Gå til innhold

Windows XP krasjer etter instalasjon av 3Com kort

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har ett Abit KR7A hovedkort /XP1800 med

- Eicon Diva ISDN kort,

- Creative SoundBlaster 5.1,

- Abit Siluro GF3 Ti200 og

alt dette fungerer helt fint helt til jeg installerer ett 3Com 3c905C-TX-M nettverkskort.

Jeg har også tatt ut alle unødvendige komponenter dvs. lydkort og ISDN kort og KUN satt i nettverkskortet, men det har seg slik at med engang jeg prøver å overføre filer mellom 2 PC-er så henger hele PC-en seg. Jeg må da reinstallere hele sabla XP på nytt...

Noen ide om hva dette kan være???

Dette står det på http://www.TechNet.Com ( http://support.microsoft.com/directory/art...SRCH&SPR=WINXP& ),

men ikke noe av dette er særlig nyttig...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GlennDA på 2002-03-18 18:51 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: GlennDA på 2002-03-18 18:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt kjempeproblemer med 3Com 3C905B nettverkskort før. Fungerte heller dårlig. Operativsystemet fungerte fint.. men nic'et likte ikke 100mbit, selvom det så definitivt støtter det.

Connection lost oppsto hele tiden ved 100mbit. Eneste løsning var reboot. Så fungerte det i noen sek/min. igjen til den mistet connection på ny. Men 10mbit fungerte. Prøvde med forskjellige kabler, PCI plasser, forskjellige eksemplarer av nic'et.. fungerte ikke noe bedre. -PC'en kortet sto i var forresten Athlon 650 på ABit KA7-100 (Via KX133 chipset) og SBLive. Prøvde masse. Drivere fra 3Com eller windows, WinMe eller Win2K..

Fant aldri ut hvorfor/hva feilen var. Er kvitt den pc'en i dag. Men nå kjører jeg samme nettverkskortet på en TBird 1,33GHz på et ABit KT7A-RAID. Har ikke hatt problemer med det, what so ever. Var på LAN 5 dager i vinterferien.. så prøven er vel bestått!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...