du bruke $_REQUEST - den henter varaiblene fra post, get og cookie. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Det med method="get" viste jeg faktisk ikke om.... takk Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 ok.. takk.. hadde vel ikke prøvd nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå